loading...
moshaverer110
رضا نیکوفال بازدید : 30 پنجشنبه 30 بهمن 1399 نظرات (0)

براساس اعلام مرکز بین المللی سلامت پا، سالانه 78 درصد از افراد 21 سال و بالاتر از آن که از صندل های نامناسب استفاده می کنند، دچار مشکلات متعدد در نقاط مختلف پا می شوند.

 

ساختار صندل های نامناسب چگونه است ؟

 

پژوهش های پزشکی نشان می دهد استفاده از صندل نامناسب می تواند مشکلات جدی در پا ایجاد کند که برخی از شاخص ترین آنها به شرح زیر است.

 

نوار یا بند روی کفش

 

این بند یا محافظ، سست و ناتوان است و نمی تواند حرکت پا را همراهی و از پا محافظت کند. یکی از آسیب های این بندها، تحریک و برجسته شدن استخوان کناری برجستگی کف پا، بعد از انگشت هاست. انگشت ها تمام فشار پا و وزن بدن برای حفظ تعادل و جلوگیری از درآمدن صندل از پا، به انگشت ها وارد می شود. به همین دلیل بعد از مدتی استفاده از این صندل ها، با مشکلاتی مانند برجستگی غیرعادی استخوان های انگشتان پا، کشش و آسیب به تاندون ها و اعصاب انگشت ها، کمردرد و گردن درد رو به رو خواهیم شد.

 

بدون محافظ و همراه

 

بخش جلویی پا به ویژه برجستگی استخوانی بین قوس کف پا و انگشت ها، نیاز به محافظ دارد. این محافظ باید در کفی کفش در نظر گرفته شود اما در صندل ها، این بخش وجود ندارد و با هر قدم، احساس می شود که این بخش با زمین در ارتباط است. بنابراین به این نقطه از پا آسیب وارد خواهدشد.

 

راه رفتن

 

از آنجایی که پوشیدن صندل بدون محافظ باعث قدم برداشتن نامناسب و نامطمئن می شود، مشکلاتی مانند آسیب به مچ، کف پا، زانو، تاندون آشیل را در وهله اول ایجاد می کند. در صورتی که استفاده از این نوع کفش ها ادامه پیدا کند، آسیب ها فراگیرتر شده و بخش هایی مانند کمر، لگن و در موارد حاد، گردن را درگیر می کند.

 

مچ پا

 

صندل های بدون بند، به دلیل این که بند حمایتی برای محکم نگه داشتن مچ پا ندارند و بنابراین باعث آسیب به مچ می شوند. رگ به رگ شدن، پیچ خوردن و شکستن مچ از رایج ترین آسیب های ناشی از پوشیدن این نوع صندل هاست.

 

پاشنه پا

 

با بلند شدن بیش از اندازه و نامناسب پاشنه پا، کششی غیرعادی بین بافت ها، اعصاب پا و تاندون های بین پاشنه تا انگشتان پا ایجاد می شود. این مشکل معمولا با احساس سوزش در پاشنه و کف پا و کشش غیرعادی در ناحیه پاشنه، عنوان می شود.

 

صندل نامناسب و آسیب های آن

 

اگر صندلی که می پوشید از نظر کیفی مناسب نبوده و در زمان راه رفتن روی فرش کاملا به پا نچسبد، باعث بروز آسیب هایی مانند درد در ناحیه بالشتکی پا، آسیب به قول کف پا، کمر و پشت درد، انحراف زانو، زانو درد، آسیب و درد به ساق پا، درد پاشنه، پینه و میخچه پا می شود. بنابراین پیش از خرید اینترنتی صندل مردانه کاملا دقت کنید که کاملا به پای تان محکم شده و پا داخل صندل سر نخورد.

 

صندل ایده آل را بشناسید

 

بعضی ها از پوشیدن صندل هراس دارند. اما این طور نیست. ویژگی های صندل خوب این هاست.

 

1. کش پارچه ای برای جلوگیری از آسیب به کف پا

2. روکش پارچه ای یا نایلونی ضدحساسیت در بخش رویی و زیری بند محافظ

3. پهنای بند کفش با عرض حداقل 5 سانتی متر

4. لایه قابل انعطاف و در عین حال محکم

5. پهنای بند کفش با عرض حداقل 5 سانتی متر

6. قفل کفش

7. بخش اتصال بند به کفی کفش

 

صندل خوب را چطور انتخاب کنیم؟

 

اگر صندل مردانه شما بند محافظ در پشت پا ندارد، صندل هایی را انتخاب کنید که بندهای روی کفش، پهن و محکم باشند. به این ترتیب از انحراف پا به سمت راست و چپ جلوگیری خواهدشد.

 

• از صندل هایتان برای مدت طولانی استفاده نکنید. به این معنی که نباید برای رفتن طولانی مدت آنها را بپوشید. این کفش ها برای قدم زدن در سطوح نرم مانند کنار ساحل، استفاده در زمان راه رفتن کنار استخر، در خانه، اتاق هتل و راه رفتن در مسافت کم هستند.

 

• در زمان انجام ورزش و حتی پیاده روی کوتاه مدت هم نباید از آن استفاده کرد. در زمان رانندگی از صندل تخت استفاده نکنید. به این دلیل که به پا، به ویژه روی پا و تاندون بین پاشنه تا انگشت، فشار و آسیب جدی وارد می شود.

 

• با صندل، مدت طولانی پیاده روی نکنید. صندل لاانگشتی، می تواند به پست بین انگشت شست و انگشت کناری آسیب وارد کند. تعرق و تجمع آلودگی بین این بخش می تواند باعث ایجاد قارچ شود. بنابراین حتما یک صندل مردانه جدید از نوع لاانگشتی که تهیه کرده بودید را بشویید.

 

• از کرم ضدآفتاب برای حفظ سلامت پوست پا در زمان استفاده از صندل زیر نور آفتاب استفاده کنید. اگر صندل شما گران قیمت نیست، بعد از شش ماه استفاده، آن را دور بیندازید. صندل های پلاستیکی را هر چهار ماه یک بار باید دور انداخت

رضا نیکوفال بازدید : 30 پنجشنبه 30 بهمن 1399 نظرات (0)

اندیکاتورUltimate Oscillator به معنی “اسیلاتور نهایی” یک ابزار تجزیه و تحلیل تکنیکال است که برای اندازه گیری مومنتوم در سه بازه زمانی مختلف استفاده می شود. مشکلی که در بسیاری از نوسان سازهای حرکت وجود دارد این است که پس از افزایش یا کاهش سریع قیمت ، ممکن است سیگنالهای واگرایی کاذب تشکیل دهند. به عنوان مثال ، پس از افزایش سریع قیمت ، ممکن است یک سیگنال واگرایی نزولی ایجاد شود ، اما قیمت همچنان رو به افزایش باشد. UO برخلاف دیگر نوسان ساز ها که فقط از یک بازه زمانی استفاده میکنند ، از چندین بازه زمانی در محاسبه خود سود میبرد که این باعث میشود سیگنال های کاذب کمتری تولید کند.

تاریخ

لری ویلیامز (Ultimate Oscillator (UO را در سال ۱۹۷۶ ساخت. سپس آنرا در سال ۱۹۸۵ در مجله  Stocks & Commodities ارائه کرد.

محاسبه

برای محاسبه Ultimate Oscillator سه مرحله وجود دارد.

در این مثال از پارامترهای ۷ ، ۱۴ ، ۲۸ استفاده شده است:

۱٫قبل از محاسبه UO ، باید دو متغیر تعریف شودBuying Pressure و  True Range (فشار خرید و دامنه واقعی).

Buying Pressure (BP) = Close - Minimum (Lowest between Current Low or Previous Close)
True Range (TR) = Maximum (Highest between Current High or Previous Close) - Minimum (Lowest between Current Low or Previous Close)

۲٫سپس Ultimate Oscillator در طی سه دوره زمانی از این ارقام استفاده می کند:

Average7 = (7 Period BP Sum) / (7 Period TR Sum)
Average14 = (14 Period BP Sum) / (14 Period TR Sum)
Average28 = (28 Period BP Sum) / (28 Period TR Sum)

۳٫محاسبات نهایی UO اکنون قابل انجام است:

UO = 100 x [(4 x Average7)+(2 x Average14)+Average28]/(4+2+1)

مبانی

ساده ترین استفاده از اندیکاتور (Ultimate Oscillator (UO اندازه گیری فشار خرید است. هنگام فشار قوی خرید ، UO افزایش می یابد و هنگام فشار ضعیف خرید ، UO سقوط می کند. محاسبه UO سه بازه زمانی جداگانه را در نظر می گیرد که این بازه های زمانی دارای وزن می شوند. این مهمترین ویژگی UO است زیرا بیشترین وزن را به کمترین بازه زمانی می دهد. هدف از این کار جلوگیری از ایجاد سیگنال واگرایی کاذب است.

ممکن است یک تحلیلگر تکنیکال تشخیص دهد که به تنظیم پارامترهای اندیکاتور نیاز دارد. شرایط اشباع خرید و فروش برای سیگنالهای معاملاتی تولید شده توسط Ultimate Oscillator ضروری است. بعضی اوقات ، نمودارها مومنتوم و یا نوسانات کافی در قیمت برای تولید سیگنالهای شرایط اشباع خرید و فروش را ندارند. اما معمولا ، نمودارها با نوسانات زیادی شرایط اشباع خرید و فروش را تولید می کنند. تحقيقات و تحلیل گذشته نمودارها مي تواند در يافتن پارامترهاي مناسب اندیکاتور ، كمك كند.

آنچه باید جستجو کنید

سیگنال های اصلی ترید ایجاد شده توسط Ultimate Oscillator واگرایی های صعودی و نزولی هستند که برای هر دوی اینها سه شرط وجود دارد.

Bullish UO Divergence واگرایی صعودی :

  1. وقتی که قیمت کف پایین تر و UO کف بالاتری را تشکیل دهد.
  2. واگرایی باید زیر آستانه ۳۰ باشد.
  3. UO قله بالاتری ایجاد کند.

اندیکاتور (Ultimate Oscillator (UO

Bearish UO Divergence واگرایی نزولی:

  1. وقتی که قیمت قله بالاتر و UO قله پایینتری را تشکیل دهد.
  2. واگرایی باید بالای آستانه ۷۰ باشد.
  3. UO کف پایینتری ایجاد کند.

اندیکاتور (Ultimate Oscillator (UO

خلاصه

شاخص (Ultimate Oscillator (UO برای تحلیل تکنیکال کارآمد است زیرا مومنتوم های چندین بازه را بررسی و ضعف دیگر اندیکاتور ها که گاهی اوقات سیگنالهای کاذبی صادر میکنند را پوشش میدهد. تقریباً همه اندیکاتور های مومنتومی ، سیگنال هایی را بر اساس واگرایی های صعودی و نزولی تولید می کنند. بنابراین ، سیگنال های مکرر کاذب مبتنی بر این واگرایی ها بدیهی است که مشکلی ایجاد می کنند. UO با در نظر گرفتن چندین بازه زمانی و با توجه به وزن آنها ، قصد دارد این سیگنال های کاذب را کاهش دهد. و البته مانند اکثر شاخص ها ، نباید از Ultimate Oscillator به عنوان یک سیستم تولید سیگنال مستقل استفاده شود.

 

 

رضا نیکوفال بازدید : 25 سه شنبه 28 بهمن 1399 نظرات (0)

اصطلاحات عمومی و تخصصی حوزهارزهای دیجیتال، برای تازه‌واردان به این عرصه تا حدی گمراه‌کننده است. یکی از شایع‌ترین این موارد، درک نادرست از بلاک چین، بیت کوین و تفاوت میان آن‌هاست. آیا این دو مفهوم هر دو یکی هستند؟ این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند و از چه جنبه‌هایی شبیه هستند؟ با مطالعه این مقاله به پاسخ این سؤالات می‌رسید.

