loading...
moshaverer110
رضا نیکوفال بازدید : 25 دوشنبه 13 بهمن 1399 نظرات (0)

شاخص گردش پول یا MFI یک اندیکاتور نوسانگر برای تحلیل تکنیکال می باشد که ورودی و خروجی پول یک دارایی در یک دوره زمانی مشخص را اندازه گیری می کند و برای تحلیل فشار خرید و فروش در یک بازار مشخص که توسط معامله کنندگان انجام می شود، بر حجم معاملات و قیمت تمرکز می نماید.در حقیقت به این دلیل که حجم معاملات به تنهایی نمی تواند معیار مناسبی برای حرکات قیمت باشد، این اندیکاتور خود حرکات قیمت را زیر نظر می گیرد تا حرکت های زیاد بالا و پایین که بیان کننده وضعیت بازار می باشد را تایید کند.

چگونگی کار MFI

شاخص گردش پول بین اعداد صفر تا صد به نوسان می پردازد تا سیگنال های مربوط به اشباع فروش و اشباع خرید را ارسال نماید که اگر پایین عدد بیست باشد نشان دهنده اشباع فروش است و اگر بالای هشتاد قرار گیرد بیان کننده وضعیت خرید می باشد.علاوه بر این باید به این نکته توجه داشت که هنگامی که شاخص گردش پول و قیمت دارایی سیگنال های ناقص ارسال می کنند حالت واگرایی بوجود آمده است.

به عنوان مثال زمانی که قیمت کف جدیدی را بزند و MFI این حرکت را انجام ندهد واگرایی صعودی می باشد و فشار خرید بوجود می آید و هنگامی که قیمت سقف جدید بزند و این اندیکاتور به آن وضعیت نرسد، واگرایی نزولی است و فشار فروش ایجاد خواهد شد.

این مورد را هم اضافه می کنیم که همیشه به حرکت بازگشتی ختم نمی شود و اندیکاتور مذکور ممکن است سیگنال اشتباه ارسال کند و زمانی این اتفاق می افتد که اندیکاتور فرصت مناسبی را بیان می کند اما بازار با قدرت مطلوب حرکت نمی کند و اگر در چنین حالتی معامله کننده نتواند استراتژی مناسب داشته باشد طبیعتا ضرر خواهد کرد.

کاربردهای شاخص گردش پول و مقایسه آن با شاخص قدرت نسبی

شاخص گردش پول می تواند در شناسایی حرکت های بازگشتی بازار هنگامی که سیگنال اشباع فروش و خرید ارسال شده است کاربرد زیادی داشته باشد و همچنین می تواند بیان کننده مناسبی برای احساسات بازار در رابطه با دارایی باشد.این اندیکاتور همانند سایر هم نوعان خود که مبتنی بر حجم می باشند، پیشرو می باشند و در حقیقت دنباله رو نیستند که می توان برای پیش بینی حرکات بازار استفاده شوند اما کاملا دقیق نمی باشند و بهتر است به همراه سایر ابزار تحلیل و اندیکاتور های موجود استفاده شوند.

همچنین شاخص گردش پول و شاخص قدرت نسبی هر دو سیگنال های اشباع خرید و فروش ارسال می کنند که قاعدتا می توانند کمک بسیاری به ترید بکند اما تفاوت این دو در این است که شاخص قدرت نسبی حاوی حجم معاملات و اطلاعات نمی باشد که باعث شده است شاخص گردش پول همان قدرت نسبی معرفی شود که شامل حجم می باشد.همچنین بعضی ها بر این باورند که شاخص گردش پول سریع تر از شاخص قدرت نسبی سیگنال ارسال می کند زیرا اندیکاتور پیشرو می باشد اما در نهایت نمی توان گفت که کدام یک برتر می باشد و همین امر سبب شده است که اکثر معامله کنندگان از هر دو آن ها استفاده کنند تا نتیجه دقیق تری را به دست آورند.

برگرفته از : شمع سبز

رضا نیکوفال بازدید : 26 دوشنبه 13 بهمن 1399 نظرات (0)

در حالی که قیمت بیت کوین در تلاش برای عبور دوباره از ۳۵,۰۰۰ دلار است، برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که افزایش فشار فروش از جانب ماینرها با رسیدن به سال نوی چینی، می‌تواند باعث کاهش قیمت آن شود.


به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین که دیروز پس از توییت ایلان ماسک توانسته بود تا محدوده ۳۸,۵۰۰ دلار هم پیش رود، حالا با قیمت ۳۴,۵۰۰ دلار معامله می‌شود.


افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین تا حدی به ایلان ماسک که پروفایل توییتر خود را به «هشتگ بیت کوین» تغییر داد نسبت داده شده است. ماسک به‌دنبال آن توییتی مرموز ارسال کرد:


با نگاهی به گذشته، می‌توان دید که این امر اجتناب‌ناپذیر بود.


دوج کوین هم سروصدای زیادی در توییتر به پا کرد. این ارز دیجیتال روز پنجشنبه توانست با رسیدن به 0.078 دلار، اوج تاریخی خود را بشکند. در حال حاضر قیمت دوج کوین با اصلاحی حدود ۴۱ درصدی همراه بوده است و در محدوده ۰.۰۴۵ دلار معامله می‌شود.


پیشرفت‌های مربوط به DOGE و انجمن وال استریت بتس (r/Wallstreetbets) باعث شد تا صرافی FTX شاخصی با همین نام و با نماد (WSB) ایجاد کند. این شاخص قیمت سهام نوکیا، بلک بری، ای‌ام‌سی تیاترز (AMC Theaters)، گیم استاپ (GameStop)، سیلور (SLV)، دوج کوین و توکن اف‌تی‌ایکس (FTX) را با استفاده از میانگین تعدیل‌شده قیمت آنها پیگیری می‌کند.


رفتارهای گروه محبوب ردیت هم از نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دور نماند. این کمیسیون اعلام کرد که از نزدیک نحوه عملکرد رابین هود (Robinhood) را به‌منظور رسیدگی به معاملات سهام گیم استاپ در پلتفرم خود بررسی خواهد کرد.


قیمت بیت کوین و فروش ماینرها

علیرغم افزایش نوسانات در روزهای اخیر، سرمایه‌گذاران دانه‌درشت و سرمایه‌گذاران نهادی همچنان نسبت به بیت کوین علاقه نشان می‌دهند. آنها حاضرند که برای خرید بیت کوین از طریق قراردادهای آتی CME، اضافه ارزش (پریمیوم) پرداخت کنند.


حتی افزایش فشار فروش ماینرها هم توانسته است پاسخگوی تقاضای این سرمایه‌گذاران باشد. میزان فروش ماینرها از ماه ژوییه ۲۰۱۹ تا به حال بی‌سابقه بوده است. در آن زمان قیمت بیت کوین در محدوده ۱۴,۰۰۰ دلار قرار داشت. داده‌های کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که برخلاف سال‌های قبل، افزایش فروش ماینرها به‌عنوان یک عامل منفی در بازار عمل نمی‌کند.


