loading...
moshaverer110
رضا نیکوفال بازدید : 27 دوشنبه 06 بهمن 1399 نظرات (0)

در حالی که قیمت بیت کوین در محدوده ۳۲,۰۰۰ دلار نوسان می‌کند، قیمت چین لینک توانست اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کند. ارز دیجیتال آوی (Aave) هم از جمله دیگر ارزهایی بود که رکورد تاریخی خود را شکست.

 

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین از زمان آغاز هفته جاری میلادی در محدوده ۳۲,۰۰۰ تا ۳۳,۵۰۰ دلار گیر افتاده است. این در حالی است که معامله‌گران پادشاه ارزهای دیجیتال در تلاش هستند تا قیمت این ارز را بالاتر از ۳۲,۰۰۰ دلار نگه دارند.

 

برخی از تحلیل‌گران بازار معتقدند که کاهش قدرت روند صعودی، نشانه‌ای از کاهش خریدهای سرمایه‌گذاران نهادی است. آنها از افزایش فشار فروش از جانب سرمایه‌گذاران آسیایی به‌عنوان مدرکی دال بر این ادعا یاد می‌کنند.

 

همزمان با روند نزولی فعلی قیمت بیت کوین، برخی از معامله‌گران دانه‌درشت بیت کوین می‌گویند که قیمت این ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. اخبار جدید پیرامون درخواست دیگری برای عرضه یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین و افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی در ماه‌های اخیر را دلایل احساسات مثبت این سرمایه‌گذاران به حساب آورد.

 

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین

علیرغم وجود مقاومت در محدوده ۳۳,۰۰۰ دلار، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر مطرح بیت کوین، معتقد است که اوضاع برای این ارز دیجیتال مثبت است. به‌گفته وی، شاخص SOPR که نشان‌دهنده نرخ سود بیت کوین است، به محور افقی نمودار رسیده است. این شاخص قیمت فروش را از قیمت خرید کم می‌کند. او در این باره می‌گوید:

 

شاخص SOPR به محور افقی رسیده است. ارزهای معامله‌شده در ساعت (میانگین متحرک ۲۴ ساعته) دیگر به‌طور میانگین حاکی از سود معامله‌گران نیستند. برای اینکه SOPR پایین‌تر رود، معامله‌گران باید در ضرر ارزهای خود را بفروشند.

 

ویلی وو در ادامه افزود که سرمایه‌گذاران تمایل چندانی به فروش در ضرر ندارند و همین مسئله ممکن است بیانگر رسیدن بیت کوین به کف قیمتش باشد.

 

در سوی دیگر و در بازار آلت کوین‌ها، اوضاع مناسب‌تر از بیت کوین است. قیمت پولکادات، آوی، CVR و سوشی سواپ در روزهای گذشته بین ۵ تا ۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

 

افزایش فعالیت در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را می‌توان از جمله دلایل اصلی رشد این توکن‌ها دانست. داده‌های دون آنالایتیکس (Dune Analytics) نشان می‌دهد که حجم معاملات دیفای از ماه ژوییه ۲۰۲۰ تا به حال رو به افزایش بوده است و مجموع ارزش دارایی‌های قفل‌شده در این حوزه به ۲۳.۸۹ میلیارد دلار رسیده است.

 

حجم روزانه معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز

حجم روزانه معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز

در این بین، چین لینک روند صعودی قدرتمندی را تجربه کرد و توانست اوج تاریخی خود در محدوده ۲۵.۵۰ دلار را بشکند. ارزش بازار این ارز دیجیتال پس از ثبت رکورد تازه، از ارزش بازار لایت کوین عبور کرد و حالا به‌عنوان هفتمین ارز بزرگ بازار شناخته می‌شود. آوی هم اوج تازه‌ای را ثبت کرد و ارزش بازار خود را به ۲۲۹.۳۹ دلار رساند. طبق گزارش‌های حدود ۳.۴۴ میلیارد دلار ارزش در این پلتفرم قفل شده است.

 

ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال ۹۳۶.۸ میلیارد دلار برآورد شده است و سهم بیت کوین از این بازار ۶۳.۵ درصد است.

رضا نیکوفال بازدید : 27 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

به جرات می توان گفت که در حال حاضر، رمز ارزهای موجود همانند بیت کوین و برخی از پول های دیگر مثل ترون که در ادامه راجع به آن بیشتر توضیح می دهیم و در تلاش برای رسیدن به بیت کوین هستند، همانند پول های واقعی و فیزیکی رایج و کاربردی شده اند و حتی در بسیاری از فروشگاه ها این قابلیت را دارند که مشتریانشان به وسیله این ارز ها بتوانند خرید کنند.برای توضیح ترون باید بگوییم که سیستمی غیر متمرکز بر پایه بلاک چین است که هدف اصلی آن ایجاد یک سیستم دیجیتال جهانی و رایگان است و امکان به اشتراک گذاشتن آسان و سریع محتوای دیجیتال را ایجاد می کند.

پیدایش و ساختار ترون

ترون در اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی توسط سازمانی در سنگاپور بوجود آمد که این سازمان بیش از ۱۰۰ نیروی متخصص و ماهر با رزومه های بسیار قوی در زمینه های مورد نیاز دارد.قیمت هر ترون در ابتدای عرضه آن ۰۰۲/۰ دلار بود که در کم تر از ۶ ماه به  ۰۲۸/۰ دلار رسید.اما ساختار ترون به گونه ای است که تمام خصوصیات آن را با یکدیگر ادغام می کند که سبب متمایز شدن نسبت به سایر ارزها شده است.

ترون از نظر ساختاری شامل ۳ لایه است که هر کدام وظایف خاص خود را دارند:

لایه اول لایه ذخیره سازی نام دارد که از یک نظریه معروف به نام دیتابیس گراف برداشت شده است تا بتواند اطلاعات مختلف را ذخیره نماید.لایه دوم لایه هسته است که مدیریت حساب، ماژول ها و … را در بر می گیرد که در این شبکه از زبان برنامه نویسی جاوا استفاده شده است.لایه آخر لایه اپلیکیشن است که برنامه نویسان می توانند با نوشتن نرم افزارهای غیر متمرکز، انواع کاربردی آن را عرضه می کنند.

یکی از ویژگی های مهم ترون این است که به دلیل استفاده از بلاک چین واسطه میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان را از بین برده است و آن ها را مستقیما به هم وصل می کند که این اتفاق سبب افزایش سود تولید کننده و کاهش هزینه مصرف کننده می شود.

انواع نودهای TRON

۱-نود سالیدیتی که وظیفه هماهنگی بلاک های قطعی و ارتباط با ای پی آی ها را دارند.