 

برخی افراد هنگامی که می‌خواهند درباره فناوری بلاک چین صحبت کنند به بیت کوین اشاره می‌کنند. برخی دیگر هم به‌طور کلی هنگام صحبت از ارزهای دیجیتال، از بلاک چین نام می‌برند. در هر حال، این دو واژه را نمی‌توان به‌جای هم به کار برد؛ زیرا هر دو به مفاهیم متفاوت اما مرتبطی اشاره می‌کنند. بنابراین درک تفاوت این دو مفهوم برای افراد تازه‌کار بسیار مهم است.

 

در این مقاله می‌خواهیم مفاهیم کلی بلاک چین، بیت کوین، ارزهای دیجیتال و تفاوت میان آن‌ها را به زبان خیلی ساده بیان کنیم.

 

یک مقایسه خیلی ساده

تفاوت‌های بیت کوین و بلاک چین

بلاک چین یک فناوری است که اولین بار در بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت و شبکه بیت کوین از آن استفاده می‌کند تا به هدف اصلی خود یعنی تمرکززدایی برسد.

 

در حقیقت بلاک چین یک فناوری برای ذخیره همیشگی اطلاعات است که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین از آن برای تأیید تراکنش‌ها به‌صورت غیرمتمرکز استفاده می‌کنند. این فناوری می‌تواند کاربردهای دیگری هم به‌جز ارز دیجیتال داشته باشد.

 

برای درک تفاوت بیت کوین و بلاک چین، می‌توانیم از تشبیهات بسیار ساده استفاده کنیم. لازم نیست راه دوری برویم؛ همه شما هر روز (و حتی همین الان) از اینترنت استفاده می‌کنید و درباره آن دانش نسبی دارید؛ پس از اینترنت شروع می‌کنیم:

 

اینترنت، فناوری ویژه‌ای برای اشتراک‌گذاری اطلاعات است.

موتورهای جستجو یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین راه‌های استفاده از فناوری اینترنت به شمار می‌روند.

وبسایت گوگل، یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین موتورهای جستجو است.

به همین ترتیب:

 

بلاک چین فناوری ویژه‌ای است که برای ثبت اطلاعات به‌صورت غیرمتمرکز به کار گرفته می‌شود.

ارزهای دیجیتال یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین راه‌های استفاده از فناوری بلاک چین به شمار می‌روند.

بیت کوین به‌نوبه خود، اولین و شناخته‌شده‌ترین نمونه یک ارز دیجیتال است.

درست است که امروزه بسیاری از کاربران اینترنت تمام نیازهای اینترنتی خود را از طریق گوگل برآورده می‌کنند؛ اما هیچ‌گاه گوگل را با اینترنت اشتباه نمی‌گیریم و آن‌ها را به‌جای یکدیگر به کار نمی‌بریم. بنابراین اگرچه بیت کوین هم اولین و پرطرفدارترین نمونه کاربردی فناوری بلاک چین است، اما نباید این دو را با هم اشتباه گرفت.

 

مفهوم کلی بلاک چین

اغلب بلاک چین‌ها به‌عنوان یک دفترکل دیجیتالی توزیع‌شده و غیرمتمرکز طراحی شده‌اند. به بیانی ساده، بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال است که نسخه الکترونیکی یک دفتر کل کاغذی محسوب می‌شود و وظیفه ثبت فهرستی از تراکنش‌ها را برعهده دارد. برای درک بهتر این مفهوم لازم است ابتدا با مفاهیم «دفتر‌کل»، «غیرمتمرکز» و «توزیع‌شده» بیشتر آشنا شویم. در ادامه، هر یک از این مفاهیم را به‌طور خلاصه توضیح خواهیم داد.

 

دفتر‌کل

اگر تا‌کنون دفترهای ثبت حسابداری را از نزدیک دیده باشید، به‌خوبی با مفهوم دفترکل آشنا هستید. دفترکل حسابداری، دفتری است که تمامی معاملات یک شرکت یا نهاد اقتصادی، به همراه حساب‌های بدهکار و بستانکار در آن ثبت و ذخیره می‌شود. اما ویژگی خاصی که دفترکل را از دفترهای یادداشت معمولی متمایز می‌کند، ارتباط خاص صفحات آن با یکدیگر است. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، در پایین هر صفحه از دفترکل، عبارت «نقل به صفحه …» و در بالای هر صفحه عبارت «منقول از صفحه …» آورده شده است.

 

دفتر کل سنتی

دفتر کل حسابداری

پس از تکمیل هر صفحه، مجموع تمامی حساب‌های موجود در این صفحه، در قسمت «نقل به صفحه …» نوشته شده و به صفحه بعد منتقل می‌شود. همچنین در ابتدای هر صفحه، مجموع حساب‌های صفحه قبل در قسمت «منقول از صفحه …» نوشته می‌شود. به این ترتیب تمامی صفحات دفترکل به‌صورت زنجیروار به یکدیگر متصل شده و اطلاعات، به‌طور دائمی ثبت می‌شوند.

 

حال وقتی از بلاک چین به‌عنوان یک دفترکل صحبت می‌کنیم، منظورمان یک پایگاه داده دیجیتالی برای ثبت و ذخیره اطلاعات، به‌صورت دائمی و تغییرناپذیر است. به‌ بیان دقیق‌تر، بلاک چین یک زنجیره خطی شامل چندین بلاک است که از طریق روش‌های رمزنگاریبه یکدیگر متصل و ایمن می‌شوند. می‌توان هر بلاک را در بلاک چین مانند یک صفحه از دفترکل در نظر گرفت. رمزنگاری بلاک‌ها نیز شبیه به همان مکانیسمی است که صفحات یک دفترکل را به یکدیگر مرتبط و متصل می‌کند. البته روش‌های رمزنگاری در بلاک چین، بسیار پیچیده‌تر و امن‌تر از دفترکل‌های سنتی هستند.

 

غیرمتمرکز بودن

واژه غیرمتمرکز به نحوه مدیریت دفترکل اشاره دارد. برای درک تفاوت میان بلاک چین و دفترکل‌های سنتی و متمرکز، اَشکال مرسوم دفترکل‌های متمرکز نظیر سوابق عمومی فروش مسکن، سوابق یک بانک از برداشت پول از خودپرداز و فهرست موارد فروش فروشگاه ای‌بی (eBay) را در نظر بگیرید. در هر کدام از این موارد، یک سازمان دفترکل را کنترل می‌کند؛ یک سازمان دولتی، یک بانک یا یک فروشگاه مانند ای‌بی.

 

مشکل دفترکل‌های متمرکز آن است که قابل‌تغییر هستند و یک نهاد مرکزی به‌راحتی می‌تواند آنها را دستکاری کند؛ زیرا قدرت تصمیم‌گیری برای شبکه و تمامی اطلاعات ثبت‌شده در آن، در انحصار یک نهاد خاص است. در مقابل، دفترکل غیرمتمرکز (که فناوری بلاک چین هم نوع خاصی از آن محسوب می‌شود)، غیرقابل‌دستکاری و تغییرناپذیر است؛ زیرا در این سیستم، قدرت تصمیم‌گیری در اختیار تمام اعضای شبکه است (و نه یک شخص یا نهاد خاص)؛ بنابراین هیچ قدرت مرکزی در آن وجود نخواهد داشت.

 

توزیع‌شدگی

توزیع‌شدگی، مفهومی است که ساختار یک دفترکل را توصیف می‌کند. در سیستم‌های توزیع‌شده، به‌جای ذخیره اطلاعات بر روی یک سرور یا یک پایگاه داده خاص، این اطلاعات در میان تمام اعضای مشارکت‌کننده در شبکه منتشر می‌شود. در مثال‌های قبل (دفترکل‌های سنتی)، تنها یک نسخه اصلی از دفترکل وجود دارد که در اختیار یک سازمان دولتی، بانک و یا یک فروشگاه خاص است. سایر نسخه‌های دفترکل، صرفاً نسخه پشتیبان به‌حساب می‌آید که هیچ رسمیتی ندارد.

 

در مقابل، فناوری بلاک چین به‌صورت یک دفترکل توزیع‌شده عمل می‌کند؛ به این معنی که هیچ نسخه واحدی از دفترکل وجود ندارد و هر کاربری که تصمیم به عضویت و مشارکت در فرایند نگهداری و حفظ شبکه بلاک چین بگیرد، یک نسخه الکترونیکی از داده‌های بلاک چین را که به‌طور مرتب با آخرین تراکنش‌ها به‌روز می‌شود، به‌همراه سایر کاربران و به‌صورت هم‌زمان در اختیار خواهد داشت. در چنین شرایطی، حتی با هک کردن یا از کار انداختن یکی از پایگاه‌های داده نیز نمی‌توان اطلاعات ذخیره‌شده بر روی بلاک چین را تغییر داده و یا حذف کرد.

 

بیت کوین و بلاک چین چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ + ویدئو

بلاک چین؛ یک دفتر کل غیرمتمرکز و توزیع شده

شبکه‌های بلاک چینی، دفترکل‌های توزیع‌شده و غیرمتمرکزی هستند که امنیت آن‌ها با استفاده از فناوری رمزنگاری و از طریق مشارکت جمعی بسیاری از کاربران که در سراسر جهان پراکنده هستند، حفظ می‌شود. این کاربران با عنوان «نودهای شبکه» (Nodes) نیز شناخته می‌شوند که در فرایند تأیید و اعتبارسنجی معاملات مشارکت می‌کنند.

 

فناوری بلاک چین ممکن است در سایر فعالیت‌هایی که لزوماً نیازی به عملیات مالی ندارند نیز به کار گرفته شود، اما بلاک چین در حوزه ارزهای دیجیتال، مسئولیت حفظ و حراست از یک بایگانی دائمی از کلیه تراکنش‌های تأییدشده را برعهده دارد.

 

نحوه کارکرد بلاک چین

واژه بلاک چین، برگرفته از نحوه سازمان‌دهی اسناد و مدارک در این سیستم است؛ زنجیره‌ای از بلاک‌های به‌هم‌پیوسته که شامل داده‌ها و اسناد هستند.

 

به‌بیان خیلی ساده، یک بلاک در بلاک چین، بسته‌ای از داده‌هاست که فهرستی از اطلاعات تراکنش‌های اخیر را (در کنار برخی موارد دیگر) در بر می‌گیرد؛ درست مانند یک فهرست خرید چاپ‌شده روی کاغذ.

 

اما ویژگی خاص بلاک چین آن است که بلاک‌ها قابل‌تغییر نیستند (مانند قراردادن هر صفحه کاغذ چاپ‌شده، در یک جعبه مهروموم‌شده). همان‌‌طور که بلاک‌های جدید به بلاک چین اضافه می‌شوند، سابقه‌ای پیوسته‌ از بلاک‌های به‌هم‌مرتبط تشکیل می‌شود (مانند یک دفترکل فیزیکی و صفحات متعدد آن که سوابق را نگهداری می‌کند). آن‌چه تا اینجا گفتیم، یک تشبیه بسیار ساده بود اما فرایند واقعی بلاک چین بسیار پیچیده‌تر است.

 

عملکرد بلاک چین

با اضافه شدن هر بلاک جدید به بلاک چین، تغییر داده‌های ثبت‌شده در بلاک‌های قبلی بسیار سخت و هزینه‌بر خواهد شد

یکی از مهم‌ترین دلایل مقاومت بلاک چین در برابر تغییر، حذف یا اصلاح داده‌های ثبت‌شده، این است که بلاک‌ها با استفاده از یک مکانیسم رمزنگاری به یکدیگر مرتبط و ایمن می‌شوند. به این معنی که از داده‌های موجود در هر بلاک، یک خروجی رمزنگاری‌شده تولید و در بلاک بعد ذخیره می‌شود (چیزی شبیه به همان مکانیسم مورد‌استفاده در دفترکل‌های حسابداری).