جریان خروجی از سوی ماینرها

جریان خروجی از سوی ماینرها

لنارد نئو (Lennard Neo)، مدیر بخش تحقیقات استک فاندز (Stack Funds)، معتقد است که با توجه به نزدیک‌بودن سال نوی چینی، احتمال دارد فشار فروش ماینرها در کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد. او در این باره گفت:


ماینرها با نزدیک‌شدن به سال نو [چینی]، روز‌به‌روز موقعیت‌های بیشتری را می‌بندند. این مسئله نشان می‌دهد کف قیمتی که ماینرها در آن بیت کوین‌های خود را نمی‌فروشند، هنوز خود را نشان نداده است. انتظار داریم که این نوسانات در هفته‌های آینده هم ادامه داشته باشد.


سروصدای حوزه دیفای و جلب توجه سرمایه‌گذاران دانه‌درشت، از جمله عوامل رشد قیمت بیت کوین عنوان شده است. با نزدیک‌ترشدن به سال نوی چینی، پراهمیت‌ترین حمایت پیش روی بیت کوین ۳۴,۰۰۰ دلار است. در صورت رشد بیت کوین، ۳۸,۰۰۰ دلار یکی از مقاومت‌ها روی نمودار است.


دیروز شاهد منقضی‌شدن ۴.۹ میلیارد دلار قراردادی آتی بیت کوین بودیم. این اتفاق تأثیر چندانی در بازار نداشت. از جمله اتفاقات مهم هفته گذشته می‌توان به جریانات پیش‌آمده در مورد سهام گیم استاپ و رابین هود اشاره کرد.


بازارهای سنتی هم با افزایش فشار فروش همراه بودند. این فشار باعث شد تا شاخص S&P500 بدترین هفته خود را ثبت کند. داوجونز، نزدک و S&P500‌ دیروز را با ضررهای ۲.۰۳، ۲ و ۱.۹۳ درصدی پشت سر گذاشتند.


بازار آلت کوین‌ها

همزمان با جهش قیمت بیت کوین، بازار آلت کوین‌ها هم روزهای خوشی را سپری می‌کند. جهش دوج کوین باعث شد تا این ارز دیجیتال به جمع ۱۰ آلت کوین برتر بازار راه پیدا کند.


ریپل و استلار هم جهش‌هایی ۹ درصدی ثبت کردند. از سوی دیگر، توکن‌ VGX‌ هم در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵۰ درصد رشد کرده است و در محدوده ۲.۲۲ دلار معامله می‌شود.


در حال حاضر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال حدود ۱ تریلیون دلار است و بیت کوین سهمی ۶۳.۵ درصدی از بازار در اختیار دارد.

 
رضا نیکوفال بازدید : 29 دوشنبه 13 بهمن 1399 نظرات (0)

رئیس بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی با انتقاد از بیت کوین، این ارز را «شکست‌خورده» نامید و گفت که بیت کوین با یک حمله ۵۱ درصدی نابود می‌شود. صحبت‌های او خشم بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال را برانگیخته است.

 

به گزارش کوین دسک، آگوستین کارستنس (Agustín Carstens) رئیس بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) روز چهارشنبه در گفت‌وگویی نسبت به ماندگاری بلندمدت بیت کوین ابراز تردید کرد و گفت که ممکن است زمان ببرد، اما بالاخره یک حمله ۵۱ درصدی موجب سقوط ارز دیجیتال اصلی جهان خواهد شد.

 

اظهاراتی که کارستنس هنگام گفت‌وگو با مؤسسه هوور (Hoover Institute) مطرح کرد، تأکیدی بود بر باور او مبنی بر اینکه بیت کوین نمی‌تواند یک ارز، ابزار مبادله و مکانیسمی برای ذخیره ارزش باشد. از نظر کارستنس، بیت کوین صرفاً به‌عنوان یک «دارایی سوداگرانه» کار می‌کند و به‌ندرت می‌توان از آن به‌عنوان پول استفاده کرد.

 

او همچنین هشداری جدی به کسانی داد که احتمالاً قصد سرمایه‌گذاری در بیت کوین را دارند. او با بیان اینکه بیت کوین از هم خواهد پاشید گفت:

 

از همه مهم‌تر، سرمایه‌گذاران باید آگاه باشند که بیت کوین ممکن است به‌طور کامل از هم بپاشد. کمیابی و رمزنگاری‌شدن به تنهایی برای تضمین مبادله کافی نیست.

 

کارستنس سپس حملات خود را متوجه عواملی کرد که بیت کوین با آن‌ها سرپا می‌ماند. او به «اثرات جانبی تأسف‌آور» ناشی از وابستگی وحشتناک بیت کوین به مصرف برق اشاره کرد که به گفته او به اندازه مصرف کل کشور سوئیس، محل استقرار بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، است. به‌گفته وی، در حال حاضر آتش مکانیسم اثبات کار بیت کوین با مصرف حجم هنگفتی از انرژی روشن می‌ماند.

 

رئیس بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی حملات ویژه‌ای هم به خصیصه کمیابی بیت کوین ترتیب داد و آن را نقطه شکستِ ناگزیر سیستم توصیف کرد که به‌صورت سقف عرضه ۲۱ میلیون واحدی در کدهای بیت کوین قرار گرفته است. او گفت عرضه سکه‌های کمتر به‌معنای تعداد کمتر ماینرهایی است که تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند و زمان انتظار برای تأیید [تراکنش] افزایش خواهد یافت و به تبع آن، آسیب‌پذیری بیت کوین در مقابل «حمله اکثریت» نیز بالا می‌رود.

 

کارستنس افزود:

 

بنابراین واضح است که اگر پول دیجیتال می‌خواهد ماندگار باشد، بانک مرکزی باید در تضمین پایداری ارزش، اطمینان از کشش عرضه کل این پول و نظارت بر امنیت کلی سیستم، نقشی محوری داشته باشد.

 

جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، مسئول ارشد فنی استارتاپ ذخیره بیت کوین کاسا (Casa)، در مصاحبه خود گفت که استدلال‌های کارستنس با واقعیت‌های فنی بیت کوین همخوانی ندارد.

 

او در یک پیام ایمیلی نوشت:

 

اینکه بیت کوین مانند دیگر شبکه‌ها مورد حمله قرار گیرد محتمل نیست، چراکه تهیه سخت‌افزار لازم برای این کار نیازمند سرمایه‌ای هنگفت است که باید از پیش آماده باشد. این فقط زمانی ممکن است که یک شبکه دیگر امن‌شده با الگوریتم SHA256 به وجود آید و استخراج آن بسیار باارزش‌تر از استخراج بیت کوین باشد.