۲-فول نود که وظیفه آن انتشار تراکنش ها و ارائه ای پی آی به توسعه دهندگان است.

۳-فول نود اس آر که وظیفه تولید بلاک را دارند و از تایید تراکنش اثبات سهام سود می برند.

استخراج ترون

ترون بر خلاف اکثر رمز ارز ها قابل استخراج نیست بلکه تایید تراکنش ها توسط اثبات سهام صورت می گیرد که این تایید ها توسط کاربرانی انجام می شود که این ارز را دارا می باشند. در حقیقت به دلیل هزینه برق و ماینر، عملیات ماینینگ کردن در این ارز وجود ندارد. یعنی دارندگان ترون با سپردن دارایی خود به عملیات تولید بلاک جدید و تایید تراکنش ها مشارکت و همکاری می کنند. لازم به ذکر است که اکثر ارزهای دیجیتال قدیمی تر از الگو گواه اثبات پیروی می کنند اما ترون از روش اثبات سهام استفاده می کند.

خرید ترون

از طریق صرافی های آنلاین در سراسر جهان می توان ترون را خریداری نمود و از طریق برخی از صرافی های دیجیتال موجود در ایران هم می توان به وسیله واحد ریال این ارز را تهیه کرد. همچنین انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری ترون بسیار مهم است که بهترین شیوه استفاده از والت های سخت افزاری لجر است که برای اکثر رمز ارزهای دیگر هم بسیار کاربردی می باشد. کیف پول هایی مانند ترون لینک که هم برای اندروید و هم برای آی او اس موجود می باشد، کیف پول اکسودوس که به صورت رایگان می باشد، کیف پول اتمیک والت که قابل استفاده در کامپیوتر و موبایل می باشد و … از انواع این کیف پول ها هستند.

ترونیکس

ترون از کوین رمز گذاری شده که نام آن ترونیکس است استفاده می کند که می توان آن را در برخی از صرافی ها با سایر رمز ارزها مانند بیت کوین مبادله کرد.

آینده ترون

ترون قصد دارد در آینده ای نه چندان دور بستر های بازی و بازار های پیش بینی شده خود را عرضه کند و که از این طریق به جمع آوری پول روی آورد.

برگرفته از سایت شمع سبز

 
رضا نیکوفال بازدید : 29 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

مهاجم سابق رئال مادرید به نخستین بازیکنی تبدیل می‌شود که با بیت کوین خریداری شده است.

 

ورزش

خرید بازیکن فوتبال با بیت کوین!

دیوید بارال مهاجم سابق رئال مادرید B و لوانته، به نخستین بازیکنی تبدیل شده است که با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین که این روزها سر و صدای زیادی در سراسر جهان به پا کرده، خریداری شده است.

 

این مهاجم ۳۷ ساله در معامله‌ای که به طور کامل از طریق استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین تأمین می‌شود، به تیم اینترناسیونال دمادرید در دسته سوم اسپانیا پیوست. این انتقال در این هفته به انجام رسید و دلیل استفاده از بیت کوین نیز، جهت تسهیل پرداخت‌های فوری بوده است.

 

 اخبار روز  اخبار بورس  قیمت دلار امروز

 بیت کوین چه ربطی به خاموشی دارد؟

 افت دلار در پی شهادت این زن

 خرید بازیکن فوتبال با بیت کوین!

باشگاه اینترناسیونال دمادرید بخشی از DUX Gaming است که مالکیت آن متعلق به تیبو کورتوا سنگربان رئال مادرید و بورخا ایگلسیاس است و هنوز ارزش کل این معامله اعلام نشده است. انتقال بارال توسط باشگاه اسپانیایی با اسپانسر خود کریپتان امکان‌پذیر شده است.

 

پکیج افزونه های سرعت و بهینه ساز وردپرس، Speed Up Package

افزونه تخفیف هوشمند و قیمت متغیر ووکامرس WooCommerce Dynamic Pricing & Discounts with AI

کتاب راهنمای ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل های مناسبتی به مناسبت سالگرد عضویت مشتریان خود

رسانه CryptoAdventure گزارش داد که کریپتان یک بستر محلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. در پستی که باشگاه اینترناسیونال در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، ضمن تشکر از حامی مالیش از مهاجم باتجربه و جدید خود استقبال کرد.

 

این باشگاه در بیانیه خود نوشته است: دیوید بارال به اینترناسیونال د مادرید خوش آمدی. او نخستین بازیکن در تاریخ فوتبال است که با ارزهای دیجیتال به یک تیم باشگاهی می‌پیوندد. با تشکر از کریپتان اسپانسر جدید ما که این انتقال را میسر کرد.

 

بارال که بیش از ۵۰ بازی در ترکیب تیم دوم رئال مادرید انجام داد، از پیوستن به آخرین تیم خود در دوران ورزشی‌اش ابراز خوشحالی کرد. او در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: "خوشحالم که با جاه طلبی و مسئولیت مشتاقانه به پروژه اینترناسیونال د مادرید پیوستم. برای حضور در یک رقابت و دستیابی به چالش‌های مهم دیگر در زندگی ورزشی ام آماده ام."

 

همچنین در ماه دسامبر، راسل اوکونگ بازیکن تهاجمی تیم راگبی کارولینا پانترز به نخستین ورزشکار مشهور در ایالات متحده تبدیل شد که دستمزدش را از طریق بیت کوین دریافت می‌کند. اوکونگ که دقیقاً نیمی از حقوق خود را با ارز دیجیتال دریافت خواهد کرد، سایر ستاره‌های حرفه‌ای ورزش را نیز به این کار ترغیب کرده است.

 

اوکونگ در بیانیه‌ای گفت: "پول بیش از ارز است و این یک قدرت محسوب می‌شود. روشی که پول از خلق و انتشار آن اداره می‌شود، بخشی از این قدرت است. دریافت بیت کوین نخستین قدم کنار گذاشتن اقتصاد فاسد و دستکاری شده‌ای است که همه ما در آن زندگی می‌کنیم."

 

 

رضا نیکوفال بازدید : 28 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

این روزها بسیاری علت خاموشی را صنعت استخراج رمز ارز (ماینینگ) می‌دانند ولی مسئولان وزارت نیرو و ارتباطات در کنار فعالان این حوزه اعتقاد دارند نه تنها این صنعت عامل خاموشی نیست بلکه این صنعت می‌تواند خود به شرایط تحریم در کشور، ثروت‌آوری و ساخت زیرساخت‌های نیروگاهی کمک کند.

