loading...
moshaverer110
رضا نیکوفال بازدید : 30 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

برای خیلی از افراد سوال پیش آمده است که آیا تحلیل تکنیکال جواب میدهد؟ قبل از شروع توضیح در رابطه با تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بهتر است با خود عبارت تحلیل تکنیکال بیشتر آشنا شویم. این مفهوم عبارت است از مطالعه روند های آماری از داده های مربوط به قیمت و زمان که موقعیت های تجاری را بیان می کند.

همچنین افرادی که به تحلیل این موضوع می پردازند برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف ارزش و قیمت دارایی ها از الگوهای حرکات قیمت، سیگنال معاملات و … که از ابزارهای تحلیلی هستند بهره می برند.لازم به ذکر است از تحلیل تکنیکال می توان در بازار سهام، فارکس، رمز ارزها و تحلیل همه کالاها به شرط داشتن قیمتهای لحظه ایی استفاده نمود.در حقیقت نمودارهای موجود برای حجم معاملات و قیمت تصمیمات گرفته شده افراد فعال بازار در گذشته هستند که بر روی آینده بازار تاثیر می گذارند و به دو صورت اتفاق می افتند که عبارتند از :

۱-روانشناختی : چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است، در نزدیک شدن به آینده تاثیر گذار و کاربردی می باشد.

۲-بازتاب : در کار برخی از تریدرهایی که به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال تسلط کافی دارند و روند ها و دستورالعمل های نمودار های رایج را تشخیص می دهند و بر طبق آن فعالیت می کنند تاثیر بسزایی دارد و اگر تعداد مطلوبی از افراد از این استراتژی بهره جویند، در نهایت می توان این انتظار را داشت که این الگو ها نتایج مورد نظر را در بر داشته باشند و به احتمال زیاد این روند با حضور افراد بیشتر به جلو حرکت کند.

رضا نیکوفال بازدید : 34 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

مقدمه

همانطور که می‌دانید استراتژی‌های مختلفی برای استفاده در بازارهای مالی وجود دارند و افراد می‌توانند بر اساس روحیات و اهداف شخصی خود به انتخاب یک استراتژی اقدام نمایند. در مقاله‌های قبلی به استراتژی‌هایی همچون اسکالپ تریدینگ، پوزیشن تریدینگ، سوئینگ تریدینگ و غیره اشاره کردیم. در این مقاله قصد داریم به توضیح استراتژی کپی تریدینگ (Copy Trading) و مزایا و معایب آن بپردازیم. در مواقعی که افراد از یک بازار خاص، شناخت دقیقی ندارند و یا در آن بازار به تبحر و تخصص کافی نرسیده‌اند از استراتژی کپی تریدینگ، در معاملات خود استفاده می‌کنند. همچنین این استراتژی در میان افرادی که زمان کمی برای ترید و معامله‌گری در دسترس دارند نیز کاربرد دارد.

رضا نیکوفال بازدید : 64 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

مقدمه

استخراج دش کوین (Dash coin)، به صورت فرآیند تولید ارزهای دیجیتال جدید با استفاده از دستگاه‌های تخصصی استخراج ایسیک (ASIC) تعریف می‌شود. دستگاه‌های استخراج دش کوین (DASH) دستگاه‌های تخصصی طراحی شده برای حل الگوریتم رمزنگاری X11 هستند. این الگوریتم، برای محافظت از شبکه دش استفاده می‌شود.

 

هنگامی که یک ماینر، نتیجه هش‌شده‌ای را پیدا می‌کند که با شرایط سختی شبکه مطابقت دارد، آن را به شبکه دش ارسال می‌کند. پس از تأیید، ماینر در قالب دش کوین پاداش دریافت می‌کند و به این ترتیب، به کسب درآمد می‌پردازد.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که برای استخراج دش کوین، حتماً باید دستگاه ایسیک خریداری کنید؛ چون بر خلاف مونرو (XMR) یا سایر کوین‌ها که سختی شبکه پایینی دارند، دش کوین را نمی‌توان با استفاده از واحد پردازش مرکزی (CPU) یا پردازنده گرافیکی (GPU) رایانه‌های خانگی استخراج کرد و این کار به صرفه نمی‌باشد.

 

در این مقاله قصد داریم به اصول استخراج دش کوین که کوین آن با نماد DASH نمایش داده می‌شود، بپردازیم.

 

 

رضا نیکوفال بازدید : 28 شنبه 20 دی 1399 نظرات (0)

برای شروع این موضوع باید گفت که بلاک چین از دو کلمه بلاک ( بلوک ) و چین ( زنجیره ) تشکیل شده است و یک سیستم نوآور برای ثبت اطلاعات و گزارشات است که به وسیله رمز نگاری، احتمال تغییرات و هک آن تقریبا نزدیک به صفر است.