 

نیک کارتر، از مدیران ارشد کاسل آیلند ونچرز (Castle Island Ventures)، در پاسخ به استدلال‌های کارستنس تصریح کرد، آسیب‌پذیری به معنای پول‌نبودن نیست. اصلا مهم نیست که بیت کوین پول باشد یا نه، چراکه بیت کوین «ابزاری برای ذخیره ارزش ورای زمان و فضا» است. از نظر کارتر، بیت کوین در این مقوله بهتر از طلا بوده است.

 

کارتر همچنین گفت که وابستگی شبکه بیت کوین به انرژی، تابع ارزش و انتشار است نه امنیت و ضرورت. او افزود:

 

صرف‌نظر از این موارد، هزینه انرژی کاملاً ارزش پرداختش را دارد، چراکه وجود یک کالای پولی غیردولتی چیزی است که برای جهان ارزشمند است.

رضا نیکوفال بازدید : 32 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

در این مقاله ما تعدادی از انواع اندیکاتورها و اسیلاتورها را بصورت چکیده و مختصر خدمت شما توضیح می دهیم.

این اندیکاتورها را می توانید در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال استفاده نمایید.ارزهای دیجیتال بر پایه بلاک چین ایجاد شده اند.

۱-نوسانگر تصادفی Stochastic Oscillator :

از نوسان گر تصادفی برای شناسایی جهت روند قیمت و نقاط احتمالی اصلاح استفاده می شود که از طریق مشخص کردن جایگاه قیمت حال حاضر در آخرین محدوده قیمتی انجام می شود زیرا قیمت ها در روند صعودی به بالا ترین قسمت انتهای محدوده و در روند نزولی به پایین ترین منطقه انتهای محدوده تمایل دارند.در حقیقت از این اندیکاتور برای شناسایی محدوده کف فروش و سقف استفاده می شود که اگر بالای عدد هشتاد باشد به معنای سقف خرید  و پایین عدد بیست کف فروش را به همراه دارد.همچنین این نوسانگر برای سه هدف استفاده می شود که عبارتند از : ۱-شناسایی میزان اشباع فروش یا خرید-۲-شناسایی سیگنال ها-۳-شناسایی واگرایی ها

۲-نوسانگر مهیب AO :

نوسانگر مهیب به معنای فوق العاده می باشد و نوعی اندیکاتور است که برای اندازه گیری میزان حرکت و تغییر روند های ناگهانی استفاده می شود.در حقیقت این اندیکاتور اگر از خط صفر رو به بالا برود به معنای موقعیت خرید و اگر رو به پایین حرکت کند مفهوم فروش را در بر دارد.نوسانگر مهیب از حاصل تفریق میانگین متحرک ساده با دوره ۲۴ و میانگین متحرک ساده دوره ۵ به دست می آید و برای تایید روند ها یا احتمال بازگشت ها استفاده می شوند.این میانگین های متحرک ساده اصولا توسط قیمت بسته شده استفاده نمی شوند، بلکه توسط نقاط میانی میله ها محاسبه می شوند.

۳-نوسانگر نهایی UO :

شاخص نوسانگر نهایی برای اندازه گیری مقدار حرکت در سه بازه زمانی جدا از هم استفاده می شود که کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می باشد.همچنین از این اندیکاتور برای شناسایی مناطق اشباع خرید و فروش استفاده می شود و هدف نهایی آن جلوگیری از واگرایی های اشتباه در بین نوسانگرهای اندازه حرکت معمول می باشد.همچنین این شاخص از چند دوره زمانی برای محاسبه استفاده می کند که این اتفاق در مقابل دیگر نوسانگر های حرکتی است که از یک بازه زمانی بهره می جویند.

۴-نوسانگر قدرت خرس ها Bears Power :

نوسانگر قدرت خرس ها تفاوت بین پایین ترین قیمت و میانگین متحرک نمایی ۱۳ را اندازه گیری می کند و به وسیله هیستوگرام رسم می شود.اگر این شاخص زیر صفر باشد یعنی فروشنده ها می توانند قیمت را پایین تر از میانگین متحرک نمایی بیاورند و اگر بالای صفر باشد این مفهوم را می رساند که خریداران می توانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی نگه دارند.همچنین این اندیکاتور یک نوسانگر نامحدود با مقدار پایه صفر است و حد بالاتر و پایین تری ندارد و در اکثر مواقع از طریق ترکیب با سایر سیگنال ها مورد استفاده قرار می گیرد.

۵-نوسانگر ویلیامز Williams %R :

نوسانگر ویلیامز یک نوسانگر بر پایه حرکت می باشد که برای شناسایی شرایط اشباع فروش و اشباع خرید از آن استفاده می شود تا بتوان نقاط ورود و خروج را شناسایی نمود.در حقیقت این شاخص بر اساس مقایسه بین قیمت بسته شده حال حاضر و بالا ترین سقف برای دوره بازگشتی که کاربر انتخاب کرده باشد بوجود می آید.همچنین این شاخص بین صفر و منفی صد در نوسان است که نزدیک به صفر به معنای اشباع خرید و در حدود منفی صد مفهوم اشباع فروش است.

۶-شاخص قدرت نسبی RSI :

شاخص قدرت نسبی یک نوسانگر موفق است که می توان گفت محبوب ترین اندیکاتور موجود است و بر پایه حرکت می باشد و از آن برای اندازه گیری سرعت و تغییر حرکات جهت دار قیمت استفاده می شود.همچنین شاخص قدرت نسبی بین محدوده صفر تا صد نوسان دارد و زمانی که به شکل نمودار شده باشد، میانگینی جهت نظارت بر جریان و قدرت و ضعف تاریخی یک بازار مشخص که به قیمت های بسته شده در یک دوره معین که به ایجاد یک واحد مورد اعتماد از تغیبرات حرکت و قیمت بستگی دارد را نشان می دهد و در اصل اندیکاتوری با دوام محسوب می شود.

۷-شاخص کانال کالا CCI :

شاخص کانال کالا یک نوسانگر حرکتی می باشد که برای شناسایی وضعیت اشباع خرید و فروش به کار می رود و بسیار مشهور و محبوب می باشد و به صورت وسیع مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین این شاخص نوعی نوسانگر نامحدود می باشد که حد بالاتر و پایین تر ندارد و به جهت یافتن بازگشت ها و واگرایی های گذشته مورد استفاده قرار می گیرد و از آن در بسیاری از ابزار های مالی به کار گرفته می شود.

۸-باند بولینگر Bollinger Band :

باند بولینگر نوعی دیگر از اندیکاتور ها است که بسیار کاربردی می باشد و میانگین متحرک ساده در وسط آن قرار گرفته است و محدوده نوسانات قیمت که نرخی می باشد که درآن، قیمت افزایش یا کاهش پیدا می کند و هر چقدر دامنه آن وسیع تر باشد، نوسانات قیمت هم بیشتر می شود را نشان می دهد.