 

 

یک صنعت کارآمد

بعد از خاموشی‌هایی که در کشور پیش آمد نوک حمله به سوی صنعت استخراج رمزارز (ماینینگ) بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی رفت. «نسیم توکل» یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران در توئیتی پای خارجی‌ها در استخراج رمز ارز را به میان کشید و نوشت که چینی‌ها در کشورمان در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بیت کوین استخراج می‌کنند وصنعت استخراج رمز ارز عامل خاموشی در کشور است. بعد از این توئیت و هجمه‌هایی که صورت گرفت سخنگوی وزارت نیرو اعلام کرد که مصرف برق از سوی ماینرها تنها ۲ درصد است. وزیر ارتباطات نیز گفت: «طبق اطلاعاتی که از معاون وزیر نیرو دریافت کرده‌ام بیش از دو هزار و ۲۰۰ درخواست برای احداث مزرعه استخراج رمز ارز ثبت شده که ۸۷۰ درخواست شرایط اولیه داشته‌اند و پروانه فعالیت برای آنها صادر شده است. ۴۵۰ مورد از این تعداد با وزارت نیرو قرارداد بسته‌اند اما ۱۴ انشعاب متصل شده که ۱۱۵ مگاوات مصرف آنهاست. از سوی دیگر نزدیک به ۱۵۰۰ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز هم شناسایی شده که ۴۰۰ مگاوات بوده و ۱۳۷ مگاوات آن قطع شده است. حال سوال این است که این میزان چقدر در خاموشی تأثیر دارد؟»

در زمینه فعالیت خارجی‌ها در کشور نیز سخنگوی وزارت نیرو در خبری که در ۲۳ دی ماه در سایت این وزارتخانه منتشر شده به اینکه در سه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و ماکو، البرز مزارع بیت کوین خارجی به‌صورت قانونی راه‌اندازی شده اذعان کرد که در مجموع ۱۷۵مگاوات برق مصرف می‌کنند بنابراین به تأیید مسئولان این میزان برق هم دلیل بر خاموشی نمی‌تواند باشد.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین در گفت‌وگو با «ایران» نیز تأیید کرد که سهم صنعت استخراج رمز ارز از مصرف برق آنقدر زیاد نیست که باعث خاموشی در کشور شود و کل برآوردی که از میزان مصرف برق این صنعت شده به قدری پایین است که کمتر از یک تا دو درصد است بنابراین اطلاق خاموشی گسترده به این صنعت نوپا نادرست است.

ناظمی گفت: به نظر می‌رسد چون درباره صنعت استخراج رمز ارز اطلاعات عمومی کمی وجود دارد به همین علت در زمینه اینکه این صنعت زیاد برق مصرف می‌کند، باورپذیری را برای عموم بیشتر می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره فواید این صنعت برای کشور نیز گفت: صنعت استخراج رمز ارز اندازه توانش برای کشورمان کارآمدی دارد بخصوص که می‌توانیم از آن در شرایط کنونی برای کشور استفاده کنیم که وقتی در زمینه فروش نفت و گاز و محصولات آن تحریم هستیم بنابراین صنعت استخراج رمز ارز می‌تواند به شکل‌گیری و تقویت زیرساخت‌های حوزه نیرو و نیروگاهی کمک کند، چرا که برخی از فعالان این صنعت تمایل دارند که واحدهای نیروگاهی را راه‌اندازی کنند بنابراین بهتر است نگاه همراه تری با فعالان این صنعت وجود داشته باشد تا از آن استفاده کرد.

ناظمی در زمینه سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنعت استخراج رمز ارز نیز گفت: در استخراج رمز ارز همه حتی خارجی‌ها می‌توانند با همان شرایط و تعرفه مصوب شده که برای داخلی‌ها وجود دارد، در صنعت ماینینگ در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند و در همین راستا نیز در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شرایط ویژه‌ای هم برای خارجی‌ها در نظر گرفته نشده است.

 

 

فرافکنی برای محروم کردن کشور

 اما فعالان بخش خصوصی در دفاع از این صنعت و سرمایه‌گذاران خارجی در گفت‌وگو با «ایران» چه گفتند. محمدرضا شرفی رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران معتقد است افزایش مصرف برق با استخراج بیت‌کوین نوعی فرافکنی است و رسانه‌های خارجی به‌دنبال محروم کردن کشورمان از فواید مثبت این صنعت هستند. شرفی با بیان اینکه با فعالان بخش خصوصی استخراج رمز ارز در کشور برخورد سختگیرانه‌ای می‌شود، گفت: فعالان نمی‌توانند در این حوزه فعالیت کنند چون به علت گران بودن تعرفه برق مقرون به صرفه نیست. از آذر سال گذشته هم که وزارت صمت صدور مجوز را آغاز کرد، حدود هزار مجوز صادر شده که اکنون به‌دلیل محدودیت‌هایی مانند انشعاب برق، محدودیت محل استقرار، سرمایه و... تنها۲۰ مجموعه فعالیت می‌کنند. وی افزود: در حالی که این صنعت با مصوبه ثبت دستگاه‌ها در سایت بهین یاب و رفع تعزیرات هیأت دولت به سمت ثبات و آرامش پیش می‌رفت ولی گویا برخی با ایجاد هجمه‌های تبلیغاتی هدفمند در جامعه و ارتباط کاستی‌ها به این صنعت به‌دنبال اهدافی چون محروم کردن ما از این صنعت هستند.

این مسئول با بیان اینکه طبق برآورد دو سال قبل، ۵۰۰ هزار دستگاه در ایران وجود دارد، گفت: به طور حتم تعدادی از این دستگاه‌ها از رده خارج شده‌اند چون عمر حداکثری دستگاه‌های استخراج رمز ارز ۲ سال است و باید به روزرسانی شوند بنابراین تعدادی از این دستگاه‌ها نیز از رده خارج شده‌اند.

وی افزود:۹۰ درصد فعالان در این حوزه در مناطق آزاد و ویژه در حال کار هستند این در حالی است که صدور جواز در مناطق ویژه هم براحتی انجام نمی‌شود از این‌رو محدودیت‌های ایجاد شده در کنار شرایط اقتصادی موجود متقاضیان را به مسیرهای غیرقانونی هدایت می‌کند. شرفی اعتقاد دارد صنعتی که بالاترین نرخ تعرفه در کشور را دارد و در قیاس با دیگر صنایع نه تنها هزینه‌های تولید و انتقال برق را پوشش می‌دهد، بلکه برای صنعت برق منفعت قابل توجهی مانند تأسیس نیروگاه، کمک به دور زدن تحریم‌ها و... را دارد اما آگاهانه مورد هجوم انواع اتهامات قرار گرفته است.