اولین بار این سیستم با بوجود آمدن بیت کوین شکل گرفت و اینکه ارز دیجیتال چیست از بلاک چین برای حفظ و ذخیره اطلاعات خود استفاده کرد.

فناوری بلاک چین هم می تواند بصورت عمومی برای تعداد بسیار زیادی استفاده گردد و هم می تواند برای گروه و جامعه خاصی مانند نهادهای مختلف تعبیه شود.

همانطور که در ابتدا گفتیم، بلاک چین زنجیره بلوک ها است که در هر بلاک هر نوع اطلاعاتی می تواند ذخیره شود.

در نهایت اطلاعات زیادی در بلاک ها ذخیره می شوند و یک زنجیره را بوجود می آورند.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که هر بلاک قسمتی به نام هش ( HASH ) دارند که متنی از جنس ریاضی هستند و از استفاده نادرست از سیستم جلوگیری به عمل می آورند.

هر بلاک در این زنجیره علاوه بر هش خود، هش بلاک قبلی را هم در بر می گیرد و هر تغییر در هر بلاک باعث تغییر در هش و در نهایت نا معتبر شدن بلاک چین می شود.

هر چند که به دلیل راهکار توزیع در این زنجیره، احتمال این تغییرات و به هم ریختن بلاک چین خیلی ضعیف است.

زیرا اطلاعات بلاک چین چیست در یک مکان یا سرور مشخص ذخیره نمی شود و هر سیستم به محض وصل شدن به این زنجیره یک نمونه از این اطلاعات را دریافت می کند.

به هر کدام از این سیستم هایی که به این شبکه وصل می شوند نود ( NODE ) گفته می شود.

پس زمانی که به شکل یک نود به زنجیره بلوک ها وصل شویم، بدلیل دریافت یک نمونه از اطلاعات، احتمال تغییر در آن بسیار پایین است.

در حقیقت می توانیم بگوییم بلاک چین نوعی بایگانی برای ثبت و ذخیره اطلاعات است که کاربرانی می توانند اطلاعاتی وارد آن کنند و کاربران دیگری بر آن کنترل داشته باشند و بتوانند آن را بروز رسانی کنند.

اما باید دانست که مالک اصلی دیتابیس یا همان پایگاه داده، کاربران هستند و اطلاعات ثبت شده حذف نمی شوند.

ذخیره اطلاعات در بلاک چین به سه روش انجام می شود :

۱-اطلاعات رمز گذاری شده که فقط افراد معلومی می توانند آن را مشاهده کنند و در صورت نیاز تغییر دهند.

۲-اطلاعات رمز گذاری نشده که همه افراد می توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

۳-اطلاعات هش شده که اطلاعات در ابتدا هش می شوند و سپس که ثابت شدند وارد می شوند.

گفتنی است در این سیستم، با استفاده از کلید خصوصی و عمومی که از حروف و اعداد تشکیل شده اند، می توان هویت دیجیتال بوجود آورد.

در واقع کلید خصوصی مانند یک رمز خصوصی است و در نبود آن کلید عمومی به کار می آید که ترکیب این دو، امضای دیجیتال را بوجود می آورد.

در اصل این سیستم کاربرد های بسیار زیادی دارد که گل سر سبد آن ها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال که غیر متمرکز هستند می باشند که امکان بسیاری از تقلب ها را از بین می برد.

همچنین در مواردی که نیاز به فضایی مناسب برای ذخیره سازی با اعتماد بسیار بالا نیاز داشته باشیم، این سیستم فوق العاده عمل می کند.

به عنوان مثال برای سازمان ها و نهادهای مختلف این سیستم بسیار مفید واقع می شود زیرا اعتماد به آن بسیار بالا است.

یعنی زمانی که از اعتبار، اعتماد، امنیت، حریم خصوصی و ... صحبت می شود، بلاک چین یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

یکی دیگر از مزیت های این سیستم این است که حتما نیازی به ایجاد یک بلاک چین کاملا جدید نیست و از برخی انواع باز آن می توان استفاده کرد و مشکل را حل نمود.

البته لازم به ذکر است که با وجود تمام این ویژگی ها، هنوز هم استفاده از این سیستم به شکل وسیع انجام نشده است اما می توان این نوید را داد که قطعا در آینده ای نزدیک و توسعه زیرساخت های مورد نیاز، به شکل گسترده تری از این زنجیره استفاده می شود.

برگرفته از سایت شمع سبز

 

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 239
  • بازدید سال : 1,254
  • بازدید کلی : 5,392