 

بر‌اساس سازوکار رمزنگاری، هر بلاک جدید به بلاک‌قبلی خود مرتبط می‌شود زیرا خروجی رمزنگاری‌شده بلاک قبلی، در این بلاک ثبت شده است. زیبایی این چینش در آن است که با اضافه‌شدن هر بلاک جدید به بلاک چین، تغییر داده‌های آن عملاً غیرممکن می‌شود، زیرا بلاک‌ها با رمزنگاری ایمن می‌شوند و شکستن رمزنگاری و قوانین بسیار پرهزینه و دشوار است.

 

پس به‌طور خلاصه، یک بلاک چین، زنجیره‌ای از بلاک‌های داده به‌هم‌پیوسته‌ است که به‌ترتیب زمانی سازمان‌دهی شده و با اثبات رمزنگاری ایمن می‌شوند.

 

همچنین بخوانید: بلاک چین چگونه کار می‌کند؟

 

مفهوم کلی ارزهای دیجیتال

بیت کوین و بلاک چین چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ + ویدئو

هریک از ارزهای دیجیتال برای کاربرد خاصی ایجاد شده‌اند و هریک قوانین و مدل اقتصادی خاص خود را دارند.

به‌زبان ساده، ارز دیجیتال یک شکل دیجیتالی از پول است که به‌عنوان ابزار معامله در یک شبکه توزیع‌شده از کاربران استفاده می‌شود. برخلاف سیستم‌های بانکداری سنتی، این معاملات از طریق یک دفتر کل دیجیتال عمومی (بلاک چین) رصد شده و به‌طور مستقیم (بی‌واسطه) میان کاربران انجام می‌گیرد.

 

واژه «کریپتو» در عبارت «کریپتوکارنسی (Cryptocurrency)» به روش‌های رمزنگاری اشاره دارد که برای تأمین امنیت سیستم اقتصادی ارزهای دیجیتال به کار می‌روند. الگوریتم‌های رمزنگاری همچنین برای کنترل سرعت اعتبارسنجی تراکنش‌ها و نرخ عرضه کوین‌ها در شبکه، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

بیت کوین

بیت کوین اولین و طبیعتاً معروف‌ترین ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۰۹، توسعه‌دهنده‌ای با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو آن را به دنیا معرفی کرد. هدف اصلی از ساخت بیت کوین، ایجاد یک سیستم پرداخت الکترونیکی غیرمتمرکز و مستقل بود که امنیت آن با استفاده از راهکارهای ریاضی و روش‌های رمزنگاری برقرار می‌شد.

 

اگرچه بیت کوین شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال به‌شمار می‌آید، اما در این حوزه تنها نیست. امروزه ارزهای دیجیتال دیگری هم وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و قوانین خاص خودشان هستند. علاوه بر این‌ باید بدانیم که همه ارزهای دیجیتال، بلاکچین اختصاصی ندارند. برخی از آنها بر روی بلاک چین‌های موجود ایجاد شده‌اند و برخی دیگر بلاک چین اختصاصی خود را کاملاً از ابتدا توسعه داده‌اند.

 

بیت کوین همانند اغلب ارزهای دیجیتال، عرضه محدودی دارد. به این معنی که پس از رسیدن به حداکثر میزان عرضه، سیستم هیچ بیت کوین دیگری ایجاد نخواهد کرد. حداکثر میزان عرضه بیت کوین، ۲۱ میلیون واحد است که این عدد در ارزهای دیجیتال مختلف، متفاوت است. معمولاً تعداد کل واحدهای یک ارز دیجیتال جزو اطلاعات اولیه‌ای است که در مراحل توسعه آن منتشر می‌شود.

 

پروتکل بیت کوین منبع‌باز است و هرکسی می‌تواند کد آن را بازیابی یا کپی کند. در حال حاضر توسعه‌دهندگان بسیاری از سراسر جهان در توسعه این پروژه مشارکت دارند.

 

جمع‌بندی

بلاک چین یک فناوری برای ثبت اطلاعات بدون امکان تغییر و دستکاری است و برای اولین بار در بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت. ارزهای دیجیتال از بلاک چین استفاده می‌کنند تا بتوانند بدون نیاز به واسطه‌ و سازمان مرکزی، امنیت و صحت تراکنش‌های شبکه را تضمین کنند. این فناوری می‌تواند در حوزه‌های دیگری هم مورد استفاده قرار بگیرد.

 

در این مقاله سعی شد توضیحات به‌ ساده‌ترین شکل ممکن ارائه شوند تا تفاوت بیت کوین و بلاک چین بدون نیاز به پیش‌نیازها درک شود. با این حال، برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقالات مختلف دیگر درباره بیت کوین و بلاک چین را مطالعه کنید.

رضا نیکوفال بازدید : 57 سه شنبه 28 بهمن 1399 نظرات (0)

MA یک اندیکاتور پیرو است که میانگین قیمت یک دارایی در یک بازه زمانی خاص را نمایش می‌دهد. از MA می‌توان برای تأیید روندها و شناسایی سطوح حمایت و مقاومت استفاده کرد. از آن جایی که MA روند آینده قیمت را پیش‌بینی نمی‌کند، بیشترین کاربرد آن در تحلیل روند فعلیست. در این مقاله ضمن آموزش اندیکاتور MA ، با انواع مختلف این اندیکاتور از جمله SMA ، WMA ، EMA و HMA و عملکرد هر یک آشنا خواهیم شد.

اندیکاتور میانگین متحرک یا Moving Average که به اختصار MA خوانده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است. این اندیکاتور مانند اندیکاتورهایی از جمله RSI و MFI از نوع leading یا اصطلاحاً پیشرو نیست. اندیکاتورهای پیشرو انواعی هستند که قیمت یک دارایی در آینده را پیش‌بینی ‌می‌کنند. MA اما یک اندیکاتور پیرو یا lagging است. این به این معنیست که از این اندیکاتور برای تحلیل رفتار یک دارایی در حال و گذشته استفاده می‌شود. MA در یک بازه مشخص از اعداد نوسان نمی‌کند. بنابراین میانگین متحرک، اسیلاتور یا نوسانگر هم نیست. با این وجود، MA یکی از پرکاربردترین اندیکاتورها و پایه کار بسیاری از اندیکاتورهای دیگر مانند MACD است. اندیکاتور MA دارای انواع مختلفیست که در قسمت‌های بعدی با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

مبانی اولیه اندیکاتور میانگین متحرک یا MA

MA قیمت‌های یک دارایی در بازه‌های زمانی مشخص را دریافت می‌کند و میانگین آن را نمایش می‌دهد. برخلاف اسیلاتورها، میانگین متحرک محدود به یک بازه مشخص نیست و می‌تواند همگام با نمودار قیمت حرکت کند. بازه‌های زمانی یا تایم‌فریم‌هایی که در MA تعریف می‌شوند می‌توانند بسته به نوع تحلیل تکنیکال شما متفاوت باشند. اما نکته حائز اهمیت این است که در هر حال، حدی از تأخیر در این اندیکاتور اجتناب‌ناپذیر است. هرچه بازه زمانی موردنظر شما طولانی‌تر باشد، این تأخیر بیشتر خواهد بود. عکس این موضوع نیز صادق است. یعنی هرچه بازه زمانی کوتاه‌تری را انتخاب کنید، احتمال تأخیر را کاهش خواهید داد. به طور کلی تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر به قیمت اصلی نزدیک‌تر هستند. بنابراین با هر تغییری در قیمت، اندیکاتور نیز سریع‌تر تغییر می‌کند. اما در بازه‌های طولانی‌تر، باید حجم بیشتری از اطلاعات تحلیل شود. در نتیجه، تأخیر بیشتری را در نمایش تغییرات جدید خواهد داشت. منظور ما از بازه زمانی کوتاه‌مدت، دوره کمتر از ۲۰ روز است. بازه زمانی بین ۲۰ تا ۶۰ روز را می‌توان بازه متوسط در نظر گرفت. و بازه زمانی بلندمدت نیز به بازه بیش از ۶۰ روز اطلاق می‌شود. با همه این اوصاف، انتخاب بازه زمانی به کلی به معامله‌گر و اهداف وی بستگی دارد. ممکن است تریدری بر اساس سبک تحلیل خود از بازه‌های طولانی پاسخ بهتری را دریافت کند تا بازه‌های کوتاه‌تر. نکته دیگری که برعهده تریدر قرار دارد، انتخاب نوع MA است. همانطور که در قست قبل عنوان کردیم، MA دارای انواع مختلفیست. در این قسمت انواع مختلف این اندیکاتور را بررسی خواهیم کرد.

میانگین متحرک ساده یا (Simple MA (SMA

همانطور که از نامش پیداست، SMA ساده‌ترین نوع میانگین متحرک است. این نوع از اندیکاتور قیمت‌‌های بازه زمانی موردنظر را دریافت کرده و میانگین آن را ارائه می‌کند. در SMA هیچ تفاوتی در بین قیمت‌های قدیمی‌تر و قیمت‌های جدیدتر وجود ندارد. همگی این قیمت‌ها از ارزش یکسان برخوردارند. با شروع هر روز جدید، اطلاعات قدیمی‌ترین روز کنار گذاشته می‌شود و اطلاعات روز جدید به اندیکاتور اضافه می‌شود. مشکلی که SMA با آن مواجه است، همین برابری ارزش قیمت‌هاست. برخی از تحلیلگران معتقدند که تغییرات اخیر قیمت از اهمیت بیشتری برخوردارند. و این اهمیت باید در محاسبات اندیکاتور لحاظ شود. دو نوع دیگر MA با نام‌های WMA و EMA برای حل همین مشکل روی کار آمدند.

اندیکاتور WMA

تفاوت WMA با SMA در این است که در این نوع، اهمیت بیشتری به تغییرات اخیر قیمت داده می‌شود. تصور کنید که شما یک بازه ۲۰ روزه را انتخاب کرده‌اید. در WMA قیمت‌هایی که در روز بیستم ثبت می‌شوند نسبت به قیمت‌های روز اول از وزن بیشتری برخوردارند. مانند MA ساده، در WMA نیز با پایان روز بیستم و شروع روز بیست و یکم، اطلاعات روز اول حذف شده و داده‌های مربوط به روز جدید اضافه می‌شوند.

میانگین متحرک نمایی یا (Exponential Moving Average (EMA EMA

بسیار شبیه به WMA است و در واقع نوعی از WMA محسوب می‌شود. با این تفاوت که در EMA داده‌های قدیمی حذف نمی‌شوند. بلکه ارزش آن‌ها به مرور زمان کم و کم‌تر می‌شود. تا جایی که به نزدیک صفر تمایل پیدا می‌کند. انتخاب یکی از انواع MA کاملاً به تریدر و چشم‌اندازهای او بستگی دارد. همانطور که عنوان شد، EMA و WMA نسبت به SMA کمتر با مشکل تأخیر مواجه هستند. اما SMA به دلیل دربرگیری همه قیمت‌ها، برای تشخیص سطوح مقاومت و حمایت مناسب‌تر است.

اندیکاتورHMA

میانگین متحرک هال نوعی از میانگین متحرک است که در سال ۲۰۰۵ توسط شخصی به نام آلن هال (Alan Hall) توسعه داده شد. هدف اصلی HMA به حداقل رساندن تأخیریست که اندیکاتورهای MA در نمایش تغییرات قیمت از آن رنج می‌برند. HMA در فرمول خود از میانگین متحرک وزنی استفاده می‌کند. و مانند WMA، HMA نیز تمرکز بیشتری را برروی قیمت‌های جدیدتر معطوف می‌کند. با مطالعه فرمول HMA (در قسمت محاسبات و فرمول‌ها) متوجه خواهید شد که این اندیکاتور از چه روشی برای کاهش فاصله بین نمودار اندیکاتور و قیمت‌های جدید بهره می‌برد. با استفاده از MA به چه اطلاعاتی دست پیدا می‌کنیم؟ سیگنال‌های اندیکاتور MA می‌دانید که هر اندیکاتوری سیگنال‌های منحصربفردی را ارائه می‌کند که در صورت استفاده صحیح، می‌توانند در انجام یک ترید موفق به شما کمک کنند. در این قسمت قصد داریم نگاهی به سیگنال‌های اندیکاتور MA داشته باشیم و کاربردهای هریک را بررسی کنیم.