عباس آشتیانی رئیس کمیسیون استخراج رمز ارز سازمان نصر کشور نیز گفت: موج خبری که به راه افتاده براساس اطلاعات غیرواقعی است و برخی می‌خواهند با بحث‌های غیرعلمی و فرافکنی ضعف مدیریتی در تهیه برق را به گردن صنعت استخراج رمز ارز بیندازند که این روزها ترند شده است. آشتیانی با بیان اینکه هم اکنون تنها با فرصت سوزی از تولید ۲ میلیارد دلار رمز ارز در نزدیک به دو سال گذشته جلوگیری شده، درباره سرمایه‌گذاری چینی‌ها نیز گفت: اعضای اتاق بازرگانی ایران یکسال و نیم است در جریان جزئیات فعالیت چینی‌ها در استخراج رمز ارز در رفسنجان در قالب همکاری قانونی مشترک ایران و چین هستند از این‌رو واکنش آنها جای سؤال دارد. باید گفت فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی نه تنها هیچ رانت و آسیبی به کشور وارد نمی‌کنند، بلکه مزایایی هم برای کشورمان دربردارد.

علی بابک نیا کارشناس رمزارز با بیان اینکه برخی درباره علت خاموشی‌ها اطلاعات غلط به مردم می‌دهند، گفت: سرمایه‌گذاران خارجی هم به‌صورت قانونی و با تعرفه مصوب دولت در حال استخراج رمز هستند و اینکه تقصیر را گردن آنها بیندازیم کاملاً غیرکارشناسی است و به نظر می‌رسد این قبیل اقدام ها مدیریت شده در راستای اهداف سیاسی و تخریب فعالان بخش خصوصی است.   وی افزود:۴ میلیارد دلار در سال گردش مالی این صنعت در جهان است و کشور ما می‌تواند با اختصاص ۱۵۰۰ مگاوات برق یا ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز از ۱۰ درصد بازار جهانی معادل ۴۰۰ میلیون دلار بهره‌مند شود.

امید علوی دیگر کارشناس نیز با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی مانند چینی‌ها برخی درس غلط می‌دهند، گفت: چنین حرکت‌هایی به ضرر کشور است هم اکنون بسیاری از کشورهای همسایه در حال جذب سرمایه گذارهای خارجی هستند تا از این صنعت سود ببرند. وی درادامه گفت: از سوی دیگر این صنعت می‌تواند با راه‌اندازی نیروگاه‌های خودتأمینی ۲ هزار مگاوات به ظرفیت کشور بدون سرمایه‌گذاری دولتی اضافه کند مهمتر اینکه می‌توان در مدت دو سال تا ۵۰ هزار شغل مستقیم و تا ۲۰۰ هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد کرد.

 

 

بی انصافی در حق ماینینگ

علی قریب عضو هیأت رئیسه کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران نیز معتقد است بعد از نبود قانون و وجود مشکلاتی برای فعالان بخش خصوصی در صنعت استخراج رمز ارز، بالاخره این صنعت از سوی هیأت دولت قانونی اعلام شد و تلاش کردند تا موانع سر راه این صنعت را با کمک وزارت صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز و تعزیرات بردارند از این‌رو سرمایه‌های بخش خصوصی راهی فعال کردن و رونق دادن به این صنعت شد ولی به نظر می‌رسد عده‌ای به‌دنبال سنگ‌اندازی برای این صنعت هستند. قریب گفت: صنعت استخراج رمز ارز قابلیت ایجاد شغل و ثروت بالایی برای کشور دارد ولی شاهد رویکرد منفی و بازدارنده عده‌ای با این صنعت هستیم. این در حالی است که صنایع دیگر مانند ذوب فلزات، فولاد و... برق بسیار بیشتری مصرف و کمترین قیمت را هم پرداخت می‌کنند ولی صنعت استخراج رمز ارز کمترین برق (کمتر از یک درصد) و بیشترین مبلغ را برای برق یعنی پنج برابر دیگر صنایع پرداخت می‌کند بنابراین متهم کردن صنعت استخراج رمز ارز بی‌انصافی است.

سجاد کرمی عضو هیأت رئیسه کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین ایران نیز اعتقاد دارد حاشیه‌سازی برخی از رسانه‌های زرد در اقشار عموم جامعه و متأسفانه دامن زدن برخی از مسئولان به آن باعث ایجاد شائبه‌هایی شد و تمام حواشی ایجاد شده به‌دلیل عدم پذیرش همکاری با بخش خصوصی از سوی برخی از بخش‌های حاکمیتی است. سجادی گفت: اگرچه در چند هفته اخیر با وجود همکاری‌های وزارت صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات در ساماندهی و خوداظهاری صنعتگران شرایط در این حوزه به سمت آرامش می‌رفت ولی برخوردهای ضربتی ناشی از نبود بررسی کارشناسی مانند قطع کردن برق مزارع مجاز استخراج رمزارز آن هم بدون اطلاع قبلی، باعث شد که امید فعالان به فعالیت قانونی در این صنعت از بین برود.

رضا نیکوفال بازدید : 29 دوشنبه 29 دی 1399 نظرات (0)

رد پای غفلت ها و عقب ماندگی ها در ارتقای راندمان نیروگاهی، کاهش و بهینه سازی مصرف گاز در بخش خانگی و نبود عزم جدی در شناسایی و برخورد با تولیدکنندگان غیرمجاز رمز ارز در خاموشی های اخیر دیده می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در میانه هفته گذشته شاهد بروز خاموشی های متعدد پراکنده در سطح کلانشهر تهران و همچنین شهرهای متعددی از کشور بودیم.

 

این رخداد چندساعته که عذرخواهی مسئولان صنعت برق کشور را به دنبال داشت، از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

 

* اولین زمستانی که با کمبود برق مواجه شدیم

 

نخستین و مهمترین نکته قابل تأمل این است که برای اولین بار در زمستان، شرایطی مثل پیک تابستانه برای ضرورت کاهش مصرف برق را شاهد هستیم؛ اما برخلاف تابستان، این کسری تولید برق، ناشی از محدودیت تولید و شرایط فنی تحمیل شده از گرمای هوا نیست، بلکه ناشی از محدویت سوخت رسانی به نیروگاه هاست.

 

* نقش پرمصرفی گاز خانگی در کسری تولید برق

 

مصرف گاز در بخش خانگی نسبت به سال گذشته با رشد 15 تا 20 درصدی به 600 میلیون مترمکعب در روز رسیده و در حالی که ظرفیت عملی تولید و انتقال گازشیرین در حدود 830 میلیون مترمکعب در روز است، در برخی روزها مصرف گاز در بخش های خانگی، صنعت، نیروگاهی و ... به مرز تولید نزدیک شده است.