۹-شاخص قدرت نسبی تصادفی Stoch RSI :

شاخص قدرت نسبی تصادفی در حقیقت یک اندیکاتور می باشد که به وسیله آن می توان جهت و روند بازار را تحلیل نمود.در حقیقت مقیاسی از شاخص قدرت نسبی است که رنج پایین و بالای خود در یک دوره از زمان توسط یک کاربر تعریف می شود.همچنین این شاخص یک نوسانگر می باشد که مقدار آن بین صفر و یک است که به شکل یک خط رسم می شود.

۱۰-ابر ایچیموکو Ichimoku Cloud :

ابر ایچیموکو یکی از اندیکاتور های محبوب و کاربردی است که جهت حرکت و روند تضمین شده و همچنین مقاومت و حمایت را نمایان می کند و تصویری روشن تر از مقوله قیمت گذاری را نشان می دهد و از پنج خط تشکیل شده است که هر کدام مربوط به زمانی مشخص می باشد.علاوه بر این اندازه گیری حرکت و ارسال سیگنال تلاقی خطوط و قیمت این خطوط که به معامله کنندگان یاری می رساند بهترین نقاط ورود و خروج را پیدا کنند را به همراه دارد.

۱۱-شاخص مکدی MACD :

شاخص مکدی اندیکاتوری بسیار محبوب می باشد که به جهت شناسایی شاخصه های روند تضمین شده که حرکت بازار و جهت دوره زمانی روند را نشان می دهند، استفاده می شود و نام دیگر آن میانگین متحرک همگرایی-واگرایی می باشد.همچنین به دلیل این که ترکیبی از دو نوع شاخص که میانگین متحرک کوتاه مدت و بلند مدت می باشد، حاوی اطلاعات زیادی است.علاوه بر این تفاوت بین دو میانگین متحرک و خط سیگنال را به شکل هیستوگرام که بر روی خط صفر مرکزی در حال نوسان است را رسم می نماید.

۱۲-شاخص جهت دار میانگین ADX :

شاخص جهت دار میانگین به معامله کنندگان یاری می دهد تا نه جهت واقعی، بلکه قدرت روند را معین کنند و می توان از آن برای یک بازار خنثی یا در حال شروع روند جدید استفاده نمود.همچنین این شاخص، با شاخص حرکتی جهت دار در ارتباط است و بین صفر تا صد متغیر می باشد که مقدار بالا نشان دهنده روندی قوی و مقدار پایین آن بیان کننده روندی ضعیف می باشد.

۱۳-شاخص گردش پول MFI :

شاخص گردش پول یک نوع نوسانگر می باشد که ورودی و خروجی یک دارایی را برای یک دوره زمانی مشخص اندازه گیری می کند.این شاخص بین اعداد صفر تا صد نوسان می کند تا سیگنال های اشباع خرید و اشباع فروش را صادر نماید.همچنین شاخص گردش پول می تواند در شناسایی حرکت های بازگشتی بازار زمانی که سیگنال اشباع خرید و فروش صادر شده است کاربرد فراوانی داشته باشد.

۱۴-میانگین متحرک ساده SMA :

میانگین متحرک ساده یک متحرک غیر وزنی می باشد که نقاط مختلف در مجموعه داده اهمیت و وزن برابری دارند.همچنین با انتهای هر دوره قدیمی ترین نقطه داده سقوط می کند و جدیدترین نقطه داده به آن اضافه می گردد.شاخص های میانگین متحرک انواع زیادی دارند و قیمت میانگین را در دوره های زمانی مطلوب نمایش می دهند و همه آن ها اصولا در نقاط مختلف داده ها با هم متفاوت می باشند.علاوه بر این باید دانست که در بین همه میانگین های متحرک، میانگین متحرک ساده تاخیر بیشتری دارد و می توان گفت که میانگین قیمت بسته شدن یک سهم در دوره زمانی مشخصی می باشد.

۱۵-میانگین متحرک هال HMA :

اندیکاتور میانگین متحرک هال برای کاهش تاخیر، افزایش پاسخگویی و حذف نویز بوجود آمده است که محاسبه آن بسیار دقیق می باشد و در میانگین متحرک وزنی از آن استفاده می گردد.این شاخص سرعت عمل بالایی دارد و بسیار ساده می باشد و بر قیمت های جدید تر تاکید بیشتری نسبت به قیمت های قدیمی دارد.علاوه بر این در تشخیص سیگنال ورود و خروج کارایی بالایی دارد و بسیار مورد استفاده معامله گران نوسانی و بلند مدت می باشد که اصولا همراه با سیگنال ها و روش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۶-میانگین متحرک وزنی WMA :

میانگین متحرک وزنی یکی دیگر از اندیکاتور های میانگین متحرک است که نسبت به داده های جدید وزن بیشتری دارد و به داد های قدیمی وزن کم تری را اختصاص می دهد‌.زمانی که در این اندیکاتور قیمت بالاتر از میانگین متحرک وزنی باشد سیگنال خروج و بر عکس این اتفاق سیگنال ورود می باشد.همچنین می تواند به عنوان حمایت یا مقاومت عمل کند و اقدام به خرید و فروش گرفت.

۱۷-میانگین متحرک نمایی EMA :

شاخص میانگین متحرک نمایی نوعی از میانگین متحرک وزنی است و بسیار شبیه به آن کار می کند و تفاوت اصلی بین این دو شاخص این می باشد که نقاط داده های قدیمی تر هرگز میانگین را ترک نمی کنند.در حقیقت چند نوع شاخص میانگین متحرک وجود دارند که قیمت میانگین را در دوره های زمانی مورد نیاز نمایان می کنند که همه آن ها اصولا در نقاط مختلف داده ها متفاوت می باشند.

برگرفته از : شمع سبز

رضا نیکوفال بازدید : 23 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

به گزارش رکنا، به نقل از ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین در مدت کوتاهی که از عمرش گذشته، توانسته است جای خود را در سبد سرمایه‌گذاری بسیاری از سرمایه‌گذاران حقیقی باز کند و اخیرا برخی از شرکت‌های بزرگ هم در حال تخصیص بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود به بیت‌کوین هستند. اما چرا بیت‌کوین وارد سبد سرمایه‌گذاری‌ها شده است؟

 

رابطه مثلثی / به خواسته شوهرم رابطه مثلثی داشتیم !

ساشا سبحانی دستگیر شد / بازی جدید برای گرفتن فالوور اینستاگرام + عکس

بیت‌کوین به‌عنوان ابزاری برای بیمه

احتمال سقوط یک ارز ذخیره‌ای در کوتاه‌مدت بسیار اندک است. با این حال، با افزایش هرچند ناچیز این احتمال، بسیاری از افراد به‌دنبال سرپناهی امن برای بیمه‌کردن دارایی‌های خود می‌گردند.