سیگنال تأیید ترند

تأیید روند یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین کاربردهای اندیکاتور MA است. به‌خاطر داشته باشید که MA قیمت‌های حال و گذشته یک دارایی را بررسی می‌کند و نمایش می‌دهد. همین ویژگی، آن را به اندیکاتور مناسبی برای تأیید روند تبدیل می‌کند. قاعده کلی استفاده از این اندیکاتور برای تأیید روند به این صورت است: اگر اندیکاتور MA در یک بازه طولانی مدت اعمال شود و اندیکاتور روند صعودی را نشان دهد، این به معنای تأیید روند صعودی قیمت است. اگر اندیکاتور MA در یک بازه طولانی مدت اعمال شود و در حالت نزولی قرار بگیرد، نشانه‌ای از تأیید روند نزولیست. از آن جایی که بازه طولانی‌مدت MA حجم بالایی از قیمت‌های مختلف را در خود جای می‌دهد، با هر تغییر کوچکی در قیمت تغییر نمی‌کند. بنابراین صعودی یا نزولی بودن آن به این شکل تعبیر می‌شود که روند کلی قیمت این است، و سایر تغییرات مقطعی و کوتاه‌مدت هستند. در تصویر زیر نمونه‌ای از نمودار MA در بازه زمانی ۲۰۰ روز را مشاهده می‌کنید. همانطور که می‌بینید، نمودار در این مقیاس در حالت صعودی قرار گرفته و نوسانات قیمت برروی آن موثر نبوده‌اند. در تصویر زیر نیز نمونه‌ای از نمودار نزولی MA در بازه ۲۰۰ روزه را مشاهده می‌کنید.

اطلاعات کامل و جامع را می توانید از سایت شمع سبز دریافت نمایید

سیگنال حمایت و مقاومت

از دیگر سیگنال‌های مهم MA می‌توان به نمایش دادن سطوح حمایت و مقاومت اشاره کرد. به طور کلی، این اندیکاتور می‌تواند در روندهای صعودی بعنوان سطح حمایت و در روندهای نزولی بعنوان سطح مقاومت عمل کند. با این حال که این کاربرد در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر نیز مشهود است، اما کاربرد آن در بازه‌های طولانی بیشتر است. در تصویر زیر کاربرد MA بعنوان حمایت در روند صعودی را مشاهده می‌کنید. این تصویر متعلق به بازه ۵۰ روزه است. تصویر زیر نیز کاربرد MA بعنوان مقاومت در روند نزولی را نمایش می‌دهد. این تصویر متعلق به بازه ۱۰۰ روزه است.

سیگنال برخورد اندیکاتورها یا سیگنال‌های متقاطع صعودی و نزولی (Crossovers)

برای استفاده از سیگنال برخورد اندیکاتورها یا همان crossover باید دو MA با دو بازه زمانی مختلف را اعمال کنید. بعنوان مثال می‌توانید یک MA ساده با بازه‌های ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه را در نظر بگیرید، و این دو را به‌طور همزمان به‌کار ببندید. سیگنال مورد نظر زمانی رخ می‌دهد که MA کوتاه‌تر با MA بلندتر برخورد کند و از آن بالاتر یا پایین‌تر برود. سیگنال برخورد اندیکاتورها نیز دارای دو نوع صعودی و نزولیست. سیگنال صعودی زمانی رخ می‌دهد که نمودار MA دارای بازه زمانی کوتاه‌تر به بالای نمودار MA طولانی‌مدت حرکت کند. از این سیگنال تحت عنوان برخورد طلایی (Golden Cross) نیز یاد می‌شود. در تصویر زیر سیگنال متقاطع صعودی را مشاهده می‌کنید. در سیگنال برخورد نزولی دقیقاً عکس این اتفاق را شاهد هستید. به این معنی که در این سیگنال، نمودار MA کوتاه‌مدت به زیر MA بلندمدت حرکت می‌کند و پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد. از این سیگنال تحت عنوان برخورد مرده (Dead Cross) نیز یاد می‌شود. در تصویر زیر سیگنال متقاطع نزولی را مشاهده می‌کنید. تأکید می‌کنیم که بهتر است تریدرها از محدودیت‌های این سیگنال‌ها آگاه باشند. سیگنال‌های عنوان شده در حقیقت از ترکیب دو اندیکاتور متأخر حاصل می‌شوند. بنابراین هردوی این اندیکاتورها اتفاقاتی را تحلیل می‌کنند که از پیش رخ داده‌اند و برای پیش‌بینی مناسب نیستند. موثرترین کاربرد این سیستم و سیستم‌های مشابه در ترندهای قویست. در روندهای پرقدرت، سیگنال‌های مطرح شده می‌توانند بسیار ارزشمند باشند. سیگنال تقاطع قیمت‌ سیگنال تقاطع قیمت‌ زمانی رخ می‌دهد که علاوه بر اعمال اندیکاتورهای عنوان شده در قسمت قبل، فاکتور قیمت را نیز وارد کنید. برای حصول این سیگنال، شما باید MA بلندمدت را بعنوان ابزاری برای تأیید روند طولانی‌مدت به‌کار بگیرید. سیگنال تقاطع قیمت سپس زمانی اتفاق می‌افتد که MA کوتاه‌مدت همسو با MA طولانی‌مدت در حال حرکت باشد، و نمودار قیمت با MA کوتاه‌مدت برخورد کرده و بالاتر یا پایین‌تر از آن قرار بگیرد. این سیگنال نیز مانند سیگنال پیشین دارای دو نوع صعودی و نزولیست. برای درک بهتر این سیگنال‌ها نیز، بازه ۵۰ روزه را بعنوان MA کوتاه‌مدت و بازه ۲۰۰ روزه را بعنوان MA طولانی‌مدت در نظر می‌گیریم. سیگنال تقاطع قیمت صعودی (یا گاوی) سیگنال تقاطع قیمت صعودی به شرایطی اطلاق می‌شود که MA کوتاه‌مدت بالاتر از نوع طولانی‌مدت قرار داشته باشد. و نمودار قیمت از MA کوتاه‌مدت نیز عبور کرده و از آن بالاتر رود. در این شرایط MA طولانی‌مدت در حال تأیید روند است. و MA کوتاه‌مدت و نمودار قیمت نیز سیگنال‌هایی در همین راستا را صادر می‌کنند. در تصویر زیر سیگنال تقاطع قیمت صعودی با دو نمودار ۵۰ و ۲۰۰ روزه را مشاهده می‌کنید. سیگنال تقاطع قیمت نزولی (یا خرسی) سیگنال تقاطع قیمت نزولی به شرایطی اطلاق می‌شود که MA کوتاه‌مدت پایین‌تر از نمونه طولانی‌مدت قرار داشته باشد. و نمودار قیمت از MA کوتاه‌مدت نیز عبور کرده و پایین‌تر از آن قرار بگیرد. در این شرایط نمودار طولانی‌مدت در حال تأیید روند نزولیست. و نمودار کوتاه‌مدت و نمودار قیمت نیز سیگنال‌هایی در همین راستا را نمایش می‌دهند. در تصویر زیر سیگنال تقاطع قیمت نزولی با دو بازه ۵۰ و ۲۰۰ روزه را مشاهده می‌کنید. محاسبات و فرمول‌ها در این قسمت فرمول‌های مورد استفاده در انواع مختلف MA را معرفی خواهیم کرد. آگاهی از این فرمول‌ها برای استفاده از اندیکاتورها الزامی نیست. اما درک فرمول‌های به‌کار رفته در هر اندیکاتوری به شما در درک منطق پایه آن کمک می‌کند. از همین رو، خصوصاً اگر از کاربران حرفه‌ای ارز دیجیتال هستید و یا قصد دارید ترید را بصورت حرفه‌ای دنبال کنید، مطالعه این فرمول‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همانطور که در قسمت‌های قبل عنوان کردیم، میانگین متحرک دارای سه نوع ساده (SMA)، وزنی (WMA) و نمایی (EMA) است. فرمول‌های به‌کار رفته در این سه نوع با یکدیگر متفاوت هستند. فرمول اندیکاتور SMA تعداد دوره‌ها / مجموع قیمت‌ها در طول دوره موردنظر تصور کنید که شما دوره سه روزه را انتخاب کرده‌اید، و قیمت دارایی مورد نظر شما در زمان بسته شدن سه روز اول دوره به ترتیب برابر با ۵ ، ۶ و ۷ بوده است. در این صورت SMA شما برای این دوره برابر خواهد بود با: ۳ = ۳ / (۷ + ۶ + ۵) MA ساده سه روزه شما با اتمام این سه روز و ورود به روز چهارم، قیمت مربوط به روز اول را حذف و قیمت روز چهارم را اضافه می‌کند. تصور کنید که قیمت در انتهای روز چهارم برابر با ۸ بوده است. در این صورت SMA شما از این قرار خواهد بود: ۷ = (۸ + ۷ + ۶) فرمول اندیکاتور WMA حتماً به‌خاطر دارید که تفاوت WMA با MA ساده در اهمیتیست که WMA برای قیمت‌های جدیدتر لحاظ می‌کند. در قسمت زیر فرمول به‌کار رفته در WMA برای یک دوره فرضی ۵ روزه را مشاهده می‌کنید: میانگین = قیمت X وزن/ارزش دوره ۵ = ۵ X ۱ ۱ ۱۲ = ۶ X ۲ ۲ ۲۱ = ۷ X ۳ ۳ ۳۲ = ۸ X ۴ ۴ ۴۵ = ۹ X ۵ ۵ ۵۲۵ = ۳۵ X ۱۵ مجموع   میانگین متحرک وزن‌دار = مجموع وزن یا ارزش / مجموع میانگین‌های جدول بالا ۷.۶۶۶۷ = ۱۵ / ۱۱۵ فرمول اندیکاتور EMA محاسبات اندیکاتور EMA از سه مرحله تشکیل می‌شود. در قسمت زیر محاسبات EMA برای یک دوره ۵ روزه را مشاهده می‌کنید: محاسبه SMA محاسبه نسبت ارزش قیمت‌ها: ( ۱ + تعداد دوره‌ها) / ۲ ۳۳.۳۳۳% = (۱ + ۵) / ۲ محاسبه EMA (EMA روز قبل + نسبت ارزش) * (EMA روز قبل – قیمت در زمان بسته شدن بازه زمانی جدید) در صورتی که در اولین روز دوره قرار داشته باشیم، بجای EMA روز قبل از MA ساده روز قبل استفاده می‌کنیم. فرمول اندیکاتور HMA برای محاسبه HMA ابتدا باید دو MA وزنی مختلف را محاسبه کنید. یکی از این WMAها با یک بازه زمانی مشخص (بازه فرضی n) و دیگری با نصف این بازه زمانی (بازه n/2) محاسبه می‌شوند. برای درک بهتر این موضوع، بازه ۱۶ روزه را بعنوان مثال در نظر می‌گیریم. مرحله اول این است که (WMA (n/2 یعنی WMA بازه ۸ روزه را محاسبه کنید. (WMA (16/2 = 8 در مرحله دوم باید WMA بازه زمانی کامل را محاسبه و آن را از نتیجه مرحله ۱ کسر کنیم. (WMA (8) – WMA (16 برای انجام محاسبات مرحله سوم از مربع بازه زمانی مورد نظر استفاده می‌کنیم. بنابراین در مثال فعلی عدد مورد ما برابر با ۴ است (۴ = رادیکال ۱۶) در مرحله آخر باید WMA چهار روزه را برای نتیجه‌ای که در مرحله ۲ بدست آوردید محاسبه کنید. این نتیجه، همان HMA نهایی شماست.