 

در حالی که بیش از 70 درصد گاز تولید شده کشور در بخش خانگی مصرف می شود، اولویت تخصیص گاز به همین بخش بوده و هرچه مصرف در این بخش افزایش یافته، شاهد محدودیت در گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها بوده ایم. در برخی روزها بیش از 60 درصد سوخت نیروگاهی با سوخت مایع جایگزین شده است.

 

* برق، زیرساخت اصلی زندگی امروز است

 

در کلانشهرها در بخش خانگی، اگر گاز هم وصل باشد و شاهد قطعی برق باشیم، اغلب سیستم های گرمایشی خاموش شده و حتی آب شرب واحدهای آپارتمانی که وابسته به پمپاژ مستمر است، با قطع برق، قطع خواهد شد.

 

در واقع، خاموشی برق، علاوه بر عدم استفاده از روشنایی و وسایل برقی، قطع سیستم گرمایشی و قطع آب را نیز در پی دارد و به عبارتی، تمام ابزارهای اصلی زندگی با قطع برق در زمستان، قطع می شود.

 

از سوی دیگر، تأمین تمامی خدمات و تولیدات روزانه مورد نیاز مردم در خارج از خانه نیز وابستگی مستقیمی به برق دارد.

 

* چرا با محدودیت در تخصیص گاز، برخی واحدها خاموش شد؟

 

در میانه هفته گذشته، دلیل اصلی خاموشی ها، از مدار بهره برداری خارج شدن چندین واحد نیروگاهی در نقاط مختلف کشور بود که دلیل آن نرسیدن سوخت گاز به این واحدها اعلام شد.

 

حال این سوال مطرح است که چرا با وجود تمهیدات اندیشیده شده در جایگزینی سوخت مایع با سوخت گاز در شرایط اینچنینی، این واحدها کلا از مدار خارج شدند؟

 

در پاسخ باید به نوع واحدها و محل قرارگیری آنها اشاره کرد. در برخی از واحدهای نیروگاهی، به گونه ای طراحی فنی و مهندسی صورت گرفته که امکان مصرف سوخت مایع را ندارند. در برخی دیگر، امکان مصرف مازوت وجود ندارد. در برخی نیروگاه ها نیز با توجه به نزدیکی آنها به کلانشهرها و شرایط آلودگی هوا، اجازه استفاده از مازوت داده نشده و مخازن سوخت مایع آنها، پلمپ شده است.

 

اگرچه سوخت نفت گاز (گازوئیل) از مازوت آلایندگی کمتری ایجاد می کند اما با توجه به اولویت تأمین گازوئیل مورد نیاز بخش حمل و نقل، امکان تخصیص گازوئیل برای جبران تمامی کسری سوخت گاز وجود نداشته و در حال حاضر 5 یا 6 نیروگاه کشور با مصرف مازوت در مدار بهره برداری هستند.

 

* راندمان نیروگاه ها چه نقشی در خاموشی های اخیر داشت؟

 

درحال حاضر متوسط راندمان تولید برق حرارتی کشور 38.6 درصد است. اگرچه نسبت به سالهای قبل روند صعودی در میزان راندمان نیروگاهها داشته ایم اما شیب این روند، بسیار کند بوده و اگر برمبنای برنامه ریزی های پیشین حرکت می کردیم، امروز متوسط راندمان تولید برق حرارتی کشور بیش از 40 درصد بود.

 

عقب ماندگی فاحشی در اجرای برنامه های تبدیل نیروگاه های سیکل ساده به سیکل ترکیبی وجود دارد که چالش اصلی آن در سرمایه گذاری به موقع و مناسب در این بخش است.

 

در حال حاضر 12 هزار و 312 مگاوات نیروگاه گازی قابل تبدیل به سیکل ترکیبی با راندمانی در حدود 32درصد فعالیت می‌کنند که با احداث 35 واحد بخار سیکل ترکیبی، 6100 مگاوات نیروگاه بدون مصرف سوخت اضافی به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده و راندمان نهایی نیروگاه‌های فوق به حدود 50درصد خواهد رسید.

 

اگر این حجم سرمایه گذاری در سالهای گذشته انجام می شد، امروز 6100 مگاوات نیروگاه جدید بدون مصرف سوخت اضافه نسبت به شرایط فعلی، به تولید برق می پرداختند و بدون شک در صورت تحقق این اقدام مهم، خاموشی های اخیر را نداشتیم.

 

* بهینه سازی مصرف و غفلت دولت در این بخش

 

شدت مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست به طوری که به گفته رئیس جمهور، هم اکنون به اندازه 14 کشور اروپایی مصرف گاز داریم. در حالی که حدود یک درصد جمعیت جهان را داریم، حدود 6 درصد گاز دنیا را مصرف می کنیم.

 

این روند، مختص به امسال نبوده و در سالهای قبل نیز روند پرمصرفی انرژی در ایران به خصوص در بخش گاز مشهود بوده؛ اما دولتمردان که می بایست در این زمینه اقدامی انجام دهند، غفلت کرده اند و در سال پایانی دولت شاهد اجرای طرح هایی همچون اصلاح موتورخانه ها به منظور کاهش مصرف گاز هستیم که قطعا نتایج این طرح های دیرهنگام، در سال جاری مفید و موثر نخواهد بود.

 

* بیت کوین ها و تولید رمز ارز از برق تقریبا مجانی!

 

کشور ما ارزان ترین برق جهان را به مردم عرضه می کند. اگرچه با توجه به اینکه تقریبا پایین ترین نرخ دستمزد نیز به کشور ما اختصاص دارد، در زندگی روزانه مردم، ارزان بودن برق و گاز و ... با پایین بودن دستمزدها و درآمدها همخوانی دارد. اما وقتی این برق ارزان، در صنایع و برای تولیداتی مصرف شود که قیمت محصول نهایی آن با دلار محاسبه می شود، این کار توجیه پذیر نیست؛ در واقع با برق ارزانی که از جیب همین مردم تأمین می شود، عده ای در حال کسب درآمد دلاری هستند.