 

می‌دانیم که تنها ۲۱ میلیون واحد بیت‌کوین وجود دارد. اگر این ارز دیجیتال را به‌مثابه یک بیمه‌نامه در نظر بگیریم، معادله خیلی ساده می‌شود: روزبه‌روز بر تعداد افرادی که خواهان یک بیمه‌نامه هستند افزوده می‌شود، اما تعداد بیمه‌نامه‌ها ثابت است. نتیجه مشخص است؛ افزایش گریزناپذیر بهای بیمه‌نامه‌ها.

 

بیت‌کوین به‌عنوان ابزاری برای گسترش بازتابندگی

بر کسی پوشیده نیست که بیت‌کوین یک دارایی به‌شدت سوداگرانه است. همانند دیگر اشکال پول، بیت‌کوین نیز به این دلیل ارزشمند است که افرادی به ارزشمندبودن آن باور دارند. برمبنای یک استدلال، هرچه بهای بیت‌کوین افزایش می‌یابد، افراد بیشتری به سوی یادگیری آن سوق پیدا می‌کنند و این به‌نوبه خود به گسترش دامنه پذیرش این ارز دیجیتال کمک می‌کند و افزایش دوباره بهای آن را در پی دارد.

 

بازتابندگی (reflexivity) به‌معنای ارتباط چرخشی بین علت و معلول است. به این معنی که پدیده «الف» باعث اتفاق افتادن پدیده «ب» می‌شود و پدیده ب نیز مجددا باعث رخ‌دادن پدیده الف می‌شود.

 

بیت‌کوین به‌عنوان ابزار اختیار معامله روی طلای دیجیتال

استعاره‌ای را که می‌گوید بیت‌کوین همان طلای دیجیتال است، نمی‌توان به‌طور کامل صحیح دانست. با این حال، امروزه می‌توان بیت‌کوین را یک قرارداد اختیار خرید روی طلای دیجیتال و نگرشی مبنی بر افزایش مقبولیت آن در بین سرمایه‌گذاران دانست.

 

ورود هر موج جدیدی از سرمایه‌گذاران، از سرمایه‌گذاران خرد و پذیرندگان آغازین گرفته تا مدیران حوزه مالی و دولت‌ها به بازار بیت‌کوین و تلاش آنها برای درک و پذیرش این مفهوم، می‌تواند نشان‌دهنده افزایش قیمت این ارز دیجیتال و به واقعیت نزدیک‌ترشدن رؤیای طلای دیجیتال باشد.

 

البته بی‌تردید، کسانی مانند والدین که در حال قدم گذاشتن به دوران بازنشستگی هستند و باید برنامه‌ای مدون برای پرداخت وام‌های مسکن و شهریه دانشگاه داشته باشند، مخاطب این متن نیستند. بیت‌کوین، دارایی بسیار پرنوسانی است و ممکن است در یک روز قیمت آن سقوط کند.

 

با این حال، اگر می‌توانید از پس تحمل نوسانات کوتاه‌مدت آن بربیایید و ریسک‌هایش را بپذیرید، این ترکیب تخصیص سرمایه شاید بتواند برایتان راهگشا باشد: ۱۵ درصد طلا، ۱۵ درصد بیت‌کوین یا اتریوم، ۱۰ درصد پول نقد، ۷۰ درصد سهام یا املاک‌ومستغلات.

 

حقایق دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم

تنها راه برای درک منطقی‌بودن این ترکیب تخصیص سرمایه این است که چند گام به عقب برداریم و جهان را در قاب یک تصویر بزرگ مشاهده کنیم. در این جهان، جنگی در جریان است و نیروهای ضدتورمی مبتنی بر فناوری در حال جدال با بانک‌های مرکزی تورم‌افزا هستند. می‌توان این جنگ را به شکل یک حلقه بازتابنده تصویر کرد.

 

ریاضت اقتصادی، تجدید ساختار مالی، رشد سریع‌تر نرخ تولید ناخالص داخلی و دست آخر سرکوب ارزش پول ملی از جمله راه‌هایی هستند که دولت‌ها برای پرداخت بدهی‌های کلان ملی خود پیش‌رویشان می‌بینند. ریاضت اقتصادی از نظر سیاسی قابل‌تحمل نیست، رشد اقتصادی را محدود می‌کند و حتی نسبت‌های بدهی به تولید ناخالص داخلی را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

 

افزون بر این، رشد تولید ناخالص داخلی در اقتصادهای امروزی که با رکود و بدهی دست به گریبانند، بسیار دشوار است. تجدید ساختار هم برای نظام مالی کنونی بسیار گران تمام خواهد شد.

 

تنها می‌ماند گزینه کاهش یا سرکوب ارزش ارز ملی که واقع‌بینانه است و از منظر سیاسی قابل‌تحمل. کم‌کم رشد بدهی از رشد تولید ناخالص داخلی پیشی می‌گیرد، تا جایی که بهترین گزینه برای تثبیت نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی، دمیدن در تنور تورم می‌شود.

 

با این حال، طی سالیان اخیر، به‌رغم اتخاذ سیاست‌های تسهیل کمی (چاپ بی‌رویه پول)، غول تورم همچنان خفته مانده است. بانک مرکزی ایالات متحده نیز در ۸ سال از ۱۲ سالی که از بحران مالی سال ۲۰۰۸ گذشته از تحقق اهداف تورمی خود وامانده است. شواهد نشان می‌دهد که دلیل این امر، بیش از هر

 

چیزی به افزایش بدهی‌های سربار و همچنین نیروهای ضدتورمی ناشی از گسترش فناوری باز می‌گردد. همان‌طور که جف بوث در کتاب معروف خود یعنی «بهای آینده» اشاره کرده، بهترین جایی که می‌توان در آن اثرات ضدتورمی فناوری را مشاهده کرد، گوشی‌های هوشمند است.

 

پیش‌تر شما مجبور بودید هزینه‌های گزافی را بابت خریداری کامپیوتر، چراغ قوه، ماشین حساب، کیف پول، دوربین، تلویزیون و ده‌ها وسیله دیگر بپردازید، اما امروز در یک تلفن همراه هوشمند به تمامی این ابزارها دسترسی دارید. درواقع با هزینه کمتری در مقایسه با گذشته، ابزارها و امکانات بسیار بیشتری در اختیار دارید که با حساب سرانگشتی بسیاری از آنها حتی رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌اند.

 

حال دریافتید که چرا اصلی‌ترین آوردگاه قرن ۲۱، جدالی است که میان نیروهای ضدتورمی فناوری و رشد نمایی دیجیتالی‌شدن با بانک‌های مرکزی درگرفته است؛ جدالی که در آن بانک‌های مرکزی در تلاشند همچنان با دمیدن در تنور تورم بتوانند از پس پرداخت بدهی‌های هنگفت خود بربیایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

رضا نیکوفال بازدید : 27 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

چین ضمن گسترش طرح آزمایش ارز دیجیتال حکومتی در پکن، شانگهای و شنژن، آن را در بسیاری مناطق دیگر از جمله چانگشا، هاینان،کینگدو، دالیان و شی‌آن توسعه می‌دهد.

 

به گزارش راشا تودی، چین طرح آزمایش ارز دیجیتال حکومتی در پکن، پرجمعیت‌ترین شهر کشور یعنی شانگهای و قطب فناوری چین یعنی شنژن را گسترش می‌دهد.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این اطلاعیه توسط مقامات این شهرها اعلام شده است. شهردار پکن اعلام کرد قصد دارد  در سال جاری میلادی منطقه‌ای برای خدمات فناوری مالی ایجاد کند و طرح آزمایشی یوان دیجیتال را ارتقا دهد. شهردار شانگهای هم طی گزارشی قول مشابهی را داده است.

 

 ولی این مقامات هیچ اقدامات خاصی را برای ایجاد ارز دیجیتال ملی که از آن با عنوان «طرح پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال» یا DCEP یاد می‌شود، اعلام نکرده‌اند. طبق گفته این مقامات، سرعت تولید و آزمایش این ارز ملی نسبتا سریع است و چین اولین کشور دارای ارز دیجیتال حکومتی خواهد بود.

 

  چین به طور یکنواخت آزمایش ارز دیجیتال حکومتی خود را گسترش داده و قبلا از طرح‌های خود برای آماده سازی این ارز برای المپیک زمستانی 2022 خبر داده است. شرکت خرده فروشی آنلاین JD.com  پس از اینکه مقامات 20 میلیون یوان دیجیتال (3 میلیون دلار) به شهروندان سوشو در یکی از بزرگترین لاتاری‌های آن پرداخت کردند، به این برنامه پیوست.

 

 مناطق بیشتری احتمالاً به طرح آزمایشی یوان دیجیتال می‌پیوندند. این آزمایش‌ها به زودی در چانگشا، هاینان،کینگدو، دالیان و شی‌آن گسترش می‌یابد.

رضا نیکوفال بازدید : 122 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

میانگین متحرک هال نوعی اندیکاتور جهت استفاده در تحلیل تکنیکال می باشد که در صدد کاهش تاخیر، افزایش پاسخگویی و حذف نویز است.این شاخص توسط آلن هول در سال ۲۰۰۵ میلادی ساخته شد و از اندیکاتور میانگین متحرک وزنی برای محاسبه کمک می گیرد.همچنین میانگین متحرک هال قیمت های اخیر را با قیمت های قدیمی تر مقایسه می کند و به بیان دیگر آن ها را برجسته تر نشان می دهد که به دلیل استفاده آسان از آن و سرعت بالایش کارایی مناسبی برای معامله گران دارد تا بتوانند جهت روند بازار را تجزیه و تحلیل نمایند.

همچنین می تواند در شناسایی نقاط ورود و خروج موثر واقع شود و با استفاده و کمک سایر ابزار ها و شاخص ها برای معامله گران به ویژه آن ها که بلند مدت می نگرند بسیار مفید و کاربردی باشد‌.

طبق گفته خود آلن هول او برای کاهش تاخیر در میانگین متحرک این اندیکاتور را بوجود آورد که در حال حاضر بسیار معروف شده و مورد توجه اکثر تریدر ها قرار گرفته است.

نکته مهم:از این اندیکاتور می توانید در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال هم استفاده کنید

محاسبه میانگین متحرک هال

 

فرمول میانگین متحرک هال از دو میانگین متحرک وزنی مختلف که در رابطه با مبحث قیمت می باشد، به همراه یک میانگین متحرک وزنی معمولی تشکیل شده است.در ابتدا دو میانگین متحرک وزنی  محاسبه می شود که یکی از آن ها با تعداد دوره مشخص در نظر گرفته می شود و دیگری با نصف تعداد دوره معلوم شده محاسبه می گردد.سپس میانگین متحرک وزنی معمولی محاسبه می گردد که در نهایت مقدار HMA با ریشه مربع تعداد دوره ها محاسبه می شود.

بد نیست این را هم اضافه کنیم که مسلماً هنگامی که یک عدد کامل را بر دو تقسیم می کنیم یا ریشه مربع آن را محاسبه می کنیم همیشه با یک عدد کامل مواجه نمی شویم. در این صورت، نتیجه را به نزدیکترین عدد کامل گرد می کنیم، بنابراین می توانیم از آن به عنوان تعداد دوره ها برای محاسبه میانگین متحرک وزنی استفاده کنیم.

 

تشریح HMA

در حقیقت میانگین متحرک هال را می توان شبیه به میانگین متحرک ساده دانست با این تفاوت که سریعتر می باشد و همانند سایر میانگین های متحرک، می تواند برای تأیید روند یا مشاهده تغییر در روند استفاده شود.همچنین در هر دو دیدگاه کوتاه مدت و بلند مدت می توان از این شاخص بهره گرفت و به این صورت می باشد که وقتی روند کلی افزایش می یابد سیگنالی برای خرید بلند مدت تلقی می شود و هنگامی که روند کلی کاهش می یابد سیگنالی برای خرید کوتاه مدت در نظر گرفته می شود.همچنین خود آلن هول که خالق میانگین متحرک هال است توصیه می کند که برای شناسایی ورودی ها و خروجی ها در این اندیکاتور، به نقاط عطف توجه شود.

 

برگرفته از سایت :شمع سبز

رضا نیکوفال بازدید : 26 سه شنبه 07 بهمن 1399 نظرات (0)

کایبر نتورک نوعی ارز دیجیتال می باشد که روشی نامتمرکز برای مبادله اتریوم با سرعت بالا و همچنین توکن های ERC-20 که نیازی به زمان انتظار و ثبت نام ندارند می باشد‌.در حقیقت این ارز دیجیتالی نوعی ابزار می باشد که این توانایی را به افراد مختلف می دهد تا بدون نیاز و مراجعه به صرافی ها، در سریع ترین زمان ممکن رمز ها را تغییر دهند و همچنین به فروشندگان این امکان را می دهد در زمانی که رمز ارز های دیگری در حال پرداخت هستند، انواع متفاوت رمز ارز ها را بپذیرند.یک ویژگی دیگر کایبر نتورک این است که بر پایه اتریوم می باشد ولی هر بلاک چینی که بر اساس قرارداد های هوشمند است می تواند از آن بهره ببرد.