رضا نیکوفال بازدید : 34 یکشنبه 26 بهمن 1399 نظرات (0)

سکه Bittorent توسعه این سال براساس فناوری شبکه Bittorent متعلق به جیسون سان و سایر سرمایه گذاران مشهور است. کیف پول BitTorrent token (BTT) خرید لازم برای هر شخصی است که می خواهد روندهای بلاکچین را دنبال کند و از این طریق درآمد کسب کند. انواع کیف پول Bittorent وجود دارد و کافه ارز یک راهنمای قابل اعتماد برای شما آماده کرده است! در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
نحوه ایجاد کیف پول Bittorent
مسئله این است که BitTorrent نسخه جدیدی از مشتری uTorrent را با سیستم یکپارچه BitTorrent Speed منتشر کرده است. هرکسی که به روزرسانی را نصب کند 10 BTT (Tokens BitTorrent) دریافت می کند. ادعا می شود که پروتکل مورد استفاده در بارگذاری داده ها تسریع می شود. برای به دست آوردن نشانه ها ، “siders” مدت بیشتری در ارتباط خواهند بود و کسانی که می خواهند بارگیری را سرعت دهند می توانند هزینه این “siders” را پرداخت کنند.

ویژگی های جدید در نسخه uTorrent برای ویندوز نسخه 3.5.5 (ساخت 45287) ادغام شده است. رابط کاربری تقریباً بدون تغییر باقی ماند. اما یک دکمه برای فعال سازی سرعت BitTorrent اضافه شد. با فشار دادن آن، پانلی با تعادل و اطلاعات مربوط به آن باز می شود. آنها همچنین ایجاد یک کیف پول برای BTT ارائه می دهند.
کیف پول Bittorent برای اندروید و دارندگان TRON
برای کسانی که قبلاً کد TRON خریده اند، توصیه می کنیم توجه ویژه ای داشته باشند. برای دارندگان توکن در کیف پول جامعه TRON می توان Airdrop را ارائه داد. 
 
بنیاد BitTorrent اولین هواپیمای خود را با 10،890،000،000 BitTorrent (BTT) در ماه فوریه آغاز کرده است که مربوط به 1.1٪ از منابع گردش دور است.

همچنین، به منظور پرداخت حقوق دارندگان TRX طولانی مدت TRON ، بنیاد 99،990،000،000 BTT اضافی را فروخت، که مربوط به 10.1٪ از کل عرضه دایره ای است.

برای واجد شرایط شدن در Airdrop ، شخص باید مقداری توکن TRON (TRX) که به طور رسمی تأیید شده است. داشته باشد.
چگونه کیف پول بیت تورنت خود را مدیریت کنیم؟
چندین گزینه رایگان کیف پول Bittorent برای بارگیری در دسترس است.
اگر می خواهید از کیف پول Bittorent در Mac استفاده کنید. ما Coinomi را به شما پیشنهاد می کنیم. امکان ذخیره، ارسال، دریافت و مبادله ایمن را فراهم می کند. این کیف پول رومیزی، کیف پول Bittorent برای بارگیری در سیستم عامل های مختلف است: Android ، iOs ، Windows ، Linux و البته MacOS.

کیف پول Bittorent در موبایل
یکی دیگر از کیف پول Bittorent چند پلتفرمی BTT که ما به خصوص برای استفاده در تلفن همراه توصیه می کنیم جدیدترین کیف پول Guarda است.
به عنوان بهترین کیف پول Bittorent برای Android و Iphone انتخاب شده است.
Guarda Wallet یک سرویس رایگان، راحت، قابل اعتماد و ایمن است. که از بسیاری از ارزهای رمزپایه معروف مانند ETH ، BCH ، BTC ، QTUM ، ETC ، CLO و بسیاری دیگر و همچنین نشانه های ERC20 پشتیبانی می کند. نسبتاً تازه، در سال 2017 توسط شرکتی از ایالات متحده ایجاد شده است.
 
 Guarda با بسیاری از صندوق های معروف، به عنوان مثال: Ethereum Classic ، Bitcoin Gold ، Zcash و غیره همکاری می کند. این سایت دارای یک مرکز پشتیبانی است که با آن می توانید پاسخ هر س questionالی را پیدا کنید: از ابتدایی ترین، به عنوان مثال: “چگونه کیف پول ایجاد کنیم؟” برای افراد پیشرفته تر، مانند: “اگر گذرواژه خود را فراموش کنم چطور؟” یا “چگونه کلیدهای خصوصی خود را وارد کنیم؟ ”یک رابط کاربری ساده اما دلپذیر استفاده از آن را دشوار نمی کند، بلکه برعکس، آن را آسان و راحت می کند. 
گزینه های سخت برای BTT
اگر به خاطر امنیت خود آماده خرید کیف پول Bittorent هستید. فرصت های سختی برای شما پیش می آید.
کیف پول Ledger از BitTorrent پشتیبانی می کند. برای شروع استفاده از کیف پول، باید به وب سایت Ledgerwallet بروید و برنامه Ledger Manager را بارگیری کنید. ما برای دستیابی به ارزهای رمزنگاری لازم، برنامه هایی را روی دستگاه نصب می کنیم. به طور پیش فرض، Bitcoin ، Ethereum و برنامه FIDO U2F از قبل نصب شده اند.ا حتمال دیگر کیف پول کاغذی BitTorrent است.
 اصل این است که شخص سندی را ایجاد می کند که حاوی کپی از کلیدهای خصوصی و عمومی است. غالباً یک سند به شکل کد QR است. بنابراین می توانید به سرعت آن را اسکن کرده و انتقال وجه را انجام دهید.
سایت های مختلفی وجود دارد که کیف پول Bittorent (کاغذی) را ارائه می دهند. آنها آدرس های Bittorrent را ایجاد می کنند. و تصاویر حاوی دو کد QR را ایجاد می کنند. یک آدرس عمومی که می توانید برای دریافت Bittorrent استفاده کنید. کلید خصوصی دیگری که برای ارسال Bittorrent باید از آن استفاده کنید. بهترین آن تولید کننده کیف پول است.

اطلاعات کامل و بیشتر را می توانید از سایت شمع سبز دریافت نمایید.

رضا نیکوفال بازدید : 33 یکشنبه 26 بهمن 1399 نظرات (0)

این روزها که افراد زیادی با بیت کوین آشنا می‌شوند و با توجه به روند صعودی این ارز دیجیتال امیدوار هستند تا بتوانند سرمایه اندک خود را رشد دهند، دارندگان بزرگ بیت کوین از همه خوشحال‌تر هستند؛ افرادی که ده‌ها هزار واحد بیت کوین دارند و کمتر کسی هم آنها را می‌شناسد، طی چند ماه گذشته میلیون‌ها دلار سود کرده‌اند. شاید جالب باشد که بدانید فقط ۱۰۰ آدرس بیت کوین بیش از ۱۵ درصد از تمام واحدهای بیت کوین را در خود ذخیره کرده‌اند.

 

وب‌سایت کوین تلگراف در مقاله‌ای، ۱۵ آدرس برتر بیت کوین (از لحاظ موجودی بیت کوین) را بررسی کرده و درباره اهمیت توجه به این داده‌ها توضیحات کاملی را ارائه کرده است. بنابراین اگر از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

آدرس‌های ثروتمند بیت کوین در کانون توجه

نگاهی به آدرس‌های ثروتمند بیت کوین؛ اربابان ناشناس

شفافیت یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال است و اصلاً همین قابلیت منحصربه‌فرد بود که بسیاری از کاربران را به‌سوی بیت کوین جذب کرد.

 

در بیت کوین، فناوری بلاک چین به‌دلیل بهره‌مندی از شفافیتی انکارناپذیر، تمامی اطلاعات مرتبط با عملیات شبکه را در اختیار عموم افراد قرار می‌دهد؛ به‌گونه‌‌ای که جزئیات هر آدرس، تراکنش، کارمزد یا دیگر داده‌های مرتبط با تراکنش‌های چندامضایی و سگویتی برای همه قابل‌مشاهده است.

 

۱۵ کیف پول ثروتمند بیت کوین (یا به‌بیان دقیق‌تر ۱۵ آدرس ثروتمند بیت کوین)، به‌دلایل متعدد، همیشه در کانون توجه کاربران ارزهای دیجیتال قرار داشته است. برخی از پژوهشگران به‌امیدِ یافتن ردپایی از ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، این آدرس‌ها را مدنظر دارند. عده‌ای دیگر هم به‌منظور رهگیری حرکات نهنگ‌های بازار و پیش‌بینی دستکاری‌های احتمالی بازار (که عمدتاً به نوسانات ناپایدار قیمت بیت کوین منجر می‌شود)، داده‌های مرتبط با این آدرس‌ها را رصد می‌کنند.

 

از سوی دیگر، حتی نهادهای حاکمیتی در دولت‌ها هم چنین آدرس‌هایی را به‌دقت تحت‌نظر دارند.

 

در همین راستا شرکت‌هایی با هدف یافتن اطلاعات بیشتر درباره آدرس‌های ارزهای دیجیتال و ارتباطات احتمالی آن‌ها با یکدیگر تشکیل شده‌اند. بر کسی پوشیده نیست که سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده که وظیفه دریافت مالیات‌ها را برعهده دارد، پیش‌تر با انعقاد قراردادی با دو شرکت چینالیسیس (Chainalysis) و اینتگرا اف‌ای‌سی (Integra FEC) رهگیری تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را در دستور‌کار خود قرار داده است.

 

طبق گزارش‌ها، اخیراً هم وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تحت هدایت استیون منوچین در حال بررسی ضرورت تدوین قوانین نظارتی بر کیف پول‌های شخصی است. در صورت تصویب چنین قوانینی، اهمیت حریم خصوصی برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال دوچندان خواهد شد.

 

هر آدرس لزوماً به معنای یک موجودیت مجزا نیست

۱۵ آدرس ثوتمند بیت کوین

۱۵ آدرس برتر بیت کوین؛ برای مشاهده سایز اصلی بر روی تصویر کلیک کنید. منبع: bitinfocharts.com

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، ۱۵ آدرس برتر بیت کوین، نزدیک به ۱.۰۷ میلیون واحد بیت کوین را که معادل ۵.۷ درصد از کل موجودی کنونی این ارز دیجیتال است در اختیار دارند. اگر ارزش هر بیت کوین را ۴۰٬۰۰۰ دلار (معادل قیمت فعلی آن در زمان نگارش این مقاله) در نظر بگیریم، ارزش این تعداد بیت کوین دست‌کم برابر با ۴۲.۸ میلیارد دلار است. اگرچه این عدد بسیار قابل‌توجه است، اما جالب است بدانید که حجم کل مبادلات آنی روزانه بیت کوین در صرافی‌ها، بالغ بر ۵ میلیارد دلار است.

 

نکته مهم در رابطه با این آدرس‌ها آن است که تاریخ اولین واریز به هر آدرس (First in)، لزوماً به‌معنای آن نیست که صاحب این آدرس، همه بیت کوین‌ها را در همان تاریخ به دست آورده است، زیرا احتمال دارد که کوین‌ها از آدرس دیگری متعلق به همان مالک ارسال شده باشند. بنابراین در جدول بالا، ۱۱ آدرسی که تاریخ اولین واریز آنها مربوط به بعد از سال ۲۰۱۸ است، لزوماً متعلق به افراد تازه‌کار نیستند.

 

علاوه بر این، باید یادآور شد که هیچ‌یک از این ۱۵ آدرس ثروتمند، به دارایی‌های ساتوشی ناکاموتو منتسب نیستند. سرخیو لرنر (Sergio Lerner)، محقق حوزه ارزهای دیجیتال اثبات کرده است که بلاک‌های استخراج‌شده توسط خالق بیت کوین، از الگوی یکتایی موسوم به پاتوشی(Patoshi) پیروی می‌کنند. به این معنی که اگرچه ساتوشی بیت کوین‌های خود را به آدرس‌های دیگر منتقل نکرده، اما از ابتدا هم آنها را به یک آدرس واحد واریز نکرده است.