 

از جمله این افراد، کسانی هستند که بدون مجوز و غیرقانونی در حال تولید رمز ارز بوده و یا گوشه ای از یک مزرعه کشاورزی را تبدیل به کارگاه تولید رمز ارز کرده اند، یا کارخانه ای متروک را برای این کار تجهیز کرده اند و یا از تعرفه ارزان مرغداری ها برای این کار استفاده می کنند؛ البته شگرد متخلفان متنوع است اما نکته جالب اینجاست که در هفته های اخیر، حدود 2000 کارگاه غیرمجاز تولید رمز ارز در کشور شناسایی و تعطیل شده اند و حدود 300 مگاوات برق تولیدی این مراکز غیرمجاز از مصرف لحظه ای برق کشور کسر شده؛ سوال اینجاست که آیا امکان شناسایی و برخورد با این متخلفان، پیش از وقوع شرایط حساس و بروز خاموشی ها وجود نداشت؟

 

آیا این امکان میسر نبود که این همت و عزم جدی برای شناسایی تولیدکنندگان غیرمجاز رمز ارز را پیش از وقوع خاموشی ها، عملیاتی کرد؟

رضا نیکوفال بازدید : 29 دوشنبه 29 دی 1399 نظرات (0)

یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی، یک جفت کلیدی هستند که بیت کوین از رمز گذاری برای ایجاد آن ها که به دسترسی بیت کوین به سیستم بلاک چین و نظارت بر آن ها بهره می گیرد.در حقیقت یک کلید خصوصی بیت کوین یک عدد بزرگ و مخفی می باشد که این امکان را فراهم می سازد تا بیت کوین از قفل خارج گردد و ارسال شود که نوعی امضای خاص بوجود می آورد و تراکنش بیت کوین را برای صاحب مربوطه معتبر می نماید و به جهت محرمانگی و نمایان نشدن برای سایر افراد بوجود آمده است.همچنین یک کلید عمومی یک عدد بزرگ دیگر می باشد که این امکان را فراهم می سازد که بیت کوین قفل شود و دریافت گردد و به دلیل اشتراک گذاری با افراد دیگر و دریافت پول از آنها ایجاد شده است.

تفاوت بین کلید عمومی و کلید خصوصی

این احتمال وجود دارد که بعضی از افراد برای تشریح امضای دیجیتال، فرمت های ورودی کیف پول و … به توضیحات بسیار پیچیده داخل شوند ولی اکثر افراد هیچ نیازی به این موارد ندارند تا متوجه شوند این کلید ها چگونه عمل می کنند ولی بعضی از مواقع سر در آوردن از چگونگی کار کلید سبب اعتماد به آن می گردد.همچنین می توان رمز گذاری یک کلید عمومی را دقیقا به مانند یک قفل تشبیه کرد با این تفاوت که این قفل به جای یک کلید، دو کلید را دارا می باشد.

ارتباط کلید عمومی و خصوصی

دو کلید عمومی و خصوصی از نگاه ریاضیات بر پایه رمزگذاری منحنی بیضی شکل با هم مرتبط هستند که در حقیقت کلید خصوصی یک شماره است که به صورت کاملا اتفاقی در سر این منحنی بوجود آمده است و کلید عمومی متناظر با آن یک نقطه بر روی این منحنی می باشد.در واقع کارکردی به مانند درب مخفی را دارد و به محض این که اولین نقطه در منحنی که کلید خصوصی است بوجود می آید، کلید متناظر دوم که همان کلید عمومی می باشد به راحتی یافت می شود ولی بر عکس آن به هیچ عنوان اتفاق نمی افتد.به زبان ساده اگر فردی کلید خصوصی را داشته باشد، در حقیقت کلید عمومی را هم دارا می باشد ولی اگر فقط کلید عمومی را داشته باشد، دسترسی به کلید خصوصی امری امکان پذیر نیست.

ارتباط بین آدرس بیت کوین و کلید عمومی

در حقیقت آدرس ها، نمونه های هش گذاری شده و کوتاه تر آدرس عمومی هستند و به دلیل این که کلید های عمومی با فرمت های متفاوتی مانند کلید های عمومی فشرده، کلید های عمومی غیر فشرده و … بوجود می آیند احتمال دارد با ۱، ۳ و bc1 آغاز گردند.ولی نکته مهم این است که با دادن آدرس عمومی، توانایی قفل کردن بیت کوین هم اعطا می شود.همچنین نرم افزار کیف پول بیت کوین، کلید ها، آدرس ها و فایل کیف پول کاربر را بوجود می آورد و کلید خصوصی در قسمتی از نرم افزار بوجود می آید که به طریقی خاص برای فعالیت با اعداد بزرگ و بوجود آمدن تصادفی آن ها پایه گذاری شده است.لازم به ذکر است که تعداد تصادفی کلید های خصوصی بسیار زیاد می باشد و امنیت بیت کوین بر این اساس است که هیچ فردی به صورت کاملا تصادفی نمی تواند یک کلید خصوصی را دو دفعه بوجود آورد.

سید فریز یا بازیابی

اصطلاح سید فریز نوعی دیگر از کلید خصوصی است که به همان طریق که اعداد به شکل ارقام و حروف باشند، کلید ها هم رشته های بلندی از اعداد و مشخصات هستند و به جای استفاده از حروف برای شماره های اتفاقی، عبارت سید فریز از ۱۲ و یا ۲۴ حرف تصادفی به جهت بیان خود شماره به کار می رود.لازم به ذکر است که امن ترین و بهترین روش ذخیره کلید خصوصی نگهداری سرد آن بر روی یک دستگاه سخت افزاری مخصوص می باشد اما عبارت سید فریز را باید به صورت جداگانه محفوظ داشت و می توان گفت که نگهداری کاغذی که کیف پول کاغذی هم نام دارد، یک روش با امنیت بالا می باشد.

همچنین مقوله امنیت و توانایی بازیابی از معیار های بسیار مهم برای انتخاب کیف پول مناسب می باشد زیرا این کیف پول ها روش های بسیار زیادی به جهت نگهداری کلید خصوصی و عبارت بازیابی دارند که ویژگی ها و تفاوت های آن ها متمایز کردن یک کیف پول امن از نوع نا امن آن را میسر می سازد.

برگرفته از : شمع سبز

 
رضا نیکوفال بازدید : 29 دوشنبه 29 دی 1399 نظرات (0)

اپلیکیشن معاملاتی ارزهای دیجیتال برای کسانی که می خواهند معامله کنند و ذخایر رمزارزهای خود را درهر زمان و مکان تحت کنترل داشته باشند، یک نیاز اساسی است.

اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال

به گزارش خبر24، وجود تعداد زیاد اپلیکیشن های در دسترس در این زمینه، تصمیم گیری در مورد اینکه کدامیک از آنها را برای بارگذاری انتخاب کنیم را دشوار می کند. با این حال، اغلب کاربران اپلیکیشن برنامه ای را می خواهند که به راحتی قابل استفاده باشد، از امنیت بالایی برخوردار باشد و امکان دسترسی به طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال را بدهد.

 

 

برخی برنامه ها، نسخه موبایلی اپلیکیشن های رایج هستند، در حالی که برخی دیگر توسط توسعه دهندگان دیگری ارائه می شوند و امکان دسترسی به چندین اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال را می دهند.

 

 در اینجا 3 اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال که از محبوب ترین برنامه ها در جهان هستند، معرفی می شود.