اکثر ما می دانیم که اکثر پروژه ها و رمز ارز ها توکن منحصر به فرد خود را دارند که خیلی از مواقع باید از دستورالعملهای خاص خود پیروی کنند اما این نکته را اضافه می کنیم که یکی دیگر از ویژگی های خوب و مهم کایبر نتورک این است که به افراد این اجازه را می دهد تا هر توکنی را بدون هیچ سختی به نوع دیگر آن تبدیل کند.در حقیقت این ارز ماموریت بوجود آوردن سیستم منظم و یکپارچه انواع توکن ها در اکوسیستم برنامه های نامتمرکز دیفای در اتریوم را دنبال می کند.

نحوه کار

کایبر نتورک برای انجام وظیفه خود و رسیدن به هدف مورد نظرش از مجموعه ای متنوع از استخر های نقدینگی یا همان استخر های رمز ارز که ذخایر نام دارند و به وسیله قرارداد های هوشمند با یکدیگر در ارتباط می باشند بهره می گیرد.در حقیقت با استفاده از این ارز دیجیتالی می توان توکن های موجود را استفاده کرد و خیلی سریع آن ها را با توکن های مخصوص نرم افزار مبادله نمود که تمام این جابجایی ها به صورت کاملا مستقیم در بلاک چین اتریوم انجام می شود که کاملا واضح می باشد.

مزایای کایبر نتورک

یکی از مزایای مورد استفاده و کاربردی کایبر نتورک این می باشد که فروشندگان به مشتریان خود این اجازه را می دهند تا با هر نوع ارزی که دارند و به آن راغب تر هستند هزینه را پرداخت کنند ولی خودشان توکن مد نظر و دلخواه خود را دریافت می کنند.علاوه بر این هدف همیشگی این ارز دیجیتال این بوده است که با تمام دستورالعمل های موجود دیگر ترکیب شود که با ساختار باز خود به همه این اجازه را داده است تا در هر نوع بلاک چینی که بر پایه قرارداد های هوشمند می باشد قابل استفاده است.در نتیجه این امر می توان گفت : انواع مختلفی از فروشندگان، برنامه های نامتمرکز، انواع کیف پول ها و … از آن بهره ببرند که برخی از آن ها عبارتند از بی رد ایکس، کیف پول کوین بیس و …

همچنین دستورالعملهای کایبر نتورک به این شکل است که برای تطابق خریداران و فروشندگان به جهت گرفتن بهترین قیمت، به جای ثبت سفارش، تمام استخر های نقدینگی را بررسی می کند و بهترین قیمت ممکن را از میان ذخایر مختلف بدست می آورد.این را هم باید اضافه کرد که استفاده کنندگان می توانند استخر های نقدینگی مخصوص به خود را ایجاد نمایند و دارایی خود را به استخری دیگر اختصاص دهند اما این عملیات به آسانی انجام پذیر نمی باشد.

توکن های کایبر نتورک

توکن اصلی کایبر نتورک، کایبر نتورک کریستال می باشد که با نماد اختصاری KNC شناسایی می شود.گفتنی است تمام استفاده کنندگان ملزم به پرداخت کایبر هستند که این کایبرها به عنوان کارمزد جمع آوری شده اند یا سوزانده می شوند یا در نرم افزار های نامتمرکز به عنوان انگیزه ای برای توسعه و رشد از آن ها استفاده می گردد.همچنین با استفاده از کایبر سواپ می توان به صورت کاملا مستقیم و به راحتی از طریق کارت های اعتباری، اتریوم را خریداری نمود و برای مبادله کایبر نتورک از آن استفاده کرد.این مورد هم باید اضافه کنیم که توکن کایبر در بسیاری از صرافی های بزرگ معامله می شود.

به تازگی و در سال ۲۰۲۰ میلادی، ارز دیجیتال کایبر نتورک، توکن کایبر دائو را معرفی نمود که مجموعه ای نامتمرکز است و برای دارندگان توکن کایبر این امکان را فراهم می کند تا در مدیریت این ارز دیجیتال مشارکت به عمل آورند.گفتنی است در حال حاضر دارندگان این ارز می توانند توکن های خود را در کایبر دائو اشتراک گذاری کنند و حق رای برای رشد و پیشرفت پروژه را دارا باشند و در صورت دادن رای در همه پیشنهادات، جوایز کامل دریافت می کنند.

برگرفته از : شمع سبز

رضا نیکوفال بازدید : 41 دوشنبه 06 بهمن 1399 نظرات (0)

میانگین متحرک نمایی که آن را به اختصار EMA می نویسند ابزاری مناسب برای تحلیل تکنیکال می باشد که قیمت ها را با گذشت زمان دنبال می کند و می توان گفت که نوعی میانگین متحرک وزنی می باشد که به داده های قیمت اخیر اهمیت بیشتری می دهد.از طرفی دیگر به وسیله این اندیکاتور همانند میانگین متحرک ساده می توان  برای بررسی روند قیمت در طول زمان که می توانند خاص هم باشند استفاده کرد.همچنین میانگین متحرک نمایی با دادن وزن بیشتر به جدیدترین داده های قیمت که مرتبط تر از داده های قدیمی تر می باشد طراحی شده است و از آنجا که داده های جدید وزن بیشتری دارند، این شاخص نسبت به میانگین متحرک ساده سریع تر به تغییرات قیمت پاسخ می دهد.

لازم به ذکر است در محاسبه این شاخص وزنی که به جدیدترین قیمت داده می شود برای EMA کوتاه مدت بیشتر از EMA دوره طولانی تر می باشد.علاوه بر این باید بگوییم که تغییرات کمی از میانگین متحرک نمایی وجود دارد که به جای استفاده از قیمت پایانی، با استفاده از قیمت باز، بالا، پایین یا متوسط ​​به محاسبه شود.

چگونگی استفاده از میانگین متحرک نمایی

در هنگام استفاده از میانگین متحرک نمایی معامله گران گاهی اوقات روبان های متحرک را تماشا می کنند که تعداد زیادی از میانگین متحرک را به جای فقط یک میانگین متحرک، روی نمودار قیمت ترسیم می کنند.این نوارها گر چه به نظر می رسد از نظر تعداد، زیاد هستند و به هم پیچیده شده باشند، اما در نمودار به راحتی مشاهده می شوند و یک روش ساده برای تجسم رابطه پویا بین روندها در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را ارائه می دهند.باید گفت که معامله گران برای شناسایی نقاط چرخش، ادامه کار، شرایط خرید بیش از حد، فروش بیش از حد، تعیین مناطق پشتیبانی و مقاومت و اندازه گیری نقاط قوت روند قیمت، به میانگین ها و روبان های متحرک اعتماد می کنند.