 

با نگاهی دقیق‌تر به ۱۰۰ آدرس برتر بیت کوین، می‌توان دریافت که این آدرس‌ها درمجموع ۱۵.۷ درصد از کل بیت کوین‌های موجود را به خود اختصاص داده‌اند که این الگو در مقایسه با الگوهای توزیع در بازارهای سنتی بسیار متفاوت است. برای مثال، ۲۰ صندوق برتر مالک سهام شرکت پی‌پال، درمجموع ۱۹.۷ درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار دارند.

 

نکته جالب دیگر درمورد ۱۵ آدرس برتر بیت کوین آن است که ۵ مورد از این آدرس‌ها متعلق به صرافی‌های نام‌آشنای حوزه ارزهای دیجیتال هستند؛ بنابراین نمی‌توان تمرکز بیت کوین در تعدادی آدرس محدود را لزوماً به نهنگ‌های این ارز دیجیتال منتسب کرد.

 

علاوه بر صرافی‌های ارز دیجیتال که میزبان تعداد زیادی از بیت کوین‌ها (در یک کیف پول با چندین آدرس) هستند، برخی از سرویس‌دهندگان کیف پول‌های امانی هم مبالغ زیادی از بیت کوین‌های کاربران خود را در چند آدرس محدود نگهداری می‌کنند. بنابراین موجودی هنگفت این آدرس‌ها لزوماً به‌معنای اختصاص تمام بیت کوین‌های آنها به یک فرد یا گروه واحد نیست.

 

ثروتمندان تمایلی به خرج‌کردن بیت کوین‌هایشان ندارند

نگاهی به ۱۵ کیف پول ثروتمند بیت کوین

۸ آدرس از ۱۵ آدرس برتر بیت کوین، تاکنون حتی یک ساتوشی (خردترین واحد بیت کوین) هم خرج نکرده‌اند. اگر ۵ آدرس متعلق به صرافی‌ها را درنظر نگیریم، درمی‌یابیم که تنها ۲۰ درصد از آدرس‌های این فهرست، کوین‌های خود را جابه‌جا کرده‌اند. این خود نشان‌دهنده نفوذ شدید هودلرها در میان آدرس‌های برتر بیت کوین است.

 

علاوه بر این، ۱۱ مورد از ۱۵ آدرس برتر بیت کوین، برای اولین بار طی کمتر از سه سال گذشته مورد‌استفاده قرار گرفته‌اند که می‌توان دلایل متعددی را برای این اتفاق عجیب در نظر گرفت. از جمله مهم‌ترین این دلایل، می‌توان به اتخاذ تدابیر امنیتی پیشرفته، تغییر سرویس امانی، یا ساختارهای متغیر مالکیتی اشاره کرد.

 

نکته قابل‌توجه دیگر، میزان سازگاری این آدرس‌ها با راهکارهای سگویت است که می‌تواند کارمزد تراکنش را به‌طور چشم‌گیری کاهش دهد. تنها ۲ آدرس از ۱۵ آدرس برتر (و فقط ۳ آدرس از ۲۰۰ آدرس برتر)، با راهکار بچ۳۲ سگویت (Bech32 SegWit) سازگار هستند؛‌ این نشانگر آن است که کاربران به‌رغم مزیت‌های آشکار تراکنش‌های ارزان، هنوز هم در برابر تغییر مقاومت می‌کنند. جالب اینکه که کیف پول سرد صرافی بیتفینکس (Bitfinex) که در رده دوم ۱۵ آدرس برتر قرار دارد، تنها کیف پولی است که تاکنون تراکنش خروجی داشته است.

 

چند آدرس رازآلود کماکان در حال انباشت بیت کوین هستند

سومین آدرس ثروتمند، بسیار رازآلود به نظر می‌رسد؛ چرا که حاوی ۹۴٬۵۰۶ بیت کوین دست‌نخورده است. این آدرس، پیش‌تر در سپتامبر ۲۰۱۹ هم خبرساز شده بود؛ زمانی که مؤسسه گلاس‌نود (Glassnode) گزارش داد که ۷۳٬۰۰۰ بیت کوین موجود در این آدرس، از مبدأ صرافی هوبی (Huobi) به آن ارسال شده است.

 

بسیاری از تحلیل‌گران در آن زمان، این کوین‌ها را به طرح پانزی پلاس‌توکن (Plustoken) مرتبط دانستند، اما اندکی بعد نادرستی این شایعات اثبات شد؛ چرا‌که پلیس چین در نوامبر ۲۰۱۹ موفق شد با دستگیری گردانندگان این طرح، ۱۹۴٬۷۷۵ بیت کوین را از آنها توقیف کند.

 

علاوه بر آدرسی که در رده چهارم ۱۵ آدرس برتر جا خوش کرده و حاوی ۷۹٬۹۵۷ بیت کوین از مارس ۲۰۱۱ به این‌سو است، ۲۰ آدرس دیگر از ۳۰۰ آدرس برتر، دست‌کم ۹ سال قدمت دارند. اگرچه کسی نمی‌تواند اثبات کند که موجودی این آدرس‌ها (به دلایلی مانند گم‌کردن کلیدهای خصوصی) از دست رفته است یا خیر، بسیاری این‌گونه فکر می‌کنند.

 

گفتنی است که شمار کوین‌های دست‌نخورده در این آدرس‌ها به ۳۱۳٬۰۱۳ واحد می‌رسد و از میان آنها، تنها یک آدرس‌ از زمان پیدایش خود تراکنش خروجی انجام داده است. بنابراین به‌جز آدرس «1J1F3U7gHrCjsEsRimDJ3oYBiV24wA8FuV» متعلق به استخر اف۲پول (F2Pool) که حاوی ۹ هزار بیت کوین است، گمان می‌رود که موجودی آدرس‌های دیگر برای همیشه از دست رفته و در شبکه به خواب ابدی فرو رفته باشد.

 

نگاهی به ۱۵ کیف پول ثروتمند بیت کوین؛ چرا بررسی این معیار مهم است؟

تغییرات موجودی آدرس ۱P۵ZEDWTKTFGxQjZphgWPQUpe۵۵۴WKDfHQ منبع: bitinfocharts.com

پنجمین آدرس برتر هم که در نمودار بالا تغییرات موجودی آن را مشاهده می‌کنید، در فوریه ۲۰۱۹ ایجاد شد و در همان روز اول، از نظر میزان موجودی در رده ۸۱ام برترین آدرس‌ها قرار گرفت. از آن زمان این آدرس به‌طور مرتب در حال جمع‌آوری بیت کوین بوده و تراکنش‌های ورودی آن از یک بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۹ تا ۴٬۱۰۰ بیت کوین در ژوئن ۲۰۱۹ متغیر است. این آدرس به‌رغم آنکه یک گردآورنده بزرگ است، اما ۷ تراکنش خروجی را نیز در کارنامه دارد که مقادیر آنها از ۷۸۶ بیت کوین تا ۳٬۰۰۰ بیت کوین متفاوت است.

 

در فهرست برترین آدرس‌ها، دقیقاً ۱۰۰ آدرس هم وجود دارند که نخستین بار در فاصله زمانی ۳۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ مورد‌استفاده قرار گرفته و هر یک حاوی ۸ یا ۱۲ هزار بیت کوین هستند. تحلیلگران بلاک چین، این آدرس‌ها را عموماً به سرویس امانی صرافی کوین‌بیس موسوم به کوین‌بیس کاستودی (Coinbase Custody) نسبت می‌دهند. بنابر داده‌های وب‌سایت چِین دات اینفو (Chain.Info)، این آدرس‌ها با موجودی ۸۸۱٬۴۷۱ بیت کوینی خود دست‌کم ۹۶ درصد از موجودی کیف پول سرد صرافی کوین‌بیس را به خود اختصاص داده‌اند.

 

نظریه ورود نهنگ‌های جدید

اغلب سرمایه‌گذاران به‌صورت غریزی گمان می‌کنند که پایداری یک روند صعودی، در گرو حضور و شکل‌گیری نهنگ‌های جدید است. با این حال، تاکنون هیچ‌گونه شواهد معتبری مبنی بر این نظریه مشاهده نشده است.

 

بیشتر بخوانید: نهنگ‌های بازار چگونه سرمایه‌ها را می‌بلعند؟

 

فارغ از این، فهرست ۳۰۰ آدرس برتر همواره شاهد جریانی پیوسته از آدرس‌های جدید بوده است. برای مثال، طی ۳۰ روز گذشته، ۱۶ آدرس جدید اولین واریزی‌های خود را دریافت کرده‌ و وارد باشگاه ۳۰۰تایی برترین آدرس‌های بیت کوین شده‌اند. بار دیگر یادآوری می‌کنیم که یک آدرس جدید به‌معنای یک فرد یا موجودیت جدید نیست، بلکه صرفاً نشان می‌دهد یک آدرس جدید اولین بیت کوین‌ خود را دریافت کرده است.

 

حتی گاهی هم در بازه‌های زمانی طولانی به‌مدت ۵۰ روز یا بیشتر، هیچ آدرس جدیدی به‌جمع ۳۰۰ آدرس برتر اضافه نمی‌شود؛ البته این اتفاق چندان معمول نیست و به‌ندرت رخ می‌دهد. تصادفاً در چنین مواقعی، این بازه‌ها با خاتمه یک دوره صعودی همراه می‌شوند و پس از آن بازار شاهد اصلاحات قیمتی خواهد بود.

 

نگاهی به ۱۵ کیف پول ثروتمند بیت کوین؛ چرا بررسی این معیار مهم است؟

قیمت بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۰ در صرافی کوین‌بیس. منبع: تریدینگ ویو

گفتنی است در بازه زمانی ۲۸ نوامبر ۲۰۱۹ تا ۹ فوریه ۲۰۲۰، هیچ‌یک از ۳۰۰ آدرس برتر بیت کوین مورد‌استفاده قرار نگرفته‌اند؛ درست در همین بازه زمانی بود که بهای بیت کوین ۳۵ درصد افزایش یافت. نکته عجیب‌تر آنکه طی ۳۲ روز پس از اتمام این دوره، قیمت بیت کوین با افتی ۵۲ درصدی مواجه شد.

 

نگاهی به ۱۵ کیف پول ثروتمند بیت کوین؛ چرا بررسی این معیار مهم است؟

قیمت بیت کوین در اوایل سال ۲۰۱۷ در صرافی کوین‌بیس. منبع: تریدینگ ویو

مشابه این اتفاق، پیش‌تر در بازه زمانی ۱۸ اکتبر تا ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ هم رخ داده بود. در این بازه، قیمت بیت کوین در یک رالی صعودی، افزایشی ۱۹۳ درصدی را تجربه کرد؛ در حالی که هیچ‌یک از ۳۰۰ آدرس برتر در آن زمان تازه‌وارد نبودند. به‌طور مشابه طی ۳۶ روز آتی پس از این اتفاق، قیمت بیت کوین با افتی ۳۴ درصدی روبه‌رو شد.

 

پیش از آن هم، در بازه زمانی ۲۰ آوریل تا ۷ ژوییه ۲۰۱۷ در حالی که هیچ یک از ۳۰۰ آدرس برتر به‌تازگی ایجاد نشده بودند، بیت کوین افزایشی ۱۱۱ درصدی را تجربه کرد و باز هم در یک فاصله زمانی کوتاه ۹روزه افتی ۲۴ درصدی را از سر گذراند.

 

بنابراین بر اساس داده‌های تاریخی می‌توان نتیجه گرفت که نظریه نهنگ جدید می‌تواند منطقی باشد. رالی‌های صعودی بازار معمولاً در دوره‌های زمانی طولانی رخ می‌دهند که در آنها آدرس‌های جدید کمتر فرصت دارند به فهرست ۳۰۰ آدرس برتر راه پیدا کنند؛ اتفاقی که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران نهادی که پیش‌تر جای پای خود را در بازار محکم کرده‌اند، در این دوره‌ها در حال انباشت موجودی هستند. از طرف دیگر، نهنگ‌های جدید احتمالاً در اثر فراگیری ترس از جا ماندن (FOMO)، انگیزه پیدا می‌کنند و حضور آن‌ها با شکل‌گیری قله‌های نسبی قیمت همراه است.