 

بایننس (Binance)/ اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال 

اپلیکیشن بایننس نسخه موبایلی یکی از بزرگترین و محبوب ترین بازارهای ارز دیجیتال در جهان است. اپلیکیشن بایننس برای مبتدیان عالی است، زیرا ساده و سریع است و کاربرد آن نیز آسان است. این برنامه به شما امکان خرید و فروش ارز دیجیتال، مشاهده سابقه معاملات این ارزها، سفارشات باز و موجودی های ارزدیجیتال را می دهد.

 

همچنین، معامله گران باتجربه با استفاده از این اپلیکیشن می توانند سفارش حد (limit order)، سفارش بازار (market order) و توابع توقف- حد (stop-limit functions) را ببینند.

 

یک سفارش حد، نوعی معامله شرطی است که در آن، سفارش خرید یا فروش فقط در صورتی انجام می شود که قیمت به محدوده ای که در سفارش ذکر شده است برسد.

 

 

سفارش بازار، همان سفارش های خرید و فروش در قیمت فعلی بازار هستند.

 

سفارش توقف (stop order)، نوعی سفارش شرطی است که در آن خرید یا فروش تنها در صورت رسیدن سطح قیمت به قیمت از پیش تعیین شده انجاممی شود.

 

سفارش توقف- حد، نوعی معامله شرطی است که در آن، ویژگی های معاملات توقف و حد با یکدیگر ترکیب شده اند و هدف از این کار کاهش ریسک معامله است.

 

در بایننس بیش از 370 جفت ارزی تعریف شده است و به کاربر این امکان را می دهد که برای بهبود سهولت دسترسی، جفت های ارزی دیگری را نیز به برنامه اضافه کند.

 

در معاملات ارزی، همیشه یک جفت ارز با هم معامله می شوند، به عنوان مثال تومان در برابر دلار.

 

اپلیکیشن بایننس برای تلفن های هوشمند iOS و Android در دسترس است.

 

 

 

کوین بیس (Coinbase)/اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال 

یکی دیگر از اپلیکیشن های محبوب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، کوین بیس است که از حجم معاملاتی بالایی برخوردار است.

 

اپ کوین بیس این امکان را به کاربر می دهد که در معاملات ارز دیجیتال از ارز فیات (fiat currency) استفاده کند.

 

ارزهای فیات همان پول های کاغذی و سکه ای رایج هستند که پشتوانه طلا ندارد. بیشتر ارزهایی که امروزه دولت ها منتشر می کنند، پول بدون پشتوانه هستند.

 

 

کوین بیس همچنین به کاربر امکان خرید و ذخیره سکه دیجیتال، برداشت از کیف دیجیتال سخت افزاری مانند ترزور (Trezor) یا لجر نانو اس (Ledger Nano S) را می دهد.

 

 برنامه موبایل کوین بیس با دستگاه های iOS و Android کار می کند، استفاده از آن ساده و آسان است و گزینه خوب دیگری برای مبتدیان می باشد.

 

این برنامه همچنین این فرصت را به سرمایه گذاران می دهد تا از طریق کارت اعتباری یا انتقال مستقیم بانکی ارز دیجیتال بخرند.

 

در اپ کوین بیس می توان روش های پرداخت را برای استفاده آینده ذخیره کرد، که این امر به سریع تر و آسان تر شدن معاملات کمک می کند.

 

طراحان اپلیکیشن  کوین بیس در حال توسعه آن هستند به نحوی که بتواند طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی کند. آنها در پایان سال 2018 ، Coinbase Convert  را راه اندازی کردند که به کاربران خرد امکان تبدیل مستقیم رمزارز با رمزارز را می دهد.

 

کوکوین (KuCoin)/ اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال 

اپلیکیشن خرید وفروش ارز دیجیتال کوکوین ، پلت فرمی است که استفاده از آن آسان است و به لحاظ حجم، جزو 25 اپلیکیشن برتر در زمینه معاملات ارز دیجیتال است. این اپلیکیشن برای کاربران عادی طراحی شده است که از نظر حجم در 25 صرافی برتر قرار دارد. کوکوین، خدمات تجاری پایه مانند خرید، فروش، سپرده گذاری و برداشت را ارائه می دهد.

 

در این پلت فرم بیش از 350 ارز دیجیتال تعریف شده است.

 

 

در دنیای پر سرعت ارزهای دیجیتال، بدون شک، نوآوری های بیشتری وجود دارد که تجارت دارایی های دیجیتال را آسان تر، سریع تر و ایمن تر از گذشته می کند.

رضا نیکوفال بازدید : 28 پنجشنبه 25 دی 1399 نظرات (0)

استخراج یا ماینینگ نوعی فرآیند ثبت و افزودن سوابق تراکنش ها به بلاک چین می باشد که به وسیله توان پردازشی کامپیوتر صورت می گیرد که سبب تایید شدن تراکنش ها و دسترسی افراد می گردد و بین تراکنش های قانونی بیت کوین و تلاش برای ارسال دوم پول هایی که قبلا به مکانی دیگر ارسال شده است تمایز ایجاد می کند.در حقیقت برای بدست آوردن ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، سه روش اصلی وجود دارد که عبارتند از :

۱-خرید از طریق صرافی ها

۲-مبادله آن ها با کالا یا خدمات

۳-استخراج

پاداش ماینینگ

اصولا استخراج کننده ها یا به قول خودمان ماینرها به وسیله تایید هر تراکنش و اطمینان داشتن از قانونی بودن آنها برای بیت کوین فعالیت می کنند و با استفاده از نرم افزار های مخصوص استخراج بلاک ها با یکدیگر به رقابت می پردازند.در حقیقت بعد از اتمام و تولید یک بلاک جدید که به معنای موفقیت استخراج کننده در ساخت دنباله هش جدید می باشد، پاداشی را دریافت می کند.یک نکته کوچک را هم اضافه کنیم که بعد از تولید ۲۱۰۰۰۰ بلاک، پاداش مربوطه نصف می گردد که به حدود ۴ سال زمان نیاز است که دلیل آن هم کنترل تورم بیت کوین می باشد که به هاوینگ مشهور است و در مقاله ای جداگانه به صورت کامل آن را تشریح کرده ایم.