به طور کلی با ترسیم شکل سه بعدی مشخص آنها که به نظر می رسد در نمودار قیمت جریان دارد، نوارهای متحرک متوسط ​​به راحتی قابل تفسیر هستند و هر زمان که میانگین خطوط متحرک در یک نقطه جمع شوند، این شاخص ها سیگنال های خرید و فروش را صادر می کنند.بر اساس استراتژی های سرمایه گذاری تعداد و نوع ترجیحی میانگین متحرک می تواند به طور قابل توجهی بین معامله گران متفاوت باشد اما این قضیه تقریبا ثابت شده است که میانگین های متحرک نمایی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند زیرا به قیمت های اخیر اهمیت بیشتری می دهند.باید این نکته مهم را اضافه کنیم که در میانگین متحرک نمایی، معمولا برای دیدگاه کوتاه مدت از ۱۲ و ۲۶ روز استفاده می شود و برای بلند مدت از ۵۰ و ۲۰۰ روز بهره گرفته می شود.

کاربرد های EMA

میانگین متحرک نمایی تا حد مطلوبی برای کاهش تأثیر منفی تأخیرها عمل می کند زیرا از آنجا که در محاسبه این شاخص وزن بیشتری را بر روی آخرین داده ها قرار می گیرد، عملکرد قیمت را قوی تر زیر نظر دارد و سریع تر واکنش نشان می دهد.البته این امر زمانی مطلوب است که از این اندیکاتور برای دریافت سیگنال ورود استفاده شود.

علاوه بر مطلب فوق تریدرها در مواردی که میانگین های کوتاه مدت متحرک از میانگین های متحرک بلند مدت از پایین عبور می کنند، به دنبال خرید هستند و وقتی میانگین های کوتاه تر از بالا عبور می کنند به دنبال فروش هستند.در ضمن میانگین متحرک نمایی برای بازارهای پرطرفدار بسیار بهتر است زیرا هنگامی که بازار در یک روند صعودی قوی و پایدار قرار دارد، این شاخص نیز یک روند صعودی را نشان می دهد و زمانی که بازار در روندی ضعیف و نزولی است، شاخص روند را نزولی بیان می کند.

برگرفته  از :سایت شمع سبز

رضا نیکوفال بازدید : 27 دوشنبه 06 بهمن 1399 نظرات (0)

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

آمارهای تازه نشان می‌دهد که بیشتر سهم معاملات بازار ارزهای دیجیتال، بیشتر فعالیت نهنگ‌ها و پرحجم‌ترین معاملات در این حوزه در آسیا و به‌ویژه در چین انجام می‌شود.

 

به گزارش کریپتو پوتیتو، دولت چین پیش‌تر اعلام کرده بود که معاملات بیت کوین در داخل مرزهای این کشور ممنوع است. این در حالی است که چین همچنان یکی از فعال‌ترین کشورها در حوزه معاملات و توسعه ارزهای دیجیتال است.

 

به‌علاوه، بیش از ۶۰ درصد قدرت پردازش یا هش ریت شبکه بیت کوین در کشور چین است؛ به‌عبارت دیگر، چین بیشترین تعداد ماینر بیت کوین را در دنیا دارد.

 

شرکت تحلیلی مساری (Messari) در تازه‌ترین گزارش خود، سلطه کشورهای مختلف در این حوزه را رده‌بندی و به‌صورت داده‌های کمّی منتشر کرده است. طبق اعلام مساری، جدای از استقرار استخرهای استخراج بزرگ در چین، این کشور پرجمعیت‌ترین دنیاست و توسعه‌دهندگان زیادی در این کشور فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر، چین میزبان ۳ مورد از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است.

 

مساری با اشاره به رویکرد مخالف دولت چین در برخورد با ارزهای دیجیتال، عنوان می‌کند که این اقدامات باعث شده است تا شهروندان چینی بیت کوین کمتری نگه دارند و تمرکز خود را روی معاملات پرحجم‌تر با تعداد بالا گذاشته‌اند. در بخشی از این گزارش آمده است:

 

ممنوعیت بیت کوین در چین باعث نشد که سهم بیشترین معاملات صرافی‌های مستقر در این کشور کاهش پیدا کند. آسیای شرقی (عمدتاً چین) با دارا بودن ۹۰ درصد از مجموع حجم معاملات بیش از ۱۰۰۰۰ دلار در این بازار سلطه دارد. [معامله‌گران] آسیای شرقی در معامله‌های کوتاه‌مدت بیشتری وارد می‌شوند و تنوع دارایی‌های معاملاتی‌شان بیشتر از معامله‌گران آمریکای شمالی است. در آمریکای شمالی بیشتر معاملات به‌صورت نگهداری بلندمدت بیت کوین است.

 

داده‌های مساری

داده‌های مساری

نباید فراموش کرد که محدودیت‌های حوزه ارزهای دیجیتال در چین همچنان برای فعالان بازار و اشخاص حقیقی ادامه دارد. طبق گزارش‌ها، چاینا مرچنت بانک (China Merchant Bank) سال گذشته، حساب‌های افرادی را که در فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال نقش داشتند، بست.

 

بازداشت رئیس صرافی OKEx در این کشور هم از جمله مثال‌های دیگری از محدودیت‌های موجود در چین است. با وجود تمام این اتفاقات، پذیرش بلاک چین در چین روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

 

ژی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین، سال ۲۰۱۹ مقامات دولتی را ملزم کرد که سرمایه‌گذاری‌ها در بلاک چین را افزایش دهند. این توصیه باعث شد تا پروژه‌های جدیدی در این کشور کلید بخورد. شبکه خدمات بلاک چینی (BSN) مشهورترین این پروژه‌هاست. این شبکه یک محیط توسعه استانداردسازی‌شده است که در یک شبکه موردتأیید دولت فعالیت می‌کند و تا به اینجا توانسته است ۲۴ بلاک چین مختلف را جذب کند.

 

مساری در بخش دیگری از گزارش خود رفتار توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و کاربران آسیایی را مورد بررسی قرار داده است. علاوه بر چین، کشورهای دیگری مثل هند، ژاپن، هنگ‌کنگ، کره جنوبی و سنگاپور هم سهم بزرگی در صنعت ارزهای دیجیتال دارند.

 

با توجه به اینکه آسیا ۶۰ درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است، شرکت‌های زیرساختی در دنیا به‌دنبال استفاده از این بازار در حال رشد هستند. تا پایان سال گذشته، ۶ شرکت از ۱۰ شرکت بزرگ ارزهای دیجیتال در آسیا فعالیت می‌کردند.

 

داده‌های مساری

در این گزارش همچنین اعلام شده است که از ۲۰ پروژه‌ای که مقر ثابت دارند، ۴۲ درصد ارزش بازار آنها در آسیاست. به‌علاوه بازار قراردادهای آتی هم تحت سلطه آسیایی‌هاست. طبق آمارها، ۹۸ درصد شرکت‌های فعال در قراردادهای آتی اتریوم و ۹۴ درصد شرکت‌های فعال در حوزه قراردادهای آتی بیت کوین در آسیا قرار دارند.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 244
  • بازدید سال : 1,259
  • بازدید کلی : 5,397