 

بنابراین پایش آدرس‌های برتر و تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای می‌تواند راهکار مناسبی برای تخمین زمان وقوع اصلاحات احتمالی بازار باشد.

 

جمع‌بندی

معمولاً هر زمانی که سپرده‌های بزرگ وارد صرافی‌ها می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که یک سفارش فروش در حال شکل‌گیری است و معامله‌گران، این رویداد را به‌عنوان یک سیگنال نزولی تعبیر می‌کنند. تحلیلگران این تحرکات را با اوج و فرودهای قیمتی بیت کوین مقایسه می‌کنند تا بتوانند میان نوسانات بازار و نقل‌وانتقالات گسترده نهنگ‌ها ارتباطی پیدا کنند.

 

هرگاه بازار در حال طی روندی صعودی باشد و ماینرها هم فروش خود را کاهش بدهند، تحلیل‌گران انتظار دارند با آغاز جابه‌جایی کوین‌ها توسط ماینرها، قیمت اصلاح شود. بنابراین با مدنظر داشتن این عوامل، برای جلوگیری از اثرات قیمتی مخرب، باید هر هفته ۶,۳۰۰ بیت کوین وارد بازار شود.

 

اکنون که پای سرمایه‌گذاران نهادی به بازار بیت کوین باز شده است، سرمایه‌گذاران کنجکاوند بدانند که آیا این اتفاق در سال ۲۰۲۱ هم مانند سال ۲۰۲۰ به جذب بیت کوین‌های تازه‌استخراج‌شده می‌انجامد یا خیر.

 

هرچند به‌ نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۱ سال بسیار پرباری برای ارزهای دیجیتال باشد، اما قانون‌گذاری‌ سخت‌گیرانه دولت‌ها، همیشه باعث ریزش‌های ناگهانی بازار شده و این اتفاق در سال ۲۰۲۱ هم دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین هنوز هم دنبال‌کردن ۱۵ آدرس برتر بیت کوین و تحرکات نهنگ‌های بازار، برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ارزهای دیجیتال بسیار مهم خواهد بود.

رضا نیکوفال بازدید : 29 یکشنبه 26 بهمن 1399 نظرات (0)

بعد از سروصدایی که اوایل ۲۰۱۹ برای راه‌اندازی شبکه اصلی گرین به پا شد و پس از استخراج اولین سکه‌های تازه از تنور درآمده با کارت‌های گرافیک‌، قیمت آن در برخی صرافی‌ها تا بیش از ۲۵۰ دلار هم افزایش یافت. خرید گرین و نگهداری‌اش در کیف پول‌، در ابتدای راه‌اندازی شبکه‌اش سخت و کلافه‌کننده بود و پس از آن نیز با فروکش کردن هیجان اولیه و فراموش شدن نام گرین، قیمتش روزهای خوبی را سپری نکرد.

 

گرین طی دو سال گذشته و پس از راه‌اندازی شبکه اصلی آن که پس از سال‌ها تحقیق و توسعه اتفاق افتاد، چهار هاردفورک متوالی را طبق برنامه از پیش تعیین شده تجربه کرد که آخرین آن‌ها نیز ساعاتی قبل انجام شد. گرین یکی از پیاده‌سازی‌های مینیمال از پروتکل میمبل‌ویمبل است که قابلیت بلاک چین‌ها را با هدف کاهش حجم اطلاعات ارتقا بخشید و یکی از دستاوردهای فرعی آن نیز بهبود حریم خصوصی بود.

 

در ادامه به برخی اتفاقات مهمی که در دو سال گذشته برای گرین رخ داد نگاهی خواهیم انداخت.

 

استخراج منصفانه و بدقولی شرکت‌های ماینینگ

استخراج گرین از همان ابتدا بر دو اصل اساسی پایه‌گذاری شد: استخراج منصفانه و پذیرش ای‌سیک‌ها در آینده.

 

یکی از مهمترین انتقاداتی که برخی افراد به بیت کوین وارد می‌کنند، استخراج ناعادلانه اولین سکه‌های این شبکه است که طی یک کاهش شدید هر چهار سال یکبار در رویدادی به نام هاوینگ نصف می‌شود. در این شیوه، اولین کسانی که در شبکه استخراج کنند پاداش بیشتری نسبت به بقیه افراد در آینده دریافت می‌کنند؛ برای نمونه نصف کل بیت کوین‌های موجود تنها در حدود ۳ سال اول استخراج شد و مابقی آن طی ۱۲۸ سال آینده و در یک روند کاهشی در شبکه آزاد می‌شود.

 

بیت کوین برای دستیابی به عرضه محدود این شیوه را برگزید اما گرین، منصفانه بودن استخراج را هدف اصلی‌اش قرار داد. طرفداران گرین معتقدند که در آینده نزدیک و با رشد خیره‌کننده قیمت بیت کوین، عده زیادی توانایی تهیه و خرید یک واحد کامل را به طور کامل از دست خواهند داد و از بیت کوین بابت پاداش ناعادلانه‌اش به کسانی که خیلی زود با آن آشنا شدند انتقاد خواهند کرد. آن‌ها گرین را راه‌حلی برای این پاسخ به این انتقادات می‌دانند.

 

گرین خود را با مفهوم خطی زمان پیوند زده است. هر یک ثانیه در این شبکه برابر با یک گرین است و این روند برای همیشه حفظ خواهد شد. از این رو مهم نیست شما در اولین روزها و زمانی که کسی نام گرین را نشنیده بود، در شبکه آن مشغول استخراج سکه‌هایش بودید یا چند سال آینده که با گرین آشنا شدید آن را استخراج کنید. در هر دو حالت نمی‌توانید بیشتر از یک گرین در هر ثانیه استخراج کنید و این یکی از جذابیت‌های اصلی این شبکه است که البته دردسرهای خاص خود را هم داشته است.

 

نرخ تورم بالای حاصل از سکه‌های تولید شده در اولین سال‌های شبکه می‌تواند مانعی اساسی در برابر رشد قیمت آن باشد و این اتفاق نیز طی دو سال گذشته کاملاً مشهود بوده است؛ به طوری که قیمت گرین از ارقام چند دلاری در اولین ماه‌های حضورش در صرافی‌ها، به زیر نیم دلار و حتی ۲۰ سنت هم کشیده شد. با این حال نرخ تورم گرین هر ساله به دلیل افزایش سکه‌های در حال گردش و ثابت بودن سکه‌های تولید شده کاهش می‌یابد و طی چند دهه آینده به ارقام پایین‌تری خواهد رسید.

 

لبخندی که دو ساله شد؛ نگاهی دوباره به ارز دیجیتال گرین

رابطه عرضه سکه‌های جدید در گرین و تورم آن

دومین اصل اساسی در شبکه گرین روی باز نشان دادن آن به ای‌سیک‌هاست که در برخی ارزهای حریم‌خصوصی محور مانند مونرو نمی‌توان آن را مشاهده کرد. از ابتدای راه‌اندازی شبکه، دو الگوریتم استخراج برای گرین وجود داشت تا تولیدکنندگان ای‌سیک برای ساختن دستگاه‌های استخراج یکی از الگوریتم‌ها زمان کافی داشته باشند و الگوریتم دیگر که هر شش ماه یکبار تغییر می‌کرد، امکان استخراج را به کارت‌های گرافیک می‌داد.

 

لبخندی که دو ساله شد؛ نگاهی دوباره به ارز دیجیتال گرین

ای‌سیک G1-mini

سهم استخراج بلاک‌های گرین با الگوریتم مربوط به کارت‌های گرافیک با هر هاردفورک کمتر میشد و انتظارات برای ورود ای‌سیک‌ها به اکوسیستم این ارز دیجیتال افزایش می‌یافت. شرکت‌های اینوسیلیکون و ابلیسک که در هیاهوی راه‌اندازی شبکه اصلی گرین از عرضه دستگاه ای‌سیک آن خبر داده بودند هم بدقولی کردند و در نهایت تا اواخر سال ۲۰۲۰ هیچ دستگاه ای‌سیکی به طور رسمی برای گرین عرضه نشد. نیمه دوم سال ۲۰۲۰ یک شرکت چینی به نام iPollo خبر از ساخت دو دستگاه ای‌سیک جدید برای گرین داد و در ماه‌های انتهایی سال گذشته از دستگاه‌های ساخته شده خود رونمایی کرد.

 

ای‌سیک‌های ساخته شده در دو مدل خانگی و صنعتی ساخته شدند که مصرف برق مدل خانگی ۱۰۰ و مدل صنعتی ۲۸۰۰ وات است و این شرکت متعهد شده تا نیمی از هش‌ریت دستگاه‌های ساخته شده را به مدل خانگی اختصاص دهد تا در غیرمتمرکزسازی لایه تأمین امنیت شبکه نیز به نحوی مشارکت کند.

 

حمله ۵۱ درصد

در ماه نوامبر ۲۰۲۰ استخر استخراج 2miners در توییتی اعلام کرد که حمله ۵۱ درصد در شبکه گرین رخ داده است. استخراج با کارت گرافیک و قدرت پردازشی پایین شبکه که امکان اجاره هش‌ریت از سایت نایس‌هش را برای اجرای حمله ۵۱ درصد فراهم می‌کرد دلیل اصلی این اتفاق بود. با این حال حرکت به سمت ای‌سیک‌ها و حضور تولیدکنندگان بیشتر دستگاه‌های ای‌سیک برای تضمین امنیت شبکه در بلندمدت ضروری خواهد بود.

 

فول نود بر روی گوشی‌

گرین از جمله ارزهای دیجیتالی است که کیف پول‌ اصلی و معروف آن در نقش فول نود نیز ظاهر شد. توسعه کیف پول ++Grin که فعال‌تر از بقیه کیف پول‌های گرین در حال انجام است، بر روی گوشی‌های اندرویدی نیز به صورت فول نود ادامه داشت تا گرین به اولین ارز دیجیتالی تبدیل شود که امکان اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش‌های شبکه را بر روی گوشی نیز برای کاربران فراهم می‌کند.

 

در حال حاضر به دلیل حجم پایین بلاک چین گرین که ناشی از ماهیت میمبل‌ویمبل و تراکنش‌های کم‌تعداد شبکه آن است، توسعه جدی بر روی کیف پول‌های سبک آغاز نشده است اما پیشنهاداتی برای آن در انجمن گرین مطرح شده است.

 

دردسر تراکنش‌های تعاملی

ماهیت تراکنش‌های گرین که در دو سال ابتدایی به‌صورت تعاملی (interactive) بود، یکی از موانع اصلی در برابر انتقال آسان گرین و پذیرش‌نشدن گسترده‌تر آن به حساب می‌آمد. راه‌حل توسعه‌دهندگان برای این مسئله به‌روزرسانی آدرس‌های Slatepack در هاردفورک سوم بود که در آخرین هاردفورک هم به‌صورت کامل جایگزین تراکنش‌های تعاملی شد. برای درک بهتر مشکلات و گاهی اوقات مزایایی که در مدل قدیمی تراکنش‌های گرین وجود داشت، بهتر است آن را با مدل تراکنش‌ها در بیت کوین مقایسه کنیم.

 

در تراکنش‌های بیت کوین، فرستنده با داشتن کلید عمومیِ گیرنده تراکنش را ایجاد و آن را در شبکه مخابره می‌کند. اما مدل مورد استفاده برای تراکنش‌های گرین در دو سال گذشته به این صورت بود که فرستنده تراکنش را ایجاد و تأیید می‌کرد. برای تکمیل تراکنش سمت گیرنده باید تراکنش را امضا می‌کرد و دوباره به فرستنده ارسال می‌کرد تا بعد از نهایی‌سازی آن را در شبکه پخش کند. فرایند سه مرحله‌ای ایجاد و پخش تراکنش‌های گرین با به‌روزرسانی Slatepack به‌صورت همزمان و غیرهمزمان و در یک مرحله از طریق شبکه TOR یا اشتراک‌گذاری پیام‌های Slatepack انجام می‌شود. این آدرس‌ها به‌عنوان یک استاندارد واحد در کیف پول‌های گرین، جایگزین روش قبلی استفاده از لینک‌های http خواهند شد.