در حقیقت به دلیل محدودیت در تعداد کل بیت کوین، به هر میزان که کوین های بیشتری استخراج شود ارزش آن ها افزایش می یابد اما گفتنی است که تعداد بیت کوین ها به ازای هر بلاک کاهش پیدا می کند.همچنین در حالت کلی ایجاد هش با مجموعه ای از اطلاعات کاری بسیار ساده است که کامپیوتر ها به راحتی آن را انجام می دهند ولی به جهت جلوگیری از هش نکردن تعداد زیادی از بلاک های تراکنش ها توسط استفاده کنندگان و همچنین استخراج نشدن تمام بیت کوین ها ظرف مدت چند دقیقه، خود شبکه بیت کوین به صورت کاملا منطقی و آگاهانه این روند را سخت تر و پیچیده تر کرده است.به همین دلیل قسمتی به نام سختی شبکه بیت کوین به این روند اضافه شده است که در حقیقت سختی پیدا کردن یک بلاک جدید در مقایسه با ساده ترین بلاک موجود می باشد.

سختی استخراج

سختی استخراج مفهوم مقدار سختی ایجاد یک هش درست را شامل می شود که سبب شده است استخراج هر بلاک به حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز داشته باشد و بعد از ۲۰۱۶ بلاک مقدار سختی دوباره محاسبه گردد.در حقیقت هنگامی که ماینر های جدید به این روند اضافه شوند، میزان تولید بلاک افزایش پیدا می کند و برای کاهش مقدار تولید بلاک، زمانی که درجه سختی مجددا محاسبه گردید، این درجه افزایش می یابد.لازم به ذکر است بلاکی که به روش های نا درست توسط استخراج کنندگان تولید گردد و درجه سختی را بر آورده نکند، بی ارزش گردیده و از شبکه خارج می شود.

برگرفته از : سایت شمع سبز

رضا نیکوفال بازدید : 28 پنجشنبه 25 دی 1399 نظرات (0)

رییس بانک مرکزی اروپا گفت قانونمند نبودن فضای معاملات ارزهای دیجیتالی از جمله بیتکوین، فضایی عالی برای تبهکاران درست کرده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کریستین لاگارد- رییس فعلی بانک مرکزی اروپا و رییس سابق صندوق بین المللی پول- در یکی از تندترین اظهار نظرات در مورد ارزهای دیجیتالی گفت که بیتکوین به یک ابزار برای فعالیت های مجرمانه مثل پولشویی تبدیل شده است و باید حفره های موجود در فعالیت ارزهای دیجیتالی بسته شود. لاگارد بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت که نمی توان وجود ارتباط بین ارزهای دیجیتالی و فعالیت های مجرمانه را کتمان کرد.  

 

این مقام ارشد اروپایی در خش دیگر سخنان خود با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای نظارت بر ارزهای دیجیتالی گفت: باید یک سری قانون وجود داشته باشد آن هم در سطح جهانی. تا وقتی که راه فرار (از قانون) وجود دارد (مجرمان) فرار می کنند.

 

در سال های اخیر تمایل شهروندان عادی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتالی بیشتر شده و فراگیر شدن استفاده از آن ها ضرورت قانون گذاری در این حوزه را بیشتر کرده است.  

 

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی)

 

۱- بیتکوین

 

قیمت: ۳۵ هزار و ۸۱۷.۴۸ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد افزایش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴ درصد کاهش

 

۲- اتریوم

 

قیمت: ۱۱۰۲.۴۳ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۱ درصد کاهش 

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۵ درصد کاهش

 

۳- لایت کوین

 

قیمت: ۱۴۱.۷۶ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۴ درصد کاهش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۰۶ درصد کاهش

 

۴- بیتکوین کش

 

قیمت: ۴۸۳.۳۶ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۱ درصد افزایش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۵ درصد افزایش

 

۵- مونرو

 

قیمت: ۱۶۵.۴۲ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۷ درصد افزایش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۷۳ درصد افزایش

 

۶- میکر

 

قیمت: ۱۵۳۹.۵۰ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد کاهش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵۷.۱۴ درصد افزایش

 

۷- دش

 

قیمت: ۱۳۵.۲۴ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۶۱ درصد افزایش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۱.۷۳ درصد افزایش

 

۸- زد کش

 

قیمت: ۱۱۵.۵۸ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۵.۱۹ درصد افزایش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸۳.۵۷ درصد افزایش

رضا نیکوفال بازدید : 26 پنجشنبه 25 دی 1399 نظرات (0)

به گزارش رویترز، کریستین لاگارد- رییس فعلی بانک مرکزی اروپا و رییس سابق صندوق بین المللی پول- در یکی از تندترین اظهار نظرات در مورد ارزهای دیجیتالی گفت که بیتکوین به یک ابزار برای فعالیت های مجرمانه مثل پولشویی تبدیل شده است و باید حفره های موجود در فعالیت ارزهای دیجیتالی بسته شود. لاگارد بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت که نمی توان وجود ارتباط بین ارزهای دیجیتالی و فعالیت های مجرمانه را کتمان کرد.  

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این مقام ارشد اروپایی در خش دیگر سخنان خود با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای نظارت بر ارزهای دیجیتالی گفت: باید یک سری قانون وجود داشته باشد آن هم در سطح جهانی. تا وقتی که راه فرار (از قانون) وجود دارد (مجرمان) فرار می کنند.

 

در سال های اخیر تمایل شهروندان عادی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتالی بیشتر شده و فراگیر شدن استفاده از آن ها ضرورت قانون گذاری در این حوزه را بیشتر کرده است.  

 

 پربیننده ترین

فوری/ رییس‌جمهور: قیمت دلار واقعی نیست

قیمت دلار ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۵دی ماه/ واکنش بازار ارز به دلار ۱۵هزار تومانی و آزادسازی منابع بلوکه شده

قیمت دلار ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۴دی/ افزایش حجم فروش در نتیجه جو کاهشی بازار

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی)

 

۱- بیتکوین

قیمت: ۳۵ هزار و ۸۱۷.۴۸ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد افزایش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴ درصد کاهش

 

۲- اتریوم

قیمت: ۱۱۰۲.۴۳ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۱ درصد کاهش 

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۵ درصد کاهش

 

۳- لایت کوین

قیمت: ۱۴۱.۷۶ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۴ درصد کاهش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۰۶ درصد کاهش

 

۴- بیتکوین کش

قیمت: ۴۸۳.۳۶ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۱ درصد افزایش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۵ درصد افزایش

 

۵- مونرو

قیمت: ۱۶۵.۴۲ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۷ درصد افزایش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۷۳ درصد افزایش

 

۶- میکر

قیمت: ۱۵۳۹.۵۰ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد کاهش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵۷.۱۴ درصد افزایش

 

۷- دش

قیمت: ۱۳۵.۲۴ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۶۱ درصد افزایش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۱.۷۳ درصد افزایش

 

۸- زد کش

قیمت: ۱۱۵.۵۸ دلار

 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۵.۱۹ درصد افزایش

 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸۳.۵۷ درصد افزایش

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 233
  • بازدید سال : 1,248
  • بازدید کلی : 5,386