 

مسیر پیش‌رو

دو سال از راه‌اندازی شبکه اصلی گرین و بیش از چهار سال از زمان معرفی میمبل‌ویمبل می‌گذرد. طی این سال‌ها گرین از «یک پروژه آزمایشی» به «پروژه در حال توسعه» تغییر وضعیت داده است و علی‌رغم کاهش شدید قیمت آن، جامعه‌ای متشکل از توسعه‌دهندگان و فعالان همچنان در آن حضور دارند. پس از چهار هاردفورک‌ قبلی گرین که هر ۶ ماه یک‌بار در شبکه اجرا شدند، هم‌اکنون مسیر توسعه آن بدون هیچ نقشه‌‌ راهی و با توجه به بهبود‌های پیشنهاد شده ادامه پیدا خواهد کرد.

رضا نیکوفال بازدید : 30 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

از نظر برنامه نویسی فورک Fork به صورت پردازش تغییرات در کد های مختص ارز های دیجیتال می باشد که این کد ها علاوه بر دارا بودن تغییرات اساسی، تقریبا شبیه به کد های اصلی می باشند که در این صورت هر دو کد ها می توانند به شکل همزمان بر قرار باشند و عمل کنند.در حقیقت می توان گفت فورک ها برای آزمودن پردازش خاص به کار می روند اما در حوزه ارز های دیجیتال از آن ها برای تغییرات مهم و اساسی و یا ایجاد نوع جدیدی از یک ارز با ساختاری تقریبا مانند خود آن استفاده می گردد.

البته لازم به ذکر است که برخی از فورک ها به صورت اتفاقی و به دلیل ضعف ارتباطی موجود بین نود ها در زمان ارسال اطلاعات بلاک چین تشکیل شوند و انگیزه قبلی نداشته باشند.بعضی از مواقع این نوع از فورک ها مقبول واقع می شوند اما اکثر فورک های ارز های دیجیتال به دلیل بعضی از اختلاف نظر های ایجاد شده مربوط به آن ارز بوجود می آیند.در اصل ارز هایی که دچار فورک می شوند با نمونه قبلی خود تاریخچه بلاک چین مشترکی دارند به این شکل که رکورد های مربوط به تراکنش های شکل گرفته قبل در هر زنجیره ای، قبل از فورک، مانند هم می باشند.

هارد فورک Hard Fork

هارد فورک در حقیقت تغییر در دستورالعمل ارز دیجیتال می باشد به شکلی که ورژن های قبلی به هیچ عنوان مقبول نمی باشند که در این شرایط اگر آن ها به کار خود ادامه دهند با یک دستورالعمل و داده هایی متفاوت با نمونه جدید به فعالیت خود ادامه می دهند که این وضعیت ممکن است سبب آشفتگی در شبکه و بروز خطاهای احتمالی منجر شود.

در اصل با به وجود آمدن هارد فورک بی نظمی در داخل شبکه اتفاق می افتد اما در کنار آن ممکن است ریسک استفاده دوباره دارایی دیجیتال شکل بگیرد که تنها راه جلوگیری از آن این است که یکی از نمومه ها به نفع دیگری کنار بکشد که سبب ضرر هایی برای ماینر ها می شود.راه حل موجود دیگر این می باشد که تمام نود های شبکه در زمان یکسان به نمونه جدید تغییر پیدا کنند که در پی این اتفاق احتمال دستیابی به یک سیستم توزیع شده و نامتمرکز بسیار سخت می باشد.

سافت فـورک Soft Fork

سافت فورک بر خلاف هارد فورک همیشه می تواند در کنار نمونه های قبلی خود به کار خود بپردازد مثلا اگر یک تغییر در دستورالعمل اتفاق افتد که باعث سخت تر شدن قوانین مربوط به آن شود، این اتفاق فقط از طریق ایجاد تغییراتی در ظاهر و استفاده از تابع هایی که به ساختار اصلی آسیب نرسانند انجام می شود که در نهایت یک سافت فورک بلاک های نمونه جدید به وسیله نود های نمومه قبلی مقبول می شود که همچنان نود های نمونه جدید، بلاک های نمونه قدیمی را رد می کنند.

گفتنی است که سافت فورک مشکل مصرف دوباره دارایی های دیجیتال را ندارد زیرا سرمایه گذاران و استفاده کنندگانی که از نود های نمونه قدیمی استفاده می کنند توانایی خواندن بلاک های هر دو نمونه را دارند که این امر سبب می شود که مصرف قبلی آن دارایی را متوجه شوند.

برگرفته از : سایت شمع سبز

رضا نیکوفال بازدید : 28 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

دولت هند اعلام کرده است که به‌زودی لایحه‌ای درباره ارزهای دیجیتال برای تصویب به پارلمان این کشور ارائه خواهد کرد. شایان ذکر است که پیش‌نویس سال ۲۰۱۹ قوانین ارزهای دیجیتال در هند، استفاده از این ارزها را ممنوع اعلام کرده بود.

 

به گزارش «The Block»، آنوراگ تاکور (Anurag Thakur)، وزیر کشور در امور مالی و شرکتی هند، گفت که دولت این کشور «به‌زودی» لایحه‌ای را درباره ارزهای دیجیتال ارائه خواهد کرد.

 

تاکور در جلسه‌ای در مجلس اعلای هند در پاسخ به پرسشی گفت:

 

این لایحه در حال نهایی‌شدن است و به‌زودی به کابینه ارسال خواهد شد. لذا به‌زودی این لایحه را [به پارلمان] خواهیم آورد.

 

تاکور گفت که قوانین موجود در هند برای تنظیم مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال «ناکافی» هستند. بنابراین، یک کمیته با مشارکت چندین وزارت‌خانه درباره این موضوع تشکیل شد و این کمیته گزارش خود را ارائه داد.

 

به‌گفته این مقام هندی، پس از ارائه این گزارش نیز جلسه‌ای با گروهی از صاحبان نفوذ در این فناوری تشکیل شد و کمیته‌ای متشکل از وزیران به ریاست وزیر کابینه نیز گزارشی در این باره ارائه کرد.

 

تاکور تأکید کرد که دولت هند اکنون لایحه را آماده کرده است و این لایحه را به‌زودی به پارلمان ارائه خواهد کرد تا درباره آن به‌صورت مفصل بحث کنند.

 

نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، وزیر اقتصاد هند نیز در پاسخ به همین پرسش، به‌شکل مکتوب پاسخ داد:

 

دولت درباره توصیه‌های کمیته مشترک بین وزارتخانه‌ای تصمیم‌گیری خواهد کرد و در صورتی که طرح پیشنهادی تقنینی وجود داشته باشد، پس از طی مراحل قانونی در پارلمان ارائه خواهد شد.

 

اشاره این مقام‌های هندی به پیش‌نویسی مربوط به سال ۲۰۱۹ است که سابهاش چاندرا گارگ (Subhash Chandra Garg)، وزیر پیشین اقتصاد تهیه کرده و در آن پیشنهاد ممنوعیت «ارزهای دیجیتال خصوصی» را داده بود.

 

تعریف ارزهای دیجیتال خصوصی هنوز مشخص نیست، اما سیتارامان احتمالاً پیشنهاد داده که ارزهای دیجیتال خصوصی شامل همه دارایی‌های رمزنگاری‌شده به‌جز موارد صادرشده از بانک مرکزی باشد.

 

همان‌طور که خانم سیتارامان روز سه‌شنبه اظهار داشت، کمیته مشترک بین وزارتخانه‌ای در گزارش خود پیشنهاد داد تا همه ارزهای دیجیتال خصوصی به‌جز ارزهای دیجیتال صادرشده توسط دولت در هند «ممنوع» اعلام شوند.

 

متن نهایی لایحه هنوز منتشر نشده است. انتظار می‌رود که این متن در دوره جاری پارلمان که در ۸ آوریل به پایان می‌رسد، به صورت عمومی منتشر شود. پارلمان هند از ۱۵ فوریه تا ۸ مارس تعطیل خواهد بود.

 

طبق گزارش‌هایی که پیش‌تر منتشر شده بود، اگر بحث ممنوعیت ارزهای دیجیتال مطرح شود، فرایندی طولانی و زمان‌بر خواهد بود.

 

جایدیپ ردی (Jaideep Reddy)، از اعضای شرکت حقوقی نیشیت دیسای (Nishith Desai)، در آن زمان گفت:

 

از پیش‌نویس یادداشت کابینه تا قانون، مسیری بسیار طولانی است و برعهده شهروندان و [فعالان] این صنعت است که اگر گمان می‌کنند این گامی اشتباه است، صدای خود را برسانند.

 

اما اگر کابینه بخواهد لایحه‌ای خاص تصویب شود، می‌تواند از فرمان حکومتی استفاده کند. با این روش دولت هند می‌تواند در مواردی اقدام قانونی فوری انجام دهد. هفته گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت هند احتمالاً لایحه ارزهای دیجیتال را به‌صورت حکم تصویب می‌کند.

رضا نیکوفال بازدید : 28 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

پس از انتشار پیام‌های نژادپرستانه در بخش سیگنال‌های بلاکفولیو، این شرکت ضمن عذرخواهی از کاربران اعلام کرد که ۱۰ دلار به حساب‌های معاملاتی روی این پلتفرم اضافه کرده است.

 

به گزارش کوین دسک، مسئول پلتفرم مدیریت پورتفوی بلاکفولیو (Blockfolio) پس از اینکه پست‌های نژادپرستانه‌ای در اپلیکیشن آن که به پورتفولیو و اخبار ارزهای دیجیتال اختصاص دارد منتشر شد عذرخواهی کرد.

 

دوشنبه‌شب دست‌کم دو پیام که به نظر می‌رسید از طرف پلتفرم‌های مشهور ارزهای دیجیتال هستند، در حالی در بخش سیگنال‌های بلاکفولیو منتشر شد که دربردارنده محتوای نژادپرستانه بود.

 

بخش سیگنال‌های بلاکفولیو یک فید ارتباطی است که به پروژه‌های توکنی امکان می‌دهد با جامعه کاربران خود ارتباط و تعامل داشته باشند.

 

بلاکفولیو روز سه‌شنبه در یک پیام توییتری نوشت:

 

به‌خاطر پیام‌های توهین‌آمیزی که امروز پست شد، بی‌نهایت متأسفیم.

 

این شرکت تأکید کرد که هیچ حسابی تحت‌تأثیر این اتفاقات قرار نگرفته است و این حادثه روی هیچ یک از ویژگی‌های معاملاتی تأثیری نگذاشته است. بلاکفولیو افزود:

 

دسترسی ارسال‌کننده پیام‌ها را به سیگنال لغو و پیام‌ها را حذف کردیم.

 

سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل صرافی FTX که مالک بلاکفولیو است، در توییتی نوشت که به همه حساب‌های معاملاتی این نرم‌افزار ۱۰ دلار به رسم عذرخواهی داده می‌شود.

 

او نوشت:

 

هیچ‌یک از اعضای تیم بلاکفولیو نمی‌خواست چنین اتفاقی بیفتد. با این حال ما همه مسئول محصول‌مان هستیم و هر کاری که بتوانیم برای اصلاح آن انجام می‌دهیم. من به همراه شماری از دیگر اعضای تیم امروز کمکی مالی به ACLU [اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا] خواهیم کرد.

 

بلاکفولیو در پاسخ به سؤال رسانه‌ها مبنی بر به این پرسش کوین دسک که مشخصاً چه برنامه‌ای برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های این‌چنینی از سیستم سیگنال در آینده دارد، پاسخی فوری نداد.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 1,247
  • بازدید کلی : 